Inlägg från: Tärning6 |Visa alla inlägg
  • Tärning6

Januaribebis 2012

Hoppar in här om jag får.
    Vad pratas de om just nu?? Väntar mitt andra barn den 18 januari.

• Tärning6
    shadowstorm skrev 2011-10-09 22:38:39 följande:
    Välkommen hit, jag väntar också mitt andra den 18.de jan :)
    Tack så mycket hehe skoj, jag har dock på kän att min lilla kommer att komma lite tidigare men man vet aldrig...
  • Tärning6

Ja jag kan typ inte finnas i min vardag längre :( Så fort jag ska göra nått får jag tungt och andas hjärtklappning å blir öm i bröstet..
    Har varit på vårdcentralen där dem sa att jag hade höjd hjärtrytm och ganska hög puls, när detta problem började så hade jag de inte varje dag men nu har det blivit värre och har så här jobbigt varje dag vilket är jobbigt psykiskt och fysiskt.
    Så i morrn ska jag ringa till spec mödravården eftersom läkaren skulle skicka en notering dit så ska ringa i morrn å se om dem fått den..

• Tärning6
    fair skrev 2011-10-13 06:57:01 följande:
    Tärning6: jag hade likadant när jag väntade dottern, fick göra långtids ekg och ul på hjärtat men allt var normalt bortsett från hög puls. Efter grav. gick pulsen ner ganska bra men nu när jag är gravid med 2an så ä pulsen hög igen. Inte hela tiden men ibland höjs den jättesnabbt och gör mig trött. Men bm och läkarna säger att det beror på den ökade blodmängden.
    ok tack så mycket för ditt svar.

Fick åka in på akuten i torsdags och blev inlagd övernatten då gjorde dem massa tester men allt såg bra ut men mår fortfarande inte bra så¨ska ringa min bm på måndag...
  • Tärning6

Här händer det massor så jag hinner inte riktig med känner jag hehe..
    Vad snackas de om just nu??

• Tärning6
    fair skrev 2011-10-16 09:28:59 följande:
    Sorry, har inte kunnat sätta in det förrän nu, men här kommer det:

FÖRLOSSNINGSBREV
    Namn mamma + personnr
    Namn pappa
    BF 2012-01-12 andra barnet

GENERELLT
    Jag vill helst inte ha en manlig barnmorska och absolut  INGEN studerande/praktikant.

Jag har lätt för att oroa mig och när det gör riktigt ont kommer jag förmodligen tro att något är fel på mig eller barnet. Därför vill jag ofta få bekräftat under förlossningens lopp att barnet mår bra och om det går bra eller om det är något jag ska tänka på.

Innan undersökning/behandling vill jag få förklarat för mig varför det utförs och om det kan upplevas smärtsamt/obehagligt.
    Jag vill inte bli lämnad själv. Om pappan måste gå ut ur rummet uppskattar jag om någon annan kan stanna hos mig.

Jag vill att pappan ska vara delaktig under hela förlossningen - ge honom gärna tips för hur han kan hjälpa mig i förlossningsarbetet på bästa sätt.
    Om jag av någon anledning måste sövas vill jag att pappan är vid min sida och att han sen uppmuntras att stanna hos bebisen och hålla henne/honom vid sitt bröst tills jag har vaknat.

VID ANKOMSTEN
    Önskar få lavemang.

SMÄRTLINDRING
    Jag önskar coachning med andning och avslappning.

Som smärtlindring vill jag till att börja med gärna testa att bada eller duscha om tid och möjlighet finns. Jag har med mig en TENS-apparat och skulle uppskatta om någon kan visa hur jag bäst placerar plattorna. Jag vill helst inte använda lustgas. Jag kan tänka mig att eventuellt testa sterila kvaddlar.
    Jag tar gärna råd från barnmorska om annan smärtlindring och att hon informerar mig om för- och nackdelar för att underlätta mina beslut.

Ang. epidural vill jag veta när sista chansen är. Förra gången öppnade jag mig snabbt mellan 6- och 8,5cm och då hanns inte epidural med när jag önskade.

FÖRLOSSNINGSSTÄLLNING
    Jag vill röra på mig så mycket jag orkar under öppningsskedet för att hjälpa min kropp på traven..
    Jag vill föda i ställningar som underlättar utdrivningen. Förra förlossningen födde jag halvt sittandes och jag tyckte det kändes väldigt bra.

UTDRIVNINGSSKEDET
    Jag är livrädd för att spricka och vill få hjälp av barnmorska att hindra detta i möjligaste mån. Jag klipps mycket hellre än spricker (klipptes förra gången).
    Jag vill ha tydliga instruktioner om när jag ska krysta, vilken ställning jag bör inta för att minska risken att spricka osv. Provar gärna med tryck eller bedövningsspray mot mellangården för att minska risken för bristningar och minska smärtupplevelsen.

När bebisen är på väg ut önskar vi att pappan blir tillfrågad om han vill se huvudet och sen klippa navelsträngen.

NÄR BARNET ÄR FÖTT
    Om inga komplikationer uppstår vill jag att barnet läggs på min mage och att vi tre får en stund för oss själva i lugn och ro.

Om jag behöver sys vill jag att ni använder självupplösande tråd.

Vi hoppas att ni tillsammans med oss vill göra vårt barns födelse till ett positivt minne som vi aldrig glömmer.
    Tack gu va bra tips du gav mig nu detta ska jag oxå göra denna gång..
    Har nämligen lite jobbigt nu då jag mitt i allt detta är i gång med en adhd utredning för min egen del så fick massor av bra tips tack :D
  • Tärning6

Tiden har gått fort tills hit nu känns det som det är en evighet kvar tills vi får träffa våra socker gryn. Men vad är det man säger den som väntar på nått gott väntar ALLTID(aldrig) för länge Flört

• Tärning6
    Jessica82 skrev 2011-10-16 19:58:28 följande:
    aj aj aj.. blev en tripp till ullared idag,
    hittade massor av skoj till bebis och till dom större barnen och känner mig nöjd,

Men vad kroppen lider nu, värker i ben, rygg och ljumskar, sammandragningar som känns obehagligt och trött som tusan :) men en kanondag i sällskap av mina systrar

passa på att åk ni som kan :) redan nu var det rätt mycket julklappshandlare i farten  
    Härligt de låter, Tyvärr så bor jag lite långt i från men skulle vilja åka övernatten bara men ska nog önska mig de av min man i Födelsedags present :D
  • Tärning6
    Carolaj83 skrev 2011-10-16 20:41:34 följande:
    åhhh vill oxå åka till ullared, men känner att jag inte orkar just nu, har ägnat dagen åt att klyva ved inte det smartaste med dessa foglossningar, men snart är det vinter o veden behövs så vad göra, nu är all vet iallafall klar
    Ja de där med ved är inte alltid kul men ett måste, vi beställde ved sent i år tyvärr fick veden i torsdags klyvet å klart då men den ska ju in å som tur är så har jag en bra karl han fick in den på en helg så den är inne å travad å färdig hehe och ska till lägga att han även fick hjälp av våran son på 2år och 4månader han tog sin egen skotkärra och la ved på körde in å ut han kämpade på bra min lilla son hihi
Svar på tråden Januaribebis 2012