Idag går jag in i vecka 12! Det firade jag med att kräkas ordentligt efter frukost. Känns ju meningslöst att äta frukost när man bara kräks upp den!
Igår tillät jag mig att börja surfa runt efter barnvagnar för första gången och vilken djungel!!!!! Jag blev fast i flera timmar! Jag har inga barn sedan innan och jag trodde det inte fanns så mycket val att välja mellan! Och det syns ju inte att jag är gravid ännu så jag kan ju inte åka till någon affär ännu och ställa alla dumma frågor.
- Kombi- eller Duo-vagn?
Jag tycker själv att kombivagnarna ser lite klumpiga och tunga ut. Är det någon som vet om det är så? Om jag nu har fattat detta rätt, alltså när man använder sittdelen att lägga mjuk/hård-liften i... Det ser snyggare ut med duo-vagn tycker jag, när man använder delarna var och en för sig. Är det någon som har någon åsikt i detta? Jag bor i hus och då känns det kanske bättre/snyggare med Duo-vagn, men hade jag bott i lägenhet så hade jag nog valt Kombi-vagn med Lift, så man enkelt kan lyfta ur barnet. Nu känns det som att barnet kan ligga kvar och sova i vagnen, inne eller ute, tills den vaknar.
- Om man väljer Duo-vagn med separat liggdel...använder man någon typ av lift då också? Eller köper man åk-påse då och lägger i liggdelen? Något måste man ju ha, annars blir det väl för kallt i januari. Det hade ju varit bäst om man kunde lägga typ en mjuklift i liggdelen, då skulle man ju få den snyggare liggdelen och samtidigt få liftmöjligheten...men det kanske är för trångt? Som sagt, jag är nybörjare på det här....
Just nu är jag inne på Teutonia...kanske Prestige. Gillar att de har vändbara handtag och så kan man välja till luftdäck. Den såg lite nättare ut också än typ Emmaljunga. Jag bor där det är mycket grusvägar och snö och vill nog inte ha någon vagn med små, hårda hjul.. Sedan när man har kommit lite längre, kanske efter RUL, får man väl åka runt på affärerna och provköra och se hur det känns! Och ställa alla dumma frågor! Tur att man har gott om tid att snurra i denna djungel!