• RaraS

Januaribebis 2012

IsPlumpeN8281 skrev 2011-05-10 09:34:54 följande:
    Är det någon som har märkt något på era magar? Jag har blivit svullen och det har blivit en liten tjej mage. Ser inte gravid ut bara lite mullig. Undrar om det är normalt?
    Jag fick en liten tjejmage när jag hade mitt X, magen kom redan i vecka 6-7. Väldigt störande då jag vanligtvis har platt mage och då såg väldigt otränad ut....och kunde inte ens skylla på att jag var gravid ännu eftersom jag ville hålla tyst till v 12....
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • RaraS
    SmoochiePoo skrev 2011-05-10 13:05:38 följande:
    Om man fått en remiss till att få komma och göra ett VUL någon som vet hur snabbt de brukar komma i kontakt med en för tid?
    Det är nog väldigt olika. Har du fått remiss? Du får ringa och fråga! Förstår om du vill veta så snart som möjligt!
  • RaraS

Jag har kommit från sjukhuset nu! Det var för tidigt att se något redan i v 4+2. Men fick göra ett hcg-test och ska göra ett igen på torsdag! Hade lite vätska i buken som oroade lite men han sa att det kunde vara normalt också.

På fredag ska han ringa ge besked på testerna och om det ökar normalt blir det nytt VUL om två veckor...och ökar det inte normalt...då skulle vi diskutera igenom nästa steg på telefon på fredag...  *suck*

Långa väntan!

• RaraS
    SmoochiePoo skrev 2011-05-10 14:07:37 följande:
    Ja hon skickade iväg en remiss till Liljeholmen och sa att de kommer kontakta mig om tid och att de vill typ träffa en runt vecka 7. Nu är jag ju bara v5+3. Är de nästa vecka isåfall de vill träffa mig eller om 2 veckor?
    Känns lite tight då jag fick X:et i 8de veckan förra gången. Bah denna ovisshet!
    Om du är i v 5+3 så är det vecka 6. Så i så fall är det ju dags nästa vecka om du vill ha VUL i vecka 7. Förstår du tycker det är tight...jag opererade bort min äggledare i 6+4, i vecka 7. Så därför känns det bra att redan ha börjat med kontroller fast jag bara är i vecka 5.
  • RaraS
    SmoochiePoo skrev 2011-05-10 16:53:23 följande:
    Bah ja denna långa väntan...hoppas för oss båda att allt står rätt till. Kan de se om det skulle sitta fel så tidigt eller ser de inget alls förutom vätskan då?
    Oj, du hann svara innan mig...nej, de kunde inte se om det satt fel ännu. Men hcg-testet ger ju mycket besked. Det är ju ovanligt att ett X utvecklas normalt. Och så får jag kommer tillbaka om två veckor i alla fall!
  • RaraS
    Maximumtaste skrev 2011-05-10 17:40:48 följande:
    RaraS: du tror inte du skulle känna att du hade ett x då? Eller gör man det senare? Jag är i v7 nu och har varit orolig för x men hcg har stigit normalt och jag har som vanlig växtvärk tror jag.. Inge direkt smärta på någon av sidorna..
    Nej, sist gång förstod jag inte att det var ett X....att det gör lite ont ska det väl vara när man är gravid tänkte jag? Så när jag ringde och frågade om hur ont det skulle göra så tyckte jag de överdrev när de sa att jag skulle åka in och kolla direkt...och när gynekologen sa att jag skulle in på operation direkt så förstod jag inte heller. "Ta inte bort mitt barn?" "Att du inte kan se det någonstans...det är ju jättelitet i v 6+4! Du har bara missat det!"
    Men så blev det, de hittade embryot i äggledaren! Så nu nojjar man sig hela tiden när det gör lite ont på sidorna och inte bara i mitten. Men gjorde ett hcg-test igår på sjukhuset och imorgon blir det ett till och så skulle min gyn ringa tillbaka på fredag!

Hoppas-hoppas det utvecklar sig normalt!!!
  • RaraS
    shadowstorm skrev 2011-05-10 23:09:24 följande:
    shiiit vad ont i magen jag hade nyss, jag kunde inte resa mig upp ur soffan men när jag tillslut lyckades byta ställning så släppte den...va i hela friden var det där??? Jag trodde jag fick blindtarmen för det var på högersida, blev oroad eller är än funderar på ringa kvinnokliniken imorgon så denna ärta sitter rätt
    Ring och kolla! Det skadar ju inte! Och så får du se att allt ser bra ut!
  • RaraS
    shadowstorm skrev 2011-05-11 07:47:00 följande:
    men kan man se såhär tidigt?
    Precis som Maximumtaste säger är det svårt att se tidigt. Igår var jag i 4+2 och han kunde se att det var en förtjockad slemhinna men inte se om det satt rätt, så därför tog han prov. Men han sa att från 5+0 bör man åtminstonde kunna se en hinnsäck.
  • RaraS
    SmoochiePoo skrev 2011-05-11 09:24:32 följande:
    Hmm så borde bli nästa vecka då. Hoppas de hör av sig idag eller imorgon annars slår jag dem en pling, är dock lite osäker på vart de skickar mig, någonstans i Liljeholmen, antar Ultraljuds barnmorskorna. Ja de känns ju bra om det åtminstone kan se så inget sitter i äggledaren, även om de inte ser så mycket hur långt det är gånget.
    RaraS skrev 2011-05-10 16:56:20 följande:
    Oj, du hann svara innan mig...nej, de kunde inte se om det satt fel ännu. Men hcg-testet ger ju mycket besked. Det är ju ovanligt att ett X utvecklas normalt. Och så får jag kommer tillbaka om två veckor i alla fall!
    Ahaaa de kan inte se det än alltså. Hmm aja får hoppas de kan se det nästa vecka nu då. Vilken vecka är du i?
    Jag är i vecka fem, 4+3, idag. Och de kunde inte se hinnsäcken igår...men från 5+0, dvs vecka 6, kan se sa han igår. Så går du vecka 7 så ska du absolut kunna se det, och ett hjärta som slår också kanske ;)

På fredag får jag svar på mina hcg-prov! Vet inte hur jag ska stå ut och vänta!
  • RaraS
    SmoochiePoo skrev 2011-05-11 14:53:08 följande:
    Är så ledsen, verkar som jag har fått ett mf...blödde efter träningen nu ganska rikligt, kanske 2 äggkoppar det har dock slutat nu. Men hade ju även massor med molvärk i går eftermiddag....så jag får lämna er här Rynkar på näsan

Lycka till alla andra <3
    Men oj då tråkigt! Men du borde ringa och kolla upp det? Se till att få en undersökning och se så det säkert är så. Du har ju dessutom haft ett X så du borde ju kolla så det inte är något nytt X. Be åtminstonde att få göra hcg-test så värdena verkligen sjunkar... Lider så med dig! Men man får en påminnelse om hur bräckligt allt är. Är glad varje gång jag går på toa och det inte är något blod i trosorna....

Många kramar!
Svar på tråden Januaribebis 2012