• zatori

Januaribebis 2012

Inskrivningen gick bra idag. Ska tillbaka och ta blodprovet för KUB-testet om ett par veckor. Hon tog även ett graviditetstest och teststrecket kom upp långt innan kontrollstrecket och min BM sa att det inte var någon tvekan om att jag är gravid. Höhö. Nu är det en helg kvar bara och sen dags för VUL. Är sjukt nervös.

• zatori
    Liiv och Snösport:

Jag beklagar verkligen. Är jätteledsen för er skull. :( KRAM.
  • zatori
    M karl skrev 2011-06-12 13:55:03 följande:
    Jag väntar vårt första barn omkring 8 januari. Imorgon ska vi på VUL och jag hoppas att allt ser bra ut. Är sjukt nervös då många av mina gravidsymptom har försvunnit, kvar finns tröttheten. Jag hoppas verkligen att allt ser bra ut där inne för just nu känner jag ju ingenting.

Annars så tycker jag att jag blivit väldigt hårig på kroppen, iaf på magen och i ansiktet. Har någon annan upplevt samma sak?
    Jag har heller inga symtom kvar. Fick dock ta ett test hos BM på inskrivningssamtalet i fredags och hon sa: Såhär brukar inte testen se ut. Ditt teststreck kommer fram väldigt mycket snabbare än kontrollstrecket, det är ingen tvekan om att du är gravid! Så jag får väl tro henne. (Även om jag vet att man får utslag även om man fått tex MA)

Imorgon ska vi också på VUL. Jag är sjukt nervös redan och mår fan illa av nervositet bara jag tänker på det. Så jag försöker att inte tänka på det så mycket. Men det känns som jag väntat så länge nu och jag är så spänd och förväntansfull på vad de kommer hitta. En bebis? Ingen bebis? Två bebisar? ih! :)
  • zatori

MissT: Tack vännen! <3

LoveMe: Åh, mysigt med twins! Lycka till imorgon nu. :)

• zatori
    minneli skrev 2011-06-12 19:18:06 följande:

Det värsta av illamåendet och tröttheten är borta, kan känna att jag behöver vila en stund men den där helt galna tröttheten är borta. Är i v. 11 (10+5).

Är jättenervös inför imorgon eftersom jag måste berätta på jobbet och kanske kommer det göra så det blir lite annorlunda än vad vi först tänkt till hösten. Hoppas alla tar det rätt bara.

LoveMe: Spännande om det är två eller en i magen då! Antar att tiden går låååååångsamt.

Skönt att tröttheten och illamåendet börjar ge med sig lite. :)

Håller tummarna för att det kommer gå bra att berätta imorgon på jobbet. Lycka till!
  • zatori

Hemkommen från VUL! JAg var så äckligt nervös innan. Hade knappt orkat sova på hela natten och jag hade världens spänningshuvudvärk och så mådde jag skitilla av nervositet.
    Men det gick bra! Fick se ett litet hjärta som pickade. <3 Själva undersökningen gick supersnabbt. Det tog typ 3 minuter eller så bara (?) kändes lite stressande. Men GUD vad skönt att det är gjort och att man fått se att det finns en liten en därinne. :) Allt såg bra ut.

Fick med en bild hem, men det ser mest ut som en suddig, grå massa. Hihi. Men det är min bebis, så den grå massan är det vackraste som finns just nu och jag kan inte sluta titta på de!. Blev bakåtflyttad två dagar och är enligt läkaren i vecka 8. (7+5 idag) 14,3 mm lång var den lille.

Nu är jag totalt slut i hela kroppen. Det är nog alla spänningar som släpper. Ska försöka vila en stund för det blev som sagt inte särskilt många timmars sömn inatt. Lycka till alla ni andra som ska göra VUL idag! :)

• zatori
    erajka skrev 2011-06-13 16:18:38 följande:
    Vad härligt att ni fått se bebben =)
    Ja, det kändes skitskönt! Hur går det med dig, hur mår du? Vilken vecka är du i nu? :)
  • zatori
    erajka skrev 2011-06-13 16:39:22 följande:
    Jag mår ganska bra faktiskt, har lite problem med att allt jag stoppar i munnen gör att jag blir illamående. Enligt VUL vi var på så är jag i 7+3.
    Vad skönt att du mår bra, även om det är jobbigt att bli illamående av allt ätbart. Okej! :)

Shit, att ni börjar tänka på vagnar redan. Jag vågar absolut inte tänka på något sånt ännu. Och sen har jag ingen aaaning om vad det är man ska titta efter och vad som kännetecknar en bra vagn heller...
  • zatori
    Trasslet skrev 2011-06-13 21:57:37 följande:
    Om jag räknat rätt så ska vi få vårt lilla pyre den 21:a maj, men har bara vetat om det i en knapp vecka. :S Har egentligen inte märkt av några speciella symptom förrän jag testade mig (då mensen dröjt alldeles för länge), men den här veckan har jag varit duktigt illamående. Undrar om det bara är psykiskt...

Har inte fått någon som helst mage heller, inga konstiga cravings och känner mig egentligen inte gravid. Det kändes jätteskumt att kika på era fina bebismagar som redan syns! :O Tog ett extra test idag för säkerhets skull och det är fortfarande ett skarpt plus iaf.

Imorgon ska jag på inskrivning hos MVC. Ska bli sååå spännande och det ska bli intressant att se hur hon räknar. :)
    Maj kan inte vara rätt nedkomstdatum? Då skulle du isåfall vara gravid i typ 11 månader? ;)
Svar på tråden Januaribebis 2012