• zatori

Januaribebis 2012

Shirin85: BF runt den 25/1 ungefär. (Har en något längre menscykel än 28 dagar)

• zatori

Jag vaknar mellan 8.00 - 9.00 varje dag nu! Har gjort det de senaste 2-3 veckorna och har aldrig gjort det tidigare när jag varit ledig. Är en vän av långa sovmorgnar på lediga dagar. Någon som vet om det kan ha med graviditeten att göra? Något hormonellt?

• zatori
    LillaEko skrev 2011-06-04 08:25:12 följande:
    Så då var datorn äntligen uppkopplad.

Jag vågar inte heller köpa något än. Förra gången köpte jag en body som det stod I Hjärta Dad på.
    Tänkte att han (mannen) skulle få den i för tidig julklapp (var den 13/12) efter vårt ul för KUB. Men tyvärr var det ju då MA. Så denna gången har det på sin höjd bara blivit lite små kikande.

Var i Västervik för lite shopping med min syster och en kompis igår. Hade hoppats fynda en mamma jeanskjol och ett par shorts. Men ICKE!
    HM som jag hoppades mest på hade INGET. Vad är detta, vart sjutton kan man nu köpa mammakläder i butik?
    Tycker det känns onödigt att köpa "vanliga" byxor nu ju, kanske inte får användning av de så länge ändå ju!?!?

Att vara trött och må så här illa sätter verkligen sina spår, har inte tränat på över 7 veckor och småätande hela tiden för att hålla illamåendet i schack. Kluvet! 
    Usch. :( Förstår att det känns konstigt att köpa saker när det gick som det gick förra gången. <3
    Jag kommer inte köpa några mammakläder alls tror jag, förutom typ tröjförlängare och amningsbh och sånt. Jag går alltid i leggings och tunikor/klänningar i vanliga fall så det kommer nog inte behövas några speciella mammakläder för min del. :)
  • zatori

7+0 idag. Det går långsamt framåt! En vecka kvar till VUL. Hoppashoppas tiden går fort.

• zatori
    erajka skrev 2011-06-06 11:31:20 följande:
    vi ska iväg imorgon, jag är lite nervös faktiskt
    Ja, just det ja! :) Vad spännande. Jag har som sagt en hel vecka kvar. Det kommer att gå jättebra ska du se. <3Ska du till KK och göra det? Jag är också jättenervös. Mest för om det verkligen är något därinne eller inte eftersom jag har så få symtom. Hur mår du? Några symtom? Kram.
  • zatori
    erajka skrev 2011-06-07 13:03:24 följande:
    idag har vi varit på UL =) Vi fick se ett hjärta slå, fostret var 5 mm stort och vi är i v 6+4. Enligt BMs beräkningar skulle vi varit i v 7+3 så bakåtflyttad en vecka =)
    Har tänkt på dig idag! Gud vad härligt att få se den lilla ärtan i magen och det lilla hjärtat slå. <3 Oj, blev du flyttad en hel vecka? Det var som attan. Nu längtar jag äääännu mer efter mitt VUL också. Det känns liksom inte som att det är någon därinne överhuvudtaget.
  • zatori
    anmaelli skrev 2011-06-07 17:33:08 följande:
    Hejsan,
    Nyss hemkommen från vårt VUL där man såg två små hjärtan ticka. Den ena är lite större, men det är för tidigt att dra några slutsatser av det då det är så smått allting. Känns underbart skönt att ha kommit så här långt. Imorgon går jag in i vecka 8.

Jag mår illa och är supertrött...  men idag känns det helt ok :)

Lycka till nästa vecka!! Håller tummarna!
    TVÅ små hjärtan? Underbart! :)
  • zatori
    Butikslager skrev 2011-06-08 13:12:52 följande:
    Känner mig orolig inför VUL:et imorn.
    Illamåendet denna grav är inte alls lika påtagligt som med sonen då jag kräktes som en gris varje dag. Lite illamående bara och ungefär en liten kräk per dag bara.

Bröstvårtorna är lite ömma, men inte alls som tidigare.

Usch vad jobbigt.
    Jag vill inte höra att det gått åt skogen igen.
    Förstår precis hur du känner. Jag känner inte heller något. Men kräks du så borde du inte oroa dig. Alla graviditeter är ju olika, du behöver ju inte ha samma symtom från graviditet till graviditet! Men jag då, jag har endast ont i brösten litelite men bara om jag klämmer på brösten. Har känt någon enstaka pyttemolväk några gånger, men annars NADA. Här kan vi snacka frustration. jag till och med glömmer bort att jag är gravid och kommer fortfarande inte att tro det förrän jag fått bevis på det. Länge kvar till VUL också. :/ Lycka till imorgon och oroa dig inte.
  • zatori

anonyym:

Ja! jag kan inte tro på att det är något därinne förrän jag får se det med egna ögon. Vill såklart inte må dåligt och ha massa jobbiga symtom heller, men någon enstaka liten bekräftelse på att någon i magen växer och frodas vore ju inte så dumt. Lite molvärk eller så bara. :) Måndag är dagen då det vankas VUL. Då får man det svart på vitt. Är det något eller Inte?

Svar på tråden Januaribebis 2012