• zatori

Januaribebis 2012

Mysgrodan skrev 2011-05-24 08:41:46 följande:
    Här är en till med lite för lite symptom för att det ska kännas bra Rynkar på näsan
    Har väldigt ont i brösten och lite lite molvärk men annars ingenting. Inget illamående! Är i vecka 6 (5+6) vecka 7 i morgon Glad Yippie!!

Är väldigt orolig att nåt ska gå snett och vill i så fall veta det så fort som möjligt! BM säger att jag inte får komma på ultraljud förän i V17 och lyssna på hjärtat i V24. Det är ju JÄTTElänge dit!!! Åhhh.....om tiden kunde gå lite fortare.
    Skitjobbigt är det! Själv är jag i v 6 (5+1) Man kanske ska vara glad för att man inte mår illa och ligger och spyr egentligen. :) Jag arbetar inom vården och där stöter man på både det ena och det andra äckliga och jag gruvar mig för när den dagen ska komma då jag börjar må illa. Då är det nog inte så kul på jobbet! ;)

Förstår att det känns skitlänge till det är dags för UL. Men ska du inte göra KUB-testet då? Då får du väl se den lille tidigare? :) Typ v 12-14 eller hur är det nu?
  • zatori
    Mysgrodan skrev 2011-05-24 08:48:58 följande:
    Vad är ett KUB test? Skäms
    Man kollar om barnet har risk för handikapp, typ Downs syndrom eller annan kromosomavvikelse. Detta med hjälp av ett kombinerat blodprov och ultraljud. Har man hög sannolikhet för kromosomavvikelseer erbjuds man att göra fostervattenprov och moderkaksprov också. Det kan öka risken för missfall. Fråga din BM om mer info. Konstigt att hon inte informerat dig om det? För du har varit på inskrivningssamtal eller? Annars är det inte så konstigt! :)
  • zatori
    roxylady skrev 2011-05-24 22:55:19 följande:
    Okej :) Ja men precis och det är ju aldrig fel :) Men har dina symptom gått ned sig helt totalt dina tidigare graviditeter nån dag till och från ibland? Jag har inte haft den där ritkiga molvärken på över ett dygn nu.
    Jag har inte känt någon molvärk alls nästan sedan i helgen! Blir såklart orolig. Tog dock ett nytt test igår och det var jättefina streck, starkare än i fredags, så jag försöker resonera som så att så länge det inte kommer något blod så är bebisen kvar därinne och mår bra även om jag inte känner av den. :)
  • zatori

Alltså. Jag mår så jävla bra. Jag undrar om det är legitimt att må så bra som jag gör såhär tidigt under graviditeten? Innan åt jag medicin för förhöjt prolaktinvärde och var alltid trött och mådde illa minst en gång om dagen. Men jag kommer faktiskt inte ihåg senast jag mådde såhär bra som jag gör nu!

Jag har mer energi än någonsin, (även om TRÖTTHETEN kommer över mig med jämna mellanrum) jag var ute och sprang tidigare idag och fick en fyra minuter bättre tid än vad jag hade senast, jag mår inte illa, jag känner nästan ingenting förutom ömhet i brösten. Och det känns knappt heller längre. iallafall om man ä'mför med förra veckan. Molvärken är borta, vilket känns oroväckande. Ibland undrar jag om jag verkligen ÄR gravid? Jag vet inte vad jag ska tro. För jag borde känna mer och borde må konstigare. Eller?

Visst kan det vara så att det inte "slagit till" ännu med illamående och andra krämpor, men ändå. Jag måste nog ta ett test till imorgon bitt och se om strecken blivit svagare, för som det är nu känner jag mig verkligen INTE gravid. Och om det är såhär det känns att verkligen vara gravid vill jag vara gravid jämt! :)

Hur mår ni andra som är ungefär lika långt gångna som mig, eller hur mådde ni som är längre gångna när ni var i v 6?

• zatori
    partouze skrev 2011-05-25 21:01:00 följande:
    När jag va i v 6 hade ja inte så mycket känningar bara ömma bröst och trötthet :)
    Då kanske det inte är så ovanligt då! :)
  • zatori
    Kissekatten skrev 2011-05-25 21:01:43 följande:
    Zatori: Jag tror inte jag gillar dig riktigt... ;) Fy fan vad avis jag blir! Har hört andra berätta om att de aldrig har mått så bra som under graviditeten. Jag vill också må bra! Idag fick sambon lämna iväg dottern till sina föräldrar medans han var på möte (han är pappaledig) jag kände att jag inte orkade med nåt. Så idag har jag legat i sängen till 16:00!! Det är ju inte klokt! Hoppas det blir bättre efter v. 12! Går in i v.10 på måndag så det känns inte som det är så långt kvar.
    Haha! Men mycket kan ju hända ännu. Jag kanske börjar må pissdåligt imorgon? I vecka 10 kanske jag också blir sängliggande till 16.00. det vet man aldrig! Men hade du symtom så tidigt som i v 6 eller kom de senare? Isf vet jag vad jag kanske har att vänta mig. ;)
  • zatori
    erajka skrev 2011-05-26 17:36:45 följande:
    vi kommer också kolla =)
    Åh, ska ni? Hihi. Vi kommer inte att kolla. Man öppnar ju inte paketen förrän på julafton! :P
  • zatori
    erajka skrev 2011-05-26 20:05:51 följande:
    Nån som vet hur det är i Värmland?
    Med att få reda på kön menar du? De talar om det om man vill veta. Iallafall har de gjort det för flera jag känner. :)
  • zatori

Jag längtar också efter att få göra vul! Så man får se om krabaten därinne mår bra. Inatt drömde jag att jag fick missfall. Himla obehagligt! :(

Är det någon mer som vaknar ovanligt tidigt på morgonen nu när ni är gravida? Tänkte om det kunde vara något hormonellt?

• zatori

Jag känner typ INGENTING. Imorgon ska vi berätta att vi är gravida för mina svärföräldrar och min sambos syskon, men det känns skitkonstigt. Känns som jag måste säga: "Jo, jag är gravid. Typ. Tror jag? Fast jag är inte säker. Det känns inte så, men alla 9 graviditetstest tagna vid olika tillfällen tyder på det."

Det är så jobbigt att inte känna av något! Vill inte må illa, men lite molvärk eller liknande är väl inte för mycket begärt? Tycker ömheten i brösten också blivit lite mindre.... Men så länge jag inte blöder behöver jag väl inte oroa mig för missfall väl? :(

Svar på tråden Januaribebis 2012