-
Stod det inte varför du blev kallad? Det är säkert vul på gång! Hoppas det. :) Går du där fortfarande hos en bm eller har du en där du bor?erajka skrev 2011-05-31 12:27:48 följande:Fick en tid till kvinnokliniken idag på posten, ska dit på tisdag. Funderar på om de ska göra ett VUL -
Dubbla barnmorskor minsann. Fan, vad lyxigt! :Derajka skrev 2011-05-31 12:34:14 följande:har en där jag bor och en på kvinnokliniken =) står bara att jag ska till barnmorskan på kvinnokliniken... -
Hej. Vet hur du känner! Jag mår också skitbra och det enda symtomet jag har är lite ömma bröst. Inget mer. Gick in i v 6+2 idag, och är också såklart skitorolig. Men jag har ju inget att jämföra med sen tidigare då detta är min första graviditet. Men i början nu när jag fick reda på att jag VAR gravid hade jag jätetjätteömma bröst och massa molvärk. Nu har jag ingen molvärk alls. Klart man blir livrädd. :( Jag ska på VUL 13/6, känns jättelänge till dess. Men försöker tänka positivt och att så länge jag inte blöder så är jag fortfarande gravid, och så får man ta en dag i taget. Och är det mf/ma på g, så är det ingenting man kan styra över ändå. Då är det bara så.Pebbles82 skrev 2011-05-31 23:48:57 följande:Jag har försökt ringa min barnmorska för inskrivningstid (och VUL) nu i två dagar, men kommer inte fram. Nytt försök imorgon när jag dessutom är hemma och inte måste springa in på möten hela tiden.
I övrigt mår jag bara bättre och bättre. Känner mindre och mindre.. :( v 6+2 idag och har INGA känningar alls. Inte ens mina bröst gör ont/spänner/kryper/kliar. Väntar på att få känna något, men nej. Möjligtvis liiiite liiiite molvärk vid något tillfälle under de senaste dagarna om jag ska känna efter. I övrigt absolut ingenting. Är inte ens trött...
Nåja, hoppas på att få en tid till VUL i nästa vecka för att lugna nerverna. Vet att det absolut inte behöver vara någon fara, men eftersom min förra graviditet var så himla symptomfylld känns det sådär...
Det här skulle jag väl inte skriva, för nu vaknar jag väl med huvudet i toaletten imorgon bitti bara för att jag klagar på att jag inte är illamående..
Stor kram! -
Haha. Känns skönt att höra att de tär fler som har symtom som kommer och går. Nä, det är ingen idé att jaga upp sig, men jag vill så gärna bara få en bekräftelse på att det är något därinne. Nu har man ju bara tagit hemmatest. Vill liksom få det bekräftat av en expert. ;) Och jag hoppas så att det kommer vara en fin liten krabat som syns bra på VUL:et den 13:e Juni. Konstigt det där med att molandet försvinner, är det inte? Jag har ju heller inget mol kvar. Man tycker ju att det borde mola utav helvete nu när det är något som växer därinne!Majskorn skrev 2011-06-01 10:32:24 följande:här är en till som mår toppen, hade det inte varit för mina nya "fina" finnar och mina enorma och sjukt onda tuttar så hade jag nog undrat...molandet har försvunnit sen 2 veckor ungefär men såg ju ett hjärta slå i måndags så...det kommer och går, likaså det ömma i brösten går upp och ner. Jag har tom haft småblödningar men pyret verkade må bra så jag är rätt lugn :) oroa er inte för mkt...sa hon som borde satts på psyket
Snösport: Spännande! :) Jag kommer att vara i vecka 8+0 när jag gör mitt VUL. -
one fine day skrev 2011-06-01 13:40:51 följande:Hej på er!
Nu vill jag också hänga med här
) Har precis varit på undersökning och fick bekräftat att JAAAAAA vi är gravida i vecka 5 +6!!! Helt otroligt. Vi har en son som nu är 15 månader som blev till via IVF efter 4 års försök..och nu händer detta, helt fantastiskt. Vi är så lyckliga. BF i slutet av Januari -26 tror jag att dem sa.
Jag vet inte ens när jag blev gravid
... Kan någon hjälpa mig kanske? OM jag alltså är nästan 6 fulla veckor nu?
Jag vill följas åt och dela mer er denna enorma glädje!
kram från oss
GRATTIS! :)
Vi lyckades bli gravida nu på andra Pergotime-kuren. Känns ofattbart. :)
Du borde ha blivit befruktad någon gång i början av maj. Jag hade ÄL någon gång mellan 1-3 maj och är nu i v 6+2.
-
79a: Åh. Tänker på dig och hoppas verkligen att det inte är någon fara med pyret! Kram!
-
Jag mår skitbra fortfarande. Oroväckande bra. Känner mig piggare och mer energifull än på väldigt, väldigt länge. Jag är dock bara i vecka 7 ännu (6+4) så mycket kan hända ännu och imorgon kanske jag vaknar upp med världens graviditetskrämpor. Who knows? Jag njuter så länge det varar iallafall, men kommer nog känna mig lite lugnare när jag varit på VUL och sett att det faktiskt är något därinne. Just nu känns det knappt att jag alls är gravid förutom lite ömma bröst och väldigt lite mol någon enstaka gång. Hade jag inte fått så starka fina streck på stickorna hade jag nog inte trott det.Sessissen skrev 2011-06-03 18:47:00 följande:Hej tjejer! Hur mår ni i eran graviditet? Själv mår jag jätteilla och är sjukt trött. Är de någon mer än jag som blir jätte dålig i magen. Känns nästan som man går runt och är magsjuk. Eller har jag drabbats av ehec bakterien :(
Hoppas ni mår bättre en mig :)
Har precis kommit hem från en löprunda i värmen nu. Phew. Ni andra, vad tränar ni för något nu under graviditeten? -
Gud vad härligt för er som redan är i v 10-11! Känns skitlänge tills man är där. Tror man kommer kunna slappna av lite mer efter v 12.
-
Shirin85: Klart att det kommer göra det! :) Jag är i vecka 7, 6+4 idag.
-
Shirin85:
Ja, den gör kanske det. Men vill gärna att den ska gå ÄNNU snabbare. ;) Längtar så till mitt VUL.
Ja, det är det man väntar på. Att missflalsrisken ska minska drastiskt och att det börjar synas att man är gravid osv.
Tänker på namn hela tiden! Köpa grejer törs jag dock inte ännu. Mycket märkligt eftersom jag under typ 4-5 års tid samlat på mig och köpt bebiskläder och saker som jag gått och trånat och längtat efter och bara väntat på att jag ska få någon som kan använda det. Men nu när jag väl ÄR gravid så törs jag fan inte köpa en pinal!