• zatori

Januaribebis 2012

Butikslager skrev 2011-06-30 10:46:22 följande:
    Jag har ju blödit var och varannan dag de senaste 3 veckorna.. :/
    Vi ska in den 12 Juli.. Evigheters evigheter.

Jag har gått och varit livrädd att jag ska få jätteont och att MF ska komma när jag är på jobbet, men har hittils klarat mig. Idag jobbar jag sista dagen och hoppas det håller sig lungt ikväll/inatt också. Vi har festival här så ska jobba från 21:30 - 02:00. Hålla kolla på ungdomarna och så.

Och jag hoppas jag slipper få ett MF när vi ska bila neråt. Först till Piteå på tisdag och sen ner till Grums tisdagen efter.. och hem igen sen. totalt typ 270 mil i bil..
    Hoppas verkligen att det inte är någon fara med din bebis, trots blödningar. Förstår att det känns superlänge kvar tills den 12:e...

Grums? Där bor ju JAG! I den lilla, lilla hålan. Hehe. Har ni släkt här?
  • zatori
    Butikslager skrev 2011-07-01 11:32:47 följande:
    Min sambo är från Grums :) Hans mamma, morfar och syster bor där. Haha :)

Inatt kom syndafloden. Så nu lämnar jag tråden. Tack alla för att ni varit ett bra stöd!
    Jag började blöda på jobbet igår när vi knatade runt på festivalområdet. Jag hade ingen extra binda med mig och allt kändes jobbigt.

När jag kom hem inatt vid två så kom det massa klumpar och sen har jag haft ont och varit upp på toa en gång i timmen hela natten.

Lycja tiill alla ni andra!
    Massa kramar på er!
    Ah, då förstår jag. :)

Nej... :´( Vad otroligt ledsen jag blir för din skull. FInns liksom inga ord. Men jag önskar dig all lycka till i framtiden och hoppas att ni finner styrkan att försöka igen så småningom. Tänker på dig. Stora kramar!
  • zatori

Ni som har gjort KUB-ultraljudet redan, hur lång tid tar det ungefär?

Erajka: Hur går det för dig? Hur mår du och så? Har inte sett dig aktiv härinne på länge?

• zatori

MissT: Okej, tack för info. Om två veckor är det dags så det är ett tag kvar. 15/7. :)

• zatori

Imorgon ska jag på läkarbesök på min MVC. Någon som vet vad man gör då egentligen? Blodtryck och så kollar jag ju hos BM, och de vanliga proverna som man kollar regelbundet har jag tagit och svaren på de skulle också komma till min BM om jag förstod det rätt. Så vad gör man på läkarbesöket egentligen?

• zatori
    LillaEko skrev 2011-07-03 19:35:24 följande:
    PRIVAT FRÅGA (intim)
    Någon mer som får ljus rosa flytning och "skav" efter sex?

Längtar som en tok efter ul på ons (då vi tror det går in i v15 (14+0)) så äntligen känns det som det händer lite.
    Energin är bättre och illamåendet mer tjyvigt i bakgrunden.
    Precis klarat av ett pass pump ikväll.
    Ni andra som tränar, vad tränar ni och hur mycket?

Jag springer ca 1 mil/vecka. Det är det enda just nu. Innan gick jag även på zumba 2 ggr/vecka men nu är det sommaruppehåll. Sen försöker jag hålla uppe vardagsmotionen så mkt som möjligt - cyklar till jobbet och försöker gå promender regelbundet.
  • zatori
    Sunflower Sthlm skrev 2011-07-04 11:00:11 följande:
    Ska du fortsätta med zumba efter sommaruppehållet? Hur länge tror du man klarar av att träna det? Jag har sagt upp mitt Sats-kort eftersom jag inte kommer iväg tillräckligt ofta men tänkte köpa zumba och träna hemma istället. Älskar det!
    LillaEko skrev 2011-07-04 06:48:57 följande:
    Tycker du att kondisen blivit sämre sen du plussade?
    Har kännt samma sak alla tre gånger jag plussat. Att löpningen blir mycket jobbigare?!?!?!
    Min kondis är som bortblåst, jag orkar ingenting. Cyklade en sväng igår, var visserligen länge sedan jag cyklade, men herregud vad jobbigt det var. Joggat har jag inte gjort sedan nån vecka efter att jag plussade, orkar helt enkelt inte. Blir det bättre sen? *hoppas* Känner mig som en soffpotatis nu, det enda jag gör är att gå långa promenader.

Hur länge kan man träna egentligen? Och hur är det med att träna magen, när måste man sluta det med? Tänkte fråga BM nästa gång jag ska dit men ni verkar ha en del erfarhet och kan kanske svara på det?
    Jag tänkte fortsätta med det om jag känner att jag orkar. :) Min BM sa att så länge man mår bra och det inte känns obehagligt när man tränar kan man hålla på ganska länge. Men om man inte tränat innan så ska man såklart inte bege sig ut på en mils springtur eller värsta bodypump-passet under graviditeten. Försöka träna det man gjort innan så länge man orkar är bättre. Inte försöka bli någon atlet, för det kan man isf göra efter graviditeten. Om du känner att det blir för mycket kanske du ska byta ut tex cykelturen mot exempelvis promenader istället. :)
  • zatori

Det gick bra hos läkaren och förutom den vanliga gynundersökningen så gjorde hon ett VUL. Vecka 12 idag (11+0) enligt mätningar och jag är världens lyckligaste. Jättefina bilder fick vi se på bebisen som sprattlade och hade sig därinne. Det var först idag som jag verkligen har förstått att jag ska bli mamma. :D Skrev ett långt inlägg om det i bloggen nu om någon är intresserad av att läsa. millablom.blogspot.com
  • zatori
    fabler skrev 2011-07-05 21:59:36 följande:
    Nån mer än jag som lider av huvudvärk? Jag är inne på 9de dagen i sträck nu så imorgon ska jag ringa mvc och höra för detta är verkligen inte kul.
    Ja, jag har märkt att jag fått mer huvudvärk sen jag blev gravid. Och det är en tung, migränliknande huvudvärk som varken Panodil eller vila hjälper mot. Har sjukt ont i skallen just nu. :(
Svar på tråden Januaribebis 2012