Sunflower Sthlm skrev 2011-07-04 11:00:11 följande:
Ska du fortsätta med zumba efter sommaruppehållet? Hur länge tror du man klarar av att träna det? Jag har sagt upp mitt Sats-kort eftersom jag inte kommer iväg tillräckligt ofta men tänkte köpa zumba och träna hemma istället. Älskar det!
LillaEko skrev 2011-07-04 06:48:57 följande:
Tycker du att kondisen blivit sämre sen du plussade?
Har kännt samma sak alla tre gånger jag plussat. Att löpningen blir mycket jobbigare?!?!?!
Min kondis är som bortblåst, jag orkar ingenting. Cyklade en sväng igår, var visserligen länge sedan jag cyklade, men herregud vad jobbigt det var. Joggat har jag inte gjort sedan nån vecka efter att jag plussade, orkar helt enkelt inte. Blir det bättre sen? *hoppas* Känner mig som en soffpotatis nu, det enda jag gör är att gå långa promenader.
Hur länge kan man träna egentligen? Och hur är det med att träna magen, när måste man sluta det med? Tänkte fråga BM nästa gång jag ska dit men ni verkar ha en del erfarhet och kan kanske svara på det?
Jag tänkte fortsätta med det om jag känner att jag orkar. :) Min BM sa att så länge man mår bra och det inte känns obehagligt när man tränar kan man hålla på ganska länge. Men om man inte tränat innan så ska man såklart inte bege sig ut på en mils springtur eller värsta bodypump-passet under graviditeten. Försöka träna det man gjort innan så länge man orkar är bättre. Inte försöka bli någon atlet, för det kan man isf göra efter graviditeten. Om du känner att det blir för mycket kanske du ska byta ut tex cykelturen mot exempelvis promenader istället. :)