Januaribebis 2012
Nu ids jag inge mer, får helt enkelt vänta.
Nästa UL är i Sunderbyn då vi är i piteå på semester.. Får hålla tummarna helt enkelt.
Mitt illamående har blivit bättre denna vecka men istället har jag börjat kräkas morgon och kväll....men jag föredrar faktiskt att kräkas ibland, tro det eller ej, än att må illa hela tiden för det var verkligen hemskt... Så länge kräkningarna bara kommer två gånger per dag kan jag hantera det!
Trasslet: Vet inte hur jag överlevde de tre värsta veckorna på jobbet. Jag berättade för hon jag jobbade mest med....orkade inte spela pigg och frisk hela tiden...
Jag testade också kallendern! Jag har haft för mig att det är flicka och när jag testade var det en flicka. I höstas när jag fick X så kändes det som en pojke och jag testade även det datumet och det blev en pojke. Ska bli spännande och se om min känsla/kinesiska kallendern stämmer!
Testa vad ni får för kön här då...
se.babycenter.com/tools/baby-gender-predictor...
Då får jag en pojke =D
Denna testade jag också (resultat lika stor chans för flicka och pojke)....men denna tror jag mindre på. Om man nu kan tro på något av dessa test. :)
Ett fråga var ju om mannen är pilot så är det större chans för flicka. Känns som en väldigt gammal "sanning". Vet att piloter som flög Draken förr i tiden fick flickor eller tyvärr inga barn alls och adopterade, för att radarn satt mellan benen och påverkade sperimier. Tydligen är flickspermier tåligare mot radar. Tror inte det faktum att man är pilot (eller andra yrken) påverkar könet på barnen alls nu för tiden....i alla fall inte i Sverige där det finns Arbetsmiljöregler att följa...

Jag mådde illa utan att kräkas i tre veckor...och de veckorna var hemska.
Nu har jag börjat kräkas istället och mår bättre..., men kräks bara två gånger per dag, morgon och kväll....mer vill jag inte börja kräkas fler gånger per dag för då vet jag inte hur jag ska lyckas hålla det hemligt här på jobbet....
Jag ska göra privat UL på onsdag, då är jag i v 10+3. Egentligen hade jag velat göra det i vecka 12, men nästa vecka hade de ingen tid. Deras semesterperioder hade börjat. Jag fick ju X i höstas och det gjorde mig medveten om allt som kan hända och jag vill göra ett extra VUL så att jag inte har något MA....en del kanske tycker man är nojjig och utsätter sitt foster för onödiga risker, men ett extra VUL hit eller dit, det gör ju ingen skillnad tycker jag. Jag tror det kommer få mig att kunna slappna av och njuta av graviditeten mer än vad jag kan göra nu! Jag kommer inte våga att berätta för folk runt omkring mig förrän jag vet att det är ok!
Jo, jag sa att jag ville göra ultraljud på grund av oro....sa också att jag hade haft X i höstas och det gjort mig väldigt medveten om allt som kunde. Och jag sa också att jag börjat må bättre de senaste veckan och börjat oroa mig för MA istället, när risken för ett nytt X försvunnit. Sköterskan sa ju att man inte ska göra ultraljud i onödan men hon förstod min oro och bokade in mig på en kort tid...tror hon sa 15 min. Det räcker för mig! Jag förstår själv att man inte ska springa på VUL/UL varenda vecka, men en extra gång tror jag inte gör någon skada. Tror bara det får mig att glädjas mera!
Vi har berättat för våra föräldrar och jag blir faktiskt nästan rädd när de säger grattis och ser sådär glada ut och pratar barnvagnar och ny bil etc! Herregud, jag är ju bara i v 11! Säg inte sådär! Allt kan ju faktiskt hända! Det har vi ju sett här i tråden!