• minneli

Januaribebis 2012

Jag beklagar igen då... herregud vad mkt trista saker det händer i den här tråden... eller så är det för vi är så många kanske. Men jag hade ju helst inte läst om det vul:et då det inte ens märkts ngt innan... Man tänker ju att iaf man inte blöder så är det rätt lungt men icke. Och jag fortsätter läsa tråden ändå!

Jag är inte sugen på feta saker.. skulle typ kunna spy på en pizza. Är inte så sugen på ngt egentligen men är hungrig hela tiden.. hur nu det går ihop. Youghurt och kräm har jag prövat med och så saltade nachos.

• minneli

Nu har vi varit och berättat för svärföräldrarna, de blev glada. Jag berättade bland annat att jag skulle gå upp till 100% för att öka föräldrapenningen den 1 juli (sex månader innan bf) men då sa hon att två av hennes kollegor inte alls behövt.. eller en gjorde det inte och den andra gick upp i tid 4 dagar innan?! Det kan väl inte stämma. Vet att man inte behöver gå upp i tid om man blir gravid innan första barnen blir 1 år och 10 mån. Men nu var ju min dotter 1 år och typ 11,5 mån? Tror ni man kan komma undan med det?

Hur känns ett MA då? Blöder det inget då eller? Här får man ju inget vul så då har man ju ingen aning om det förrän v. 18-10 ju och det är ju bara hur jävligt som helst.

• minneli
    Kattepuffen skrev 2011-05-21 09:23:04 följande:
    Gomorron Glad tänkte joina er här ! I tisdags fick jag mitt plus och ska om allt stämmer nu ha BF 25 januari!
    Mår sådär lagom roligt som man gör.illamående,växtvärk o öm som tusan i brösten!
    Jag är lite i paff fortfarande då vi hade tänkt oss att försöka mot hösten! Men tydligen så blir det inte så ;) För mig är detta andra barnet, har en liten kille här hemma på 2½ år..
    Grattis!
    Du är lite paff som mig då, vi hade inte heller tänkt skaffa nummer två redan =)
  • minneli
    Sessissen skrev 2011-05-21 09:40:03 följande:
    kan ni beskriva eran "växtvärk" detta är mitt tredje barn men hade inte ont då. men nu har jag int i nedre delen av magen då och då oftast kvällstid . Behöver jag vara orolig? Är 6 år sedan jag var gravid sist. Tacksam för svar
    Ibland känns det som mensvärk ganska långt ner, men tex oftast på kvällen tycker jag att jag har mer "vanligt" ont mitt i magen..svårt att förklara!
  • minneli
    Kattepuffen skrev 2011-05-21 10:17:42 följande:
    Tack! Jo jag vart rätt paff! Men jag har sagt från början att jag inte vill ha så stor ålders skillnad o ¨våran lillkille blir 3 till i höst så det är ju perfekt =)
    Våran dotter fyller tre i april, så det blev också rätt bra ålderskillnad =)
  • minneli
    LillaEko skrev 2011-05-21 10:20:26 följande:
    Mitt MA kom som en chock. skulle på ul för kub-testet i v 13.
    Fostret hade dött i v 8. Mina symptom hade fortsatt, illamående, trött och magen växte.
    Så tyvärr kan kroppen luras ordentligt.
    Inga blödningar eller minsta lilla smärta alls.
    Vill inte skrämmas, men så kan det tyvärr vara. 
    Usch vad hemskt!
    Iof så fick jag förra gången lyssna på hjärtat hos barnmorskan innan v.18-20 så då kanske man har en chans att upptäcka det.. blir ju värre ju längre man tror att allt är bra ju. Speciellt om man kommit förbi v.12!
  • minneli

Nu har lukter blivit jättejobbigt! Så fort jag öppnar kylskåpet så känner jag bara en massa äckliga lukter, när jag ska värma vällingen i micron så känner jag lukter och då ska vi inte tala om blöjhinken. Huääää! Hur ska det gå på måndag, jag jobbar ju på förskola...

• minneli
    Tussenuss83 skrev 2011-05-23 09:41:15 följande:
    Hur mår ni som är i vecka 8 ??

Trött, konstant hungrig, illamående (men det börjar bli bättre, kräktes i början av veckan men nu har jag sea-band när det blir som värst), inte så jätteömma bröst... gör ont när jag tar av bh´n och de inte får ngt stöd typ och så svullen mage på kvällarna, Inatt var jag tvungen att gå upp två ggr för att kissa.

• minneli

Tussenuss83 skrev 2011-05-23 09:57:15 följande:
    Vilka har ni berättat de för ?? Vecka är ni i ?? berätta i vilken vecka
    Vi berättade för våra föräldrar nu i v.8 och så berättade jag för två kompisar också.
    Jag är i v.8 (7+6) så imorgon går jag in i v.9.
  • minneli

Och så vet chefen eftersom jag måste gå upp till 100%, men hon har inte svarat på om det går än!

Svar på tråden Januaribebis 2012