• zatori

Januaribebis 2012

Vecka 9 idag! (8+0) Det går saaakta framåt. :)

• zatori
    anmaelli skrev 2011-06-15 12:08:28 följande:
    Samma här!! :) 8+0 idag.
    Tycker  dert vips kan vara v 13 nu så man kan pusta ut litegrann och få börja njuta...
    Ja, eller hur! Man kunde somna inatt och imorgon när man vaknade var det vecka 13. :) Fast jag försöker njuta så gott jag kan nu också. Jag mår ju jättebra och det får man väl försöka njuta av. Det finns ju de stackare som knappt orkar ta sig ur sänge pga illamående och annat.
  • zatori
    erajka skrev 2011-06-15 12:24:03 följande:
    Idag ska jag på läkarbesök pga att jag har en kronisk inflammation i tarmen! Får se vad hon säger
    Hoppas det går bra hos doktorn! :)
  • zatori

Enligt den kinesiska kalendern är det en liten flicka som döljer sig i min mage. ;) Jag har dock hela tiden haft känslan av att det är en pojke. Hihi. Vi får väl se!

• zatori
    erajka skrev 2011-06-16 22:31:54 följande:
    jag tycker tabletterna smakar illa också :-P
    Hur gick det med ditt nya jobb förresten? :)
  • zatori
    erajka skrev 2011-06-16 22:41:32 följande:
    joda det går bra =)
    Kul! Är det inom vården eller? Jobbigt om du mår illa kanske. ;)
  • zatori
    Missoctober88 skrev 2011-06-19 15:03:41 följande:
    Fick göra Vul på akuten och bebisen dog i vecka 8. Den hade inget hjärta. Gynläkaren sa att bebisen satt fast och att jag skulle göra medicinsk abort på måndag, så jag fick en livmodersavslappnade tablett eller ja det var det som det skulle vara men istället var det abort piller som man inte får ta hemma utan ska ligga på sjukhus när man tagit. Det har varit en hemsk natt/dag och nu finns ingen bebis kvar alls :( 

Lilla vän. Vet inte vad jag ska säga annat än att jag är superledsen för er skull. Vilken orättvis värld vi lever i! :´( Du skrev att bebisen dog i vecka 8, vilken vecka var du i nu då? Skickar massor av styrkekramar till dig och hoppas ni finner styrkan och hoppet att försöka igen. <3
  • zatori
    längtar2009 skrev 2011-06-19 20:20:11 följande:
    Inte varit inne på ett tag men här är ännu en som haft otur... Var på vul i onsdags (v 10+6) och fostret hade dött bara någon dag innan. Just när man började våga glädjas! Läggs in på tis för tabletter.

Hoppas det går bra för alla som är kvar!
    Beklagar verkligen. Måste vara jättejättejobbigt när man som du skriver börjat glädjas och liksom tro att man nått en någorlunda  "säker" period. :( Styrkekramar!
  • zatori
    Alltochinget skrev 2011-06-20 22:04:13 följande:
    Är det farligt att lyfta tungt och anstränga sig? Om ja, varför? Vad kan hända?
    Frågade min BM samma sak eftersom jag jobbar på en tung avdelning inom vården där vi har aggressiva patienter som bland annat slåss. Men hon sa att det inte är någon fara ännu då bebisen ligger väl skyddad nere i bäckenet. Det blir värre sen när magen blivit större och bebisen blir mer exponerad. Jag frågade även om träning (anstränga sig) och hon sa att så länge jag själv känner att jag mår bra och inte känner något obehag är det ingen fara. Springer mycket fram och tillbaka på jobbet och plockar upp tunga patineter som ramlat och så, så jag var såklart jätteorolig. Kändes lite bättre efter att ha pratat med henne.  (Men självklart är det inte bra att tex stressa för mycket)
  • zatori

Idag går jag in i vecka 10 (9+0). Det går sakta men säkert framåt. :)

Svar på tråden Januaribebis 2012