• minneli

Januaribebis 2012

partouze skrev 2011-05-23 10:04:41 följande:
    Ska bege mig mot Apoteket nu i förmiddag då detta illamående typ försämrar hela min livskvalité ;p . Någon som har tips på vad som är mest värt pengarna och vad som
    Hjälper bra ??
    Jag köpte sea-band, tror de kostade 145:-  och sen finns prostafen.
  • minneli
    Tussenuss83 skrev 2011-05-23 12:29:04 följande:
    sea-band bra ?
    Jag tyckte de fungerade, förstår inte riktigt hur men det det är som armband och så är det en plastkula som trycker på en punkt på handleden som gör att illamåendet dämpas. Jag tänkte först köpa prostafen på apoteket med hon på apoteket sa att man kunde bli trött av dem och jag vill inte bli mer trött än vad jag redan är plus att jag helst undviker att stoppa i mig tabletter när jag är gravid. Måste ändå äta medicin dock mindre än vanligt under graviditeten, så jag tycker det räcker med det.
  • minneli
    Lurven86 skrev 2011-05-23 12:33:48 följande:
    Hej!!Hakar på här..Ledsen för er med mf..men ge inte upp!!

Jag är i vecka 7! var på ultraljud idag och såg ett litet bankande hjärta!!!
    Åh vad kul!!! Vill också=)
  • minneli
    Tussenuss83 skrev 2011-05-23 13:25:14 följande:
    Jobbar ni nu eller pluggar eller vad gör ni?
    Hur länge ska ni arbeta/ plugga innan ni börja er mammaledighet?
    Jag jobbar 75% som förskollärare på en småbarnsavdelning 1-2 år. Planerar att gå upp till 100% den 1 juli, men då hinner jag bara jobba en vecka 100% eftersom jag har semester sen i fem veckor! Sen ska jag väl försöka jobba, men jag antar att min kropp inte kommer orka jobba 100% länge på den avdelningen jag jobbar på..
    Förra graviditeten fick jag havandeskapsförgiftning på slutet och blev sjukskriven men jag hoppas jag inte får det igen. Har inte hunnit planera hur länge jag ska jobba, men någon gång i mitten eller början av december kanske. Har än så länge bf 2-3 jan.
  • minneli
    Tussenuss83 skrev 2011-05-23 13:35:20 följande:
    opps blidde fel skrev på din inlägg ovanför om du ser de
    Hehe ja jag såg tillslut =D
  • minneli
    Stellan skrev 2011-05-23 18:28:51 följande:
    Ska göra ul på onsdag, troligen 6+6 då och är så nervös över om man kan se ett hjärta då.
    I vissa böcker står det att man ska kunna göra det, men på andra ställen säger dem att det är lite tidigt.

Vad tror ni, bör jag se hjärtslag då??? 
    Jag gjorde då förra gången pga att jag hade en blödning och då såg man hjärtat slå!
  • minneli
    Someday skrev 2011-05-23 18:36:08 följande:
    Jag har varit med maken och gjort ett VUL idag.
    Hjärtat tickade :). Ett hjärat. Hade kunnat tro att det skulle vara två med tanke på magens storlek =)
    Vilken lättnad att se det lilla livet... Tiden stämmer. 6+3, beräknad till 12 januari.
    Nu ser jag fram emot NUPP/KUB i v 12. Nästa lilla möte med pyret.

Mår dock illa! Nästan konstant nu, dygnet runt. Kräks dock inte. Svullen om magen.
    På kvällen syns det. Konstig i magen. Trött....
    Men både lycklig och livrädd på samma gång. Har börjat våga känna lite grann idag tror jag =)

Vad härligt att få se ett tickande hjärta!!! Är så avundsjuk på alla här som får göra det! Längtar som en galning tills man iaf får lyssna på hjärtat hos bm.

Ngn som vet vilken vecka man tidigast kan lyssna på hjärtat hos bm med den där apparaten?

• minneli

Är det ngn som vet när man tidigast kan höra bäbisens hjärta hos bm? Ni vet med den där apparaten där man ser hur fort bäbisen hjärtslag är?

• minneli
    bumbi 84 skrev 2011-05-23 21:31:22 följande:
    Jätte olika när BM börjar lyssna. oftast lyssnar dom inte förns vecka 20. men det är fullt möjligt att höra i vecka 9 om man har lite tåamod och koll på att dom ligger jätte långt ner
    Förra gången fick jag höra i v.14, den här gången har jag inskrivning i v.10 så jag tänkte bara om det var möjligt att få höra då... en liten chans alltså=)
  • minneli
    bumbi 84 skrev 2011-05-23 21:36:10 följande:
    ja men jag tror inte hon kommer pröva ens dom vill hemskt gärna vänta då dom inte vill riskera att inte hitta. jag lyssnar hemma köpte en med andra barnet.
    Hmm, får se om hon vill pröva då =) kommer ihåg då när jag var i v.14 att hon sa att det inte var säkert att hon skulle hitta hjärtslagen men att jag inte skulle bli rädd för det eftersom det är svårt sådär i början. Men det skulle ju vara skönt om man fick höra.
Svar på tråden Januaribebis 2012