LillaEko skrev 2011-06-27 22:23:37 följande:
Jag berättade för mina kollegor i v 9+0 typ, men bara de närmaste (vi är 5 som jobbar i klassen).
Nu när det är sommarlov jobbar jag lite extra, så denna veckan jobbar jag med en av våra elever på ett läger som deras assistentbolag ordnat.....men är på en camping och stugorna är INTE handikappsanpassade...så var tvungen att berätta för hennes pappa idag att jag vägrar göra några lyft (jag och eleven är ungefär jämnstora längd och vikt mässigt, så tappar hon balansen tippar jag med typ. Farligt för både henne och mig).
Han förstod, så har skönt nog sluppit ALLA dagens toabesök, är ju grymt skönt nu när man är lite kvackig magad.
Några av er pratar om järn.
Jag hade kanon värden på hb när jag var på inskrivning, men försöker äta leverpastej på frukostmackan och blodpudding minst en gång i veckan....hoppas det kan hjälpa lite på traven. Vill ju slippa järntabetterna, man hör ju så mycket om hur jobbigt det ska vara för magen.
Oj, vilken tur du har. Hade jag vägrat att göra några lyft på mitt jobb hade jag nog inte haft särskilt många arbetsuppgifter då många involverar lyft, vändning i säng, toalettbesök osv osv.. :P Dock försöker man såklart att ta det lite lugnare än vanligt, även om det är svårt, då det är ett otroligt högt tempo från att man kommer tills man slutar. Man får vara glad om man hinner sitta på rumpan och varva ner lite emellanåt, för det är inte alltid det hinns med. Ser verkligen fram emot en break och semester snart känner jag!