-
Imorgon blir tredje dagen hemma från jobbet med "magsjuka". Men jag måste åka på apoteket imorgon och köpa nåt som kanske kan hjälpa. Men det dumma är ju att ett sea-band syns ju... hur ska man dölja det liksom?cabrera skrev 2011-05-17 16:42:10 följande:Nee detta illamående är ju inte kul nånstans :) Förstår inte hur ni som jobbar orkar ...jag ligger helt utlsagen på soffan heeela dagarna... :( -
Det lutar nog åt att jag köper det imorgon!cabrera skrev 2011-05-17 16:54:31 följande:jo dom gör ju det.. har du provat prostafen? De hjälper mig lite iaf :)
Nu ska vi åka och berätta för mina föräldrar.... =D -
Pojknamn är jättesvårt... har inget alls.. hade ett förrut men det har som blivit förstört eftersom det börjat barn på förskolan jag jobbar på som heter så osv...
Har ett tjejnamn som jag tycker är fint iaf.
Testade på kinesisk kalender och då skulle det bli en kille fast sen stod det att datumkombinationen lika gärna kunde vara en tjej. Sen igår hittade jag en sida där man svarade på lite olika frågor och då fick jag att det skulle bli en pojke. Det här testet: http://se.babycenter.com/tools/baby-gender-predictor/?intcmp=lnav_tool_genderpredict
Stämmer väl inte alls, men det är ju alltid roligt att kolla ändå =P
Nu har vi varit och berättat för mamma och pappa. Sa till mamma att hon nog skulle få en tidig födelsedagspresent, en sisådär 4-6 dagar innan. Tog en stund, sen fattade dom =) Det är ju totalt oplanerat det här så de hade ju inte anat nånting. -
Tråkigt att läsa om er som börjat blöda, hoppas att det bara är en blödning och inget annat. Men det är det där som är så svårt. När jag fick mitt missfall innan dottern blödde det lite och det gjorde inte ont, men det var ett missfall. När jag blödde när jag väntade dotterna kom det lite mer blod och en liten klump men det var inget missfall. Så det är väl det också som gör det svårt, att man inte riktigt vet säkert.
-
Xyloproct suppar!79a skrev 2011-05-18 07:57:08 följande:Tips mot trög mage och hemorojder???? Inget trevligt ämne men ändock en sanning och ett problem
http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/Sidor/Mageotarm_Andtarmsbesvar_Hemorrojder_Omhemorrojder.aspx
När jag åt järntabletter tog jag katrinplommon med tabletten..skitäckligt men det hjälpte. -
Idag köpte jag seaband på apoteket, hade tänkt köpa prostafen men när hon på apoteket sa att man kunde bli mkt trött och påverkad av tabletterna så fick det bli seaband ändå. Jag är redan nog trött som det är!
Känns som armbanden fungerar iaf. Problemet blir ju att jag måste dölja dem på jobbet. Hade iaf tänkt pröva jobba imorgon. Men det som blir svårt är ju att jag behöver småäta och jag jobbar på en förskola så jag kan ju inte direkt sitta och småäta bland barnen. Vet inte riktigt hur jag ska lösa det. Tänk om man jobbat på kontor och kunnat haft ett litet lager med mat på kontoret =P
Ikväll ska vi berätta för min sambos föräldrar. -
Ja jag fortsätter så länge jag känner att det fungerar. Tänkte att armbanden var snällare mot kroppen än prostafen också. Men det är ju olika vad som fungerar.RaraS skrev 2011-05-18 16:46:16 följande:"Seaband"? Är det ett sådant där akupunkturarmband mot illamående? Jag såg det förra veckan på apoteket när jag köpte Prostafen och funderade på om det hjälpte, det stod ju till och med för gravida! Jag var på akupunktur igår (sista gången, för nu är jag ju gravid så jag behöver inte gå mer och han tyckte mina energinivåer var väldigt bra! Jippie för det!) och då frågade jag just om detta armband. Han slog upp det i sin bok och visa exakt var på handleden punkten sitter som man ska stimmulera om man är illamående. Men så såg han att det var en punkt som inte var bra att stimulera om man var gravid, eftersom den punkten kan dränera energin i elementet Jord som är väldigt viktigt när man är gravid så han rekommendera mig att absolut inte köpa något sådant. Jag är lite flummig så jag tror på allt han säger! Det har ju hjälpt mig att bli gravid!
Men jag säger bara vad han sa, så får du själv ta ett beslut om du vill fortsätta använda armbandet eller ej. Och jag vet inte ens om "Seaband" är samma sak som akupunkturarmbandet som jag såg....men ja, en liten varning i alla fall!
Det är iaf en liten kula som ska trycka på en punkt på handleden som man mäter ut med hjälp av sina fingrar.
Dränera energi i elementet jord har jag ingen aning om vad det betyder=) men det är ju kanske isåfall ngt man kan ställa mot prostafen biverkningen trötthet.
Blev inte att vi berättade för svärföräldrarna ikväll, så än så länge vet bara mamma och pappa om graviditeten. -
Jag funderar om jag ändå måste berätta det på min arbetsplats för vi ska planera hösten nästa vecka och eftersom jag kommer gå upp i tid så gör det ju en hel del skillnad. Iof så tror jag inte att jag kommer kunna jobba så mkt länge så då kommer det ju ändå inte bli 100%... usch.. vet inte hur jag ska göra. Det kanske ändå är bättre att de planerar mig utifrån 75% även fast jag kommer jobba 100% ett tag? Jag kommer ju förmodligen bli sjukskriven längre fram.Carolaj83 skrev 2011-05-18 18:38:08 följande:pernillis-VILKEN JÄVLA BM!!!!
har berättat på min arbetsplats idag, känns skönt, men samtidigt läskigt
-
Du trampade inte mig på tårna! =)RaraS skrev 2011-05-18 19:55:29 följande:Minneli och Caradan: Förlåt, det var inte meningen att trampa någon på tårna! För mig är inte illamåendet så illa ännu så jag har hållit mig från att stimulera förbjuda punkter och mediciner, thank god! Fast jag har lite lust och skriva till apoteket och fråga hur de kan rekommendera sådant som har varningstrianglar i akupunkturhandböcker. Men haha, ni får gå ut i trädgården om ni får låga energinivåer! ;) -
Håller tummarna för alla som blöder! Och för oss andra för den delen också!
Idag har jag jobbat och jag hade seabanden på men döljde dem under en kofta.
Har varit så himla trött hela dagen... tur man kan skylla på förkylningen och på pollen...
Hade även ett litet russinpkt i fickan som jag åt lite av när ingen såg och illamåendet kom krypandes.
Ska snart lägga dotterna och kommer väl till 99.9% chans somna, gäääääääsp. Sambon jobbar borta och kommer göra det nästa vecka också... vet inte hur man ska kunna hålla sig vaken.