• zatori

Januaribebis 2012

Pebbles82 skrev 2011-06-14 10:48:37 följande:
    Hej tjejer! 
    Tillbaka från besök hos läkaren och ett VUL. Man såg hjärtat slå och det såg helt okej ut (JIPPI!!)
    MEN... idag när jag borde vara i v 8+3 var fostret bara 10,7 mm. Hon ville flytta tillbaka mig två hela veckor, men sa också att det kan vara ett tecken på att det är något fel... :(

Så det som skulle lugna mina nerver gjorde mig nog i slutändan ännu oroligare.. :(
    Hur stora har era foster varit på VUL? 
    Jag var på VUL igår. Trodde jag var i vecka 8+0 då, men enligt läkaren var jag i 7+5, så det skiljde två dagar. Min lilla var 14,3 mm.

Hoppas det inte är någon fara! Kram.
  • zatori

Liiv:

Vad härligt! (Kan man säga så efter att du nyss berättat att du kräks?) :P  Hoppas verkligen att det inte är någon fara med din lille. Håller tummarna för att det går bra imorgon. Kram.

• zatori

Ringde precis och beställde tid för ultraljudet för KUB-testet. Fick tid den 15/7. Alltså i vecka 12+2. Men när ska jag egentligen ta blodprovet? Vet att det ska göras innan ultraljudet men ungefär när? Om det någon som gjort det innan eller beställt tid för det, i veilken vecka var ni när ni tog blodprovet?

• zatori
    Silverklar skrev 2011-06-14 14:05:54 följande:
    Pebbles: två veckor tycker jag verkar långt. Jag gjorde vul när jag var 7+1 och då var embryot 9,6 mm vilket enligt läkaren var rätt storlek för åldern. Och din var ju större. Så om man tänker att det var lite segt med att fästa och börja växa ordentligt så borde det inte vara någon fara!

Liiv: håller tummarna för lyckat vul imorgon. Tycker det låter lovande!  
    Oj vilken skillnad på ditt och mitt. Jag gjorde VUL i v 7+5 och min var 14,3 mm. Växer de så snabbt på bara några dagar? Häftigt isåfall! :)
  • zatori
    erajka skrev 2011-06-14 13:43:53 följande:
    jag fick ett datum då jag ska ta blodprov inför kub-testet 4 juli då är jag i 10+3, efter jag gjort de ska jag beställa tid för kub-test-
    Okej. Ja, jag tror jag kommer göra mitt i vecka 10+0 så då borde det ju vara okej då. :)
  • zatori
    Majskorn skrev 2011-06-14 14:48:43 följande:
    Jag jorde i 7+3 och då var den 12 mm...dom växer sjukt fort när dom e sådär små :) det är därför det är svårt att få ett BF så tidigt...
    Hihihi. Vad gulligt att de växer så jäkla snabbt! De små sötnosarna. När börjar det bli lättare att ange "rätt" BF-datum?
  • zatori
    curiosa skrev 2011-06-14 15:17:53 följande:
    Och min var i v 7+2 13mm :) Skulle vara kul att veta hur stor den är nu.
    Ja, det förstår jag! Ska du göra KUB-testet sen?
  • zatori
    curiosa skrev 2011-06-14 16:00:42 följande:
    Nej vi får tyvärr betala för det eftersom jag är under 35 år. Annars så hade man ju fått en chans att se den lilla.
    Ah, okej. Konstigt att det inte är samma regler i alla landsting tycker jag. Då blir det en lång väntan på RUL för er då. :/
  • zatori
    Trasslet skrev 2011-06-15 08:55:44 följande:
    Fy, var hos BM igår och blev uppskrämd angående MF/MA och idag känner jag mig inte gravid längre. :( Magen ser likadan ut som den gjorde innan grav och jag är inte ens illamående idag (till skillnad från igår då jag kräktes som aldrig förr). Tycker inte att brösten ömmar lika mycket idag heller.. o r o l i g. :(
    Varför blev du uppskrämd angående MF/MA? Inte av din BM väl?
    Symtomen kommer och går hela tiden. Ora dig inte! :)
  • zatori

Trassel:

Sorry. Såg längre ner ditt svar på varför.
    Sjukt oproffessionellt av din BM att uttrycka sig så. :( Men försök hålla hoppet uppe! Det är säkert ingen fara. Det är många som råkar dricka alkohol innan de vet att de är gravida.

Svar på tråden Januaribebis 2012