• RaraS

Januaribebis 2012

Västeråsmamman skrev 2011-05-17 07:12:23 följande:
    Är det vanligt att tappa känningarna? Jag vaknade i morse och känner mig inte det minsta gravid. Har kännt av hormoner i massor innan. Men nu ingenting....
    Jag bara önskar att dessa första veckor kunde snabbspolas fram
    Jag tror det är normalt att det växlar lite...kände lite likadant igår kväll. Har mått så himla dåligt på kvällarna och igår kväll kände jag mig jättefrisk och jättepigg! Man blev ju lite orolig...men nu på morgonen var det vanliga illamåendet tillbaka igen!

Vill också att det ska snabbspolas! Eller få se en glimt in i framtiden hur det slutar, så kan man slappna av mer sedan...
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • RaraS

LillaEko: Jag läste på en sida från Salgrenska att när man konstaterat graviditet så är det 15% risk för missfall, och efter att man sett hjärtaktivitet med VUL så minskar missfallsrisken till 7%.

Hoppas jag också ser hjärtaktivitet nästa vecka!

• RaraS
    pernillis skrev 2011-05-17 09:15:19 följande:
    Hej tjejer. Ska till BM och göra VUL imorgon eftersom jag inte har någon som helst aning om hur långt gången jag är. Är jättenervös. Illamåendet har satt igång på allvar nu så nu känns det på riktigt.

Är det något som är fel och det endast stramar på min höger sida neråt runt livmodern/äggledarna? Aldrig på vänster sida??  
    Lycka till imorgon! Då får du svar på dina frågor!

Och nej, tror inte det är någon fara bara för att det bara stramar på ena sidan. Det kan ju vara så att ägget har fäst på den sidan... Men om man dessutom har färgade flytningar/blödningar etc så hade jag i alla fall velat kolla upp det. Men som sagt...tror inte alls det är någon fara!

Lycka till igen!
  • RaraS
    Mysgrodan skrev 2011-05-17 11:02:18 följande:

Mår lite lätt illa idag, funderar mest över hur jag ska göra om jag måste kräkas. Närmsta toalett här på kontoret är vägg i vägg med min kollega och det är väldigt lyhört. Får väl sätta på vattenkranen för att dämpa kanske Flört

Känner igen den oron...här på jobbet sitter chefen i rummet bredvid toan...man brukar höra honom prata i telefon när man är på toa :) Nej, jag måste nog sikta på att springa en trappa ner om jag måste spy...
  • RaraS
    minneli skrev 2011-05-18 14:48:02 följande:
    Idag köpte jag seaband på apoteket, hade tänkt köpa prostafen men när hon på apoteket sa att man kunde bli mkt trött och påverkad av tabletterna så fick det bli seaband ändå. Jag är redan nog trött som det är!
    Känns som armbanden fungerar iaf. Problemet blir ju att jag måste dölja dem på jobbet.  Hade iaf tänkt pröva jobba imorgon. Men det som blir svårt är ju att jag behöver småäta och jag jobbar på en förskola så jag kan ju inte direkt sitta och småäta bland barnen. Vet inte riktigt hur jag ska lösa det. Tänk om man jobbat på kontor och kunnat haft ett litet lager med mat på kontoret =P

Ikväll ska vi berätta för min sambos föräldrar.
    "Seaband"? Är det ett sådant där akupunkturarmband mot illamående? Jag såg det förra veckan på apoteket när jag köpte Prostafen och funderade på om det hjälpte, det stod ju till och med för gravida! Jag var på akupunktur igår (sista gången, för nu är jag ju gravid så jag behöver inte gå mer och han tyckte mina energinivåer var väldigt bra! Jippie för det!) och då frågade jag just om detta armband. Han slog upp det i sin bok och visa exakt var på handleden punkten sitter som man ska stimmulera om man är illamående. Men så såg han att det var en punkt som inte var bra att stimulera om man var gravid, eftersom den punkten kan dränera energin i elementet Jord som är väldigt viktigt när man är gravid så han rekommendera mig att absolut inte köpa något sådant. Jag är lite flummig så jag tror på allt han säger! Det har ju hjälpt mig att bli gravid!

Men jag säger bara vad han sa, så får du själv ta ett beslut om du vill fortsätta använda armbandet eller ej. Och jag vet inte ens om "Seaband" är samma sak som akupunkturarmbandet som jag såg....men ja, en liten varning i alla fall!  
  • RaraS

Minneli och Caradan: Förlåt, det var inte meningen att trampa någon på tårna! För mig är inte illamåendet så illa ännu så jag har hållit mig från att stimulera förbjuda punkter och mediciner, thank god! Fast jag har lite lust och skriva till apoteket och fråga hur de kan rekommendera sådant som har varningstrianglar i akupunkturhandböcker. Men haha, ni får gå ut i trädgården om ni får låga energinivåer! ;)

• RaraS

Oops, Kissekatten var det visst! Sorry, min telefon är så svår att skriva på...

• RaraS

Så bra! Hoppas ni mår bra i fortsättningen!

• RaraS
    C R skrev 2011-05-19 07:38:04 följande:
    Någon mer som har fått konstig smak i munnen? Allt smakar beskt, vad det än är.
    Nu kör jag med postafen för illamåendet. Sea band på morgon, kväll o natt. Vill inte ha det på jobbet.
    Oh ja! Jag har jättekonstig smak i munnen!

Och min första graviditet i höstas så var jag också jättesugen att berätta för hela världen! Och "hela världen" fick ju även reda på det när det blev akut sjukhusvistele med operation. Min man fick flytta på en utlandsresa med jobbet osv. Önskar att inte så många visste vad som hänt...känns som att alla går och väntar på att jag ska bli gravid igen.

Denna gången är jag inte alls sugen att berätta, folk kan få undra om de vill!  Nu är det enda jag kan tänka på att lilla ärtan mår bra!
  • RaraS
    vinterbarn2012 skrev 2011-05-19 08:53:24 följande:
    Caradan :
    Jag var hos bm i tis och då gjorde hon ultraljud på mig eftersom ja blödde lite i fredags och hon kunde inte heller se någon 100% hjärtfrekvens... Blir ju så jävla nojig.. Ska tillbaka den 31/5!! Du är inte ensam, vi håller tummarna! Jag är i V5+3
    Var du i v 5+1 i tisdags när du gjorde VUL? Då är det helt naturligt att man inte ser någon hjärtfrekvens ännu. Men förstår att du är orolig eftersom du blödde i fredags. Håller tummarna!
Svar på tråden Januaribebis 2012