-
Förstår dig så väl också! Men det betyder ju faktiskt ingenting, det kan vara helt normalt! ...men förstår att det är klen tröst när man bara kan vänta och se. Det är bräckliga veckor vi är inne i nu...Maximumtaste skrev 2011-05-11 16:15:25 följande:Jag har sån växtvärk nu.. Blir orolig.. Hade som en beige flytning idag men nu är det som vanligt igen.. Jag hoppas inte det är nått tråkigt på g.. -
Jag sitter och nojjar medan jag väntar på att min gyn ska ringa tillbaka och lämna besked på min blodprov. Lämnade sista blodprovet i morse och han skulle ringa idag eller imorgon.
Och läser om alla era symptom….det enda jag känner är typ att jag har jättebröst och så mår jag illa när jag tränar och så värker det lite i magen…inget mer….och en del av er har redan fått magar! Min är inte i närheten… Jaja, jag vet så väl att det är olika för olika graviditeter, men jag fick mage tidigt när jag väntade mitt X. Önskar att han ringer idag så jag slipper fundera så mycket!
-
Jo, det är mycket tråkigheter i tråden…tänker på er!
LillaEko:
Känner igen det där med varannandags-illamående. När man inte mår illa så blir man lite orolig.
Jag sitter här och tittar på min telefon. Läkaren ska ringa tillbaka idag och ge besked på mina blodprov.
Känns som jag oroar mig ”för mycket” denna graviditet. Saknar förra gången, när man var sådär härligt ”naivt” gravid!Hoppas man kan slappna ordentligt sedan, om man får bra svar på blodprovet och fått se hjärtat slå om ett par veckor…långa väntan…
-
Insåg precis att det är fredagen den 13:e!!! Känns inte som en bra dag att sitta och vänta på svar på blodprov...
-
Jippie!!!!!
Läkaren har inte ringt ännu men jag ringde mottagningen och hon som svarade berättade! Jag hade hcg på 364 i tisdags eftermiddag (v 4+2) och 880 i torsdags morse (v 4+4)! Jippie igen! Det har ju mer än dubblerats på 41 timmar! Får se när läkaren ringer tillbaka, om jag får något mer VUL, men han frågade i tisdags om jag ville komma tillbaka om två veckor om testet såg bra ut…så jag hoppas på det!
Vilken toppen-start på helgen!!!
-
Mamman76: Beklagar så vad du vad du går igenom... Har ju själv en liknande historia i höstas och man blir ju så tacksam över att man lever på 2000-talet med bra sjukvård. Annars hade vi med X kanske inte levt idag. Vill varna dig för "Babybluesen", när hormonerna sjunker så grät i alla fall floder utan anledning i flera dagar. Krya på dig och var hemma och läk ihop magen! Förhoppningsvis blir du gravid snart igen! Själv lyckades jag på försök sex och jag hoppas det går vägen denna gång! Många styrkekramar!
-
Hej allihopa!
Jag har fått VUL-tid nästa vecka på torsdag. Då kommer jag vara i vecka 6+4. Mina hcg-värden som togs förra veckan har visat att det utvecklade sig finfint så det är skönt. Jag är inte jätteoroligt längre...men ska ändå bli himla skönt att få komma på VUL igen!
Lillaeko: Kul att få läsa att du kunde se hjärtat i v6+1! Hoppas jag också kommer få göra det när jag är i v 6+4!
-
Mysgosmys:
Jag får gå på VUL för att jag hade strul i höstas. Men man kan ju gå till en privatklinik om man vill göra VUL ändå! Det kostar inte så mycket...några hundralappar...
-
En fråga angående att ha era män och sambos med på VUL.
Brukar ni ha det? Innan har inte min man kunnat följa med för han har jobbat. Men jag ska ju på VUL nästa vecka och då kan han följa med...måste erkänna att känns lite konstigt att ha honom med när man ligger i den där stolen med benen i luften...
Men i och för sig...jag slutade vara pryd i höstas vid operationen med katetrar och allt...så han kan få vara med om han vill!
-
Tack för svar! Jo, min man skulle gärna vilja vara med hade tänkt säga åt honom att få vänta utanför...men det är ju faktiskt ganska elakt, han vill väl också få se pyret! För något lär man ju se nästa vecka i 6+4 i alla fall...även om inte hjärtat slår ännu! Jaja, någon gång ska ju bli den första!