• zatori

Januaribebis 2012

Butikslager skrev 2011-06-08 15:36:53 följande:
    Så var det med sonen också, jag trodde inte på att jag var gravid förrän jag sett det. Men typ dagen efter VUL:et började jag inbilla mig att vi nog sett fel ändå, hur kan man veta att en liiiiten liiiiiiiten prick är ett blivande barn? Helt jättekonstigt.
    Hihi. Åhfan. Trodde man skulle lugna ner sig lite efter att ha sett något där. Men då ska jag inte ropa hej ännu! ;)
  • zatori

Nu råkade jag läsa att missfallsrisken är som störst i vecka 9 och fram till vecka 12 ungefär. Jag som liksom trodde att det minskade liiite för varje vecka och att det typ var vanligast i vecka 4-6 eller så. Tji fick jag. Kan det inte bara bli måndag så man får se OM det är någon liten en på plats i magen. Gah!

• zatori
    LillaEko skrev 2011-06-09 07:20:19 följande:
    Fast jag har läst att efter vecka 10 börjar mf risken sjunka! 
    Tror inte man ska läsa så mycket egentligen, inte konstigt att man blir nojjig!
    Vi har ju vårt ul om 1,5 vecka nu....längtar som sjutton och hoppas näsa vecka bara rusar förbi.

Någon som börjat drömma bebisdrömmar?
    Drömde att jag födde en liten son i natt. Fast typ NU, men att det var helt fel räknat så han var färdig och inte alls i v 11. Dessutom gick förlossningen så fort att det bara sa plopp och så var han ute. Behövde inte ens åka in till förlossningen =P 
    Ja, man vet inte vad man ska tro. Det bästa är egentligen att undvika den formen av läsning. Förstår att du längtar till ultraljudet! :)

Jag drömmer inte bebisdrömmar men inatt drömde jag att jag skulle på VUL men att fostersäcken var tom. Helt tom och ingen bebis. Jävla nerver.
  • zatori
    MissT skrev 2011-06-09 11:05:37 följande:
    Hej tjejer! Var på nytt vul idag och allt ser bra ut Så skönt! Den lille har vuxit som den ska o hjärtat pickar för fullt. Är i 9+2 så BF på min födelsedag 10 jan
    Åh, vad härligt! :)
  • zatori

Inskrivningssamtal imorgon för oss. Ni som varit iväg på det redan, hur går det till? Vet att man ska ta lite prover och sånt? Men mer då? Vi är inbokade på en hel timme.

• zatori
    Missoctober88 skrev 2011-06-09 14:35:58 följande:
    Länken funkade. Läste och vart orolig :(
    Förlåt! :( Inte alls min mening att skrämma upp dig. Men jag blev fan också skitorolig när jag läste det! Men jag måste verkligen försöka slappna av lite. Iallafall fram tills på måndag. Jag kommer att gå in i vecka 9 då, på dagen vi ska på VUL, men tror ändå att jag kommer kunna slappna av lite mer om jag får se att det verkligen är något där nu. Så får man helt eneklt hålla tummarna för att det går skitsnabbt sen till vecka 12+0.
  • zatori
    Astrogirl skrev 2011-06-09 18:04:06 följande:
    Var på inskrivning idag. Enligt deras beräkning är jag i v 7+1, men enligt min beräkning här på FL så är jag i v 6+4.  Bokade in tid för provtagning den 12 juli. Känns lite väl sent tycker jag. Fick en ultraljudstid den 4 juli. Så långt tills dess, så jag funderar på att boka in ett privat VUL innan.

Hade först en jättegullig barnmorskestudent som diskuterade det här med sjukdomar i släkten, alkohol och matvanor osv som man gör vid inskrivningen, men sedan kom en annan barnmorska in som hette Marita och skulle hjälpa mig boka in tider och hon lyssnade knappt på vad jag hade att säga. Angående ultraljudet så sade jag till henne att jag ville kolla sambons schema i min mobil så att tiden passade honom, men hon bara bokade in den utan att vänta på mitt svar. Tyvärr var den under sambons arbetstid, så jag frågade om det gick att flytta men hon sade att det inte gick, för det fanns inte mycket tider. Ville också tidigarelägga ultraljudet till veckan innan eller så men då sade hon att de bara kunde göra ultraljud från v 10. Tror kanske att det är ett UL de bokat in, då de sa så, och inget VUL. Hon verkade jättestressad och lyssnade inte alls. När vi bokade in tiden för provtagning så undrade barnmorskestudenten om det inte var lite sent med 12 juli, men hon sade att det nog inte var några problem. Litar inte ett dugg på den där Marita. Jag mailade barnmorskemottagningen senare idag, då jag glömt att säga att vi vill göra KUB-test och att man kanske behöver boka in tid för detta och provtagning inför detta redan nu. Hoppas bara det inte är den där Marita som tar hand om mitt mail. Tungan ute
    Gud vad jobbigt med en sån barnmorska! Det är ju skitviktigt att man känner förtroende för sin bm och att de verkligen tar sig tid och lyssnar på vad man har att säga. Jag skulle byta om jag vore du.
  • zatori
    Alltochinget skrev 2011-06-09 22:24:16 följande:
    Jag har föresten inte varit hos BM nån gång. Ska inte dit förrän inskrivningen 11 juli. Tyckte det var konstigt att jag inte ens fick ett hälsosamtal :S
    Ja, det lät konstigt! Min BM kallade mig oss på hälsosamtal bara några dagar efter att jag ringt dit och sagt att jag var gravid. Vilken vecka är du i på inskrivningen? När är vanligast att göra inskrivning? Vi kommer bara vara i vecka 8.
Svar på tråden Januaribebis 2012