• minneli

Januaribebis 2012

MiAmore skrev 2011-05-06 09:23:34 följande:
    laris: Vad tråkigt, beklagar

Jag har kommit på hur jag ska göra imorgon. Ska på möhippa imorgon och har gått o funderat på hur sjutton jag ska göra för att dem inte ska misstänka att jag är gravid. Jag ska köpa ett alkoholfritt vin, och så får maken dricka vitt vin med skruvkork ikväll, och det han inte dricker upp häller vi över i en bringare. Sedan häller jag helt enkelt över det alkoholfria vinet i den flaskan. Ingen som tänker på om min flaska var öppnad sedan innan eller inte. Och skulle dem reagera på det kan jag alltid säga att jag öppnade den ikväll och tog ett halvt glas.

Förra gången jag var gravid så la jag en flaska med alkofritt vin i varmvatten så etiketten lossnade =P
  • minneli

Verkar som det är många här som har "tillgång" till vul. Där jag bor får man inte det om det inte är ngt speciellt. Jag fick göra vul i v.6 el. 7 förra gången jag var gravid och skickad dit via sjukvårdsrådgivingen. Hade en blödning som visade sig vara ofarlig. Kub-test blev jag inte erbjuden förra gången men jag tror man måste vara äldre för det. Har inte ringt bm än men kanske borde göra det till veckan då jag är i v.7?

Ikväll har vi varit på grillfest men jag körde och de undrade ju förstås varför vi inte kunde ta bussen, som tur är  går det väldigt få bussar till oss så det är inte så konstigt att ta bilen. Alla dessa vita lögner..

• minneli
    EttLitetPyre skrev 2011-05-07 23:02:44 följande:
    Jag ringde när jag gick in i v 6 enbart för att det stod på alla internetsajter "V 6: Nu kan du kontakta MVC". Därför gjorde jag det. Var dit i torsdags men då var det bara hälsosamtal. Riktiga inskrivingen sker i v 9-10. För mig iaf :)

Ja, på tal om vita lögner.. Var bjuden på grillat hos pappa ikväll. När jag börjar skära i min köttbit ser jag att den är lite rosa (som jag i vanliga fall älskar). Jag har ju läst att man inte ska äta rått kött när man är gravid, samt steka köttet så det bli helt genomstekt. Hursomhaver, jag åt det som inte var rött, tog lite mer sallad och plockade med den en bra stund.. Pappa vet ju att jag är gravid men nu var det andra människor där som inte visste så därför kunde jag inget säga. Det blev till att tacka för maten med orden "Oj vad mätt jag blev.. Orkar tyvärr inget mer."

Jag har också "växtvärk" av och till. Ibland när jag reser mig upp, nyser eller hosta stramar det till som tusan i limodern. Jag frågade min BM om detta och det är helt normalt. Kallas tydligen ligamentsmärtor. Kort och gott: Livmodern växer och det k'änns :)
    Det där med rått kött hände för mig igår också...Jag brukar också tycka det är jättegott och så kom jag på mig efter första tuggan och fick som äta det som gick... så ju lite mystiskt ut. Men ingen av de som var där har ingen speciell koll på vad man får äta eller inte när man är gravid som tur är =P
  • minneli

Jag mår lite illa lite till och från och värst är det på morgonen... imorse var det riktigt jobbigt att resa sig ur sängen. Sen är jag hungrig och törstig hela tiden men sen när jag väl börjar äta så blir jag typ äcklad av det jag äter... fast jag måste äta för att inte må illa.
    Imorgon går jag in i vecka 7. Försöka få tag på barnmorskan idag men de har ju världens sämsta telefontid och jag vill ju inte stå och ringa dit på jobbet. Imorgon hade de ännu sämre.. i 30 minuter har de telefontid imorgon...hallå. Men det känns inte som att jag har så bråttom dit. Vill typ dit då jag kan lyssna på hjärtat, innan vet jag inte riktigt vad jag ska göra där eftersom det är andra barnet. Kanske vill de ta blodtrycket eftersom jag hade havandeskapsförgiftning med min dotter på slutet.
    På lördag ska vi ha grillmiddag som var bestämt sen länge, så då blir det till att smussla med lite alhoholfritt vin igen.

• minneli

Ja blir typ rädd när det kommer en flytning, får för mig att det är blod.

Idag blev jag typ äcklad av att äta middag, tänkte bara på popcorn.. så det fick bli en påse micropopcorn.

Idag är jag i vecka 7! Ingen vet något än... bara min doktor eftersom jag äter medicin i vanliga fall och var tvungen att höra hur jag skulle göra med den.

• minneli
    Mamman76 skrev 2011-05-10 18:00:14 följande:
    Jag börjar få ångest redan nu över att berätta om bebisen. Ska börja nytt jobb i augusti, sa upp mitt gamla idag..känner mig som värsta boven Chefen på nya jobbet är jätteglad att jag ska börja där och allt. Usch!
    Känner igen mig lite... jag måste ju gå upp 100%, men ska inte säga ngt förrän det är absolut nödvändigt och därför läggs ju tex sommarschema fel. Och vi har haft möte om hur det kommer se ut till hösten...
    Jag måste gå upp till 100% 1 juli så jag ska prata med min chef nu på måndag hade jag tänkt.
  • minneli

Idag fick jag tag på min bm. Först ville hon att jag skule komma nu på tisdag men jag tyckte det kändes onödigt så vi ändrade till 31 maj. Då tror jag att jag är i typ v.10 kanske.

Jättetråkigt att läsa om allt som hänt några i tråden idag och det ökar ju oron hos mig själv också. Även fast den här graviditeten inte var planerad direkt så är ju barnet mer än välkommet för det var ju som dags ändå och jag vill ju att det ska stanna! Jag blödde i v.7 som jag är i nu och åkte in på akuten för vul och där såg de ett pickande hjärta. Men det var hemskt att se blodet och vänta på vul som man fick tjata sig till. Eftersom jag hade ett mf alldeles innan oxå så kändes det bara som jaha nu är det dags igen.

Jag är också svullen, kör med leggings och stora klänningar/tunikor/linnen ett tag. Men jag är hungrig hela tiden och måste springa på toa osv.. Ja jag blir ju inte överraskad om de kommer på mig.

• minneli
    Maximumtaste skrev 2011-05-11 20:46:05 följande:
    Minelli: har du blödit nu i veckan? Vilken tur att allt gått bra., jag skulle nog flippa ur om det skulle börja blöda i mängder..jag hade småblödningar veckan innan bim men de tror det var nidblödning.. Gör hcg test nu och det ökar som det ska.. Har fått lite rosa aktigt på papperet ibland men det är slemhinnorna som spökar.. Hoppas jag..
    Nä jag skrev nog otydligt. Det var när jag var gravid med min dotter. Då kom det lite blod och sen en liten klump när jag torkade mig så jag var helt säker på att det var ett mf men det var det inte. Det var ngt med livmodertappen sa de när jag gjorde vul.  Sen blödde jag inget mer.

Så den här graviditeten har det än så länge inte kommit ngt blod.
Svar på tråden Januaribebis 2012