• zatori

Januaribebis 2012

LillaEko:

Grattis till lyckat KUB-test. Måste kännas oerhört skönt! :)

• zatori

En fråga:

Ringer man själv till Ultraljudsavdelningen och beställer tid för RUL? När jag var på läkarbesök nämnde hon bara att jag kommer göra det runt v 18, men sen när jag gick därifrån kom jag på att jag inte fått någon specifik tid eller information om det är jag själv som ringer och beställer tid eller om de gör det åt en? Jag går privat, är det någon skillnad? Känns som att det är många här i tråden som fått tid för RUL redan och det vill ju jag också såklart... :) Eftersom det är semestertider också så känns det ganska angeläget att försöka fixa det så snart som möjligt.

Försökte ringa BM idag, men även där märks det att det är semester och jag fick inget svar. :(

• zatori

Jag tillhör Värmlands län (Karlstad) och jag vet inte riktigt hur det är här... Vet inte om det är någon mer härifrån trakten som vet hur det brukar vara?

Får väl vänta och se helt enkelt om det kommer någon kallelse till RUL. Man kanske kan fråga om det på ultraljudsavdelningen när man är där för KUB-testet? Fast det kanske inte de har koll på iofs... Annars får jag väl ringa BM och fråga när det börjar närma sig lite mer... Hur långt i förväg brukar man få kallelsen oftast?

• zatori
    erajka skrev 2011-07-06 22:20:45 följande:
    Jag tänkte fråga när jag gör kub-testet hur det funkar. Kommer inte ihåg vad BM sa gällande RUL
    Okej. Då gör jag också det. När har du tid för KUB?
  • zatori
    erajka skrev 2011-07-06 22:37:30 följande:
    18/7 du då?
    15/7. :) Vilken vecka är du i nu?
  • zatori
    roxylady skrev 2011-07-06 22:37:57 följande:
    Här sa BM att man kan få kallelsen så sent som veckan innan Förvånad
    Gah! Satan vad sent! Tänk om man inte kan det datumet då? Hoppas verkligen att man får kallelsen tidigare än veckan innan.
  • zatori

Syoss:

Skönt! :) Jag har mitt KUB-test om en vecka och börjar bli lite nervös...

• zatori

Vi ska åka och kolla på en begagnad vagn om en stund, som jag hittat på blocket. Jag vet, i tidigaste laget, men det var väldigt bra pris på den och den såg ut att vara i fint skick! En Brio Happy 07. Någon som har något att säga om den? (Positivt hoppas jag) jag är helt grön när det kommer till barnvagnar!

• zatori

Den ser iaf väldigt fräsch ut! Till och med däcken ser fina ut tycker jag! :)
  • zatori

Vi var väldigt inne på en Emmaljunga Citycross från början, men sen dök den där Brio Happyn upp på blocket (bara några mil härifrån). Vi var som sagt iväg och kollade på den, och den kändes bra. Därför kom vi faktiskt hem med den!

Vi tänkte som så att vi "känner" på den och märker vi att den inte uppfyller våra förväntningar så får vi väl sälja den vidare. Det var tydligen jättemånga som ringt på den! För 1600 fick vi vagn med mjuklift, regnskydd, skötväska. parasoll och en extra dyna för mjukare underlag. Den var stadig och rejäl, men ändå lättmanövrerad och lättkörd. Jag hoppas vi blir nöjda med den. :)

Svar på tråden Januaribebis 2012