EttLitetPyre skrev 2011-05-07 23:02:44 följande:
Jag ringde när jag gick in i v 6 enbart för att det stod på alla internetsajter "V 6: Nu kan du kontakta MVC". Därför gjorde jag det. Var dit i torsdags men då var det bara hälsosamtal. Riktiga inskrivingen sker i v 9-10. För mig iaf :)
Ja, på tal om vita lögner.. Var bjuden på grillat hos pappa ikväll. När jag börjar skära i min köttbit ser jag att den är lite rosa (som jag i vanliga fall älskar). Jag har ju läst att man inte ska äta rått kött när man är gravid, samt steka köttet så det bli helt genomstekt. Hursomhaver, jag åt det som inte var rött, tog lite mer sallad och plockade med den en bra stund.. Pappa vet ju att jag är gravid men nu var det andra människor där som inte visste så därför kunde jag inget säga. Det blev till att tacka för maten med orden "Oj vad mätt jag blev.. Orkar tyvärr inget mer."
Jag har också "växtvärk" av och till. Ibland när jag reser mig upp, nyser eller hosta stramar det till som tusan i limodern. Jag frågade min BM om detta och det är helt normalt. Kallas tydligen ligamentsmärtor. Kort och gott: Livmodern växer och det k'änns :)
Det där med rått kött hände för mig igår också...Jag brukar också tycka det är jättegott och så kom jag på mig efter första tuggan och fick som äta det som gick... så ju lite mystiskt ut. Men ingen av de som var där har ingen speciell koll på vad man får äta eller inte när man är gravid som tur är =P