Inlägg från: Tärning6 |Visa alla inlägg
  • Tärning6

Januaribebis 2012

Hmmm hittar inte mitt senaste inlägg men men, i natt drömde jag att vattnet gick, ja som nu men tycker nog att pyret ska stanna där inne en stund till :)

• Tärning6
    Sapato skrev 2011-10-17 11:26:52 följande:
    Hinner inte heller alltid med så svarar eller skriver bara då och då
    Ja de är nog så man får göra hehe....

Så nu är en tvätt startad så om 2timmar ska den hängas hehe...
    Sen så blir de väl lite städning oxå, ska trotsa hur jag mår i dag för jag mår heller inge bra att det ser ut om ett slagfält här hemma...
    så vad säger ni tjejer operation undan plockat hem
  • Tärning6
    SysterAnna skrev 2011-10-17 12:00:49 följande:
    Hej alla här inne!
    Nu är jag tillbaka igen. Har varit iväg några veckor på bröllopsresa och sen har det  tagit mig en och en halv vecka varvat med jobb för att hinna läsa ikapp allt ni skrivit under tiden jag har varit iväg.

Vår lilla bubbla växer och frodas (eller jag gör det iallafall, misstänker att även den blir större därinne )Är nu i v 25 (24 +3)
    Innan vi åkte på resan fick vi inhandlat babyskydd. Blev ett Brio Primo ink. bas, dem hade extrapris på dem så vi betalade bara 990 :- . Under resan till USA så har vi köpt något i varje stad vi varit i, så det blev en body i New York, Nallebjörn i San Francisco, Mjuka Converseskor i Los Angeles och ett set bestående av Pyjamas som man kan knäppa om till sovpåse med matchande mössa, tossor och dregglis.
    I helgen var vi och kikade på vagn, slutade med att vi rullade hem med en Brio Happy -11 i färgen mixed black. Köpte sittvagnen med hårdlift. De hade utförsäljning just nu så alltsammans kostade 4500:- Det var vi väldigt nöjda med.  
    Snart ska vi åka till Ullared också och då blir det till att köpa lite mer grejer.

Bebisen har verkligen lyckats skrämma mig några gånger genom att inte röra sig på ett tag. Blir rejält orolig imellanåt. Igår kväll tyckte jag inte alls att det kändes bra men tillslut fick jag den till att göra väsen av sig genom att lägga en påse frusna ärtor på magen Då blev det liv i luckan. Min man tycker att jag oroar mig onödigt mycket och att jag måste låta den sova lite längre stunder men ibland bara oron kommer och det känns som att det inte går att bromsa den när det väl har satt igång.
    Nätterna sover jag fortfarande hela natten igenom (förutom att katten väcker oss vid 5 varje morgon just nu genom att söka uppmärksamhet för att få krypa ner i sängen hos oss) vilket är väldigt skönt. Behöver ytterst sällan gå upp för att kissa eller så. Känner mig dock fortfarande överkörd av en ångvält när jag vaknar på morgonen.  
    Låter som om ni haft det underbart :D
  • Tärning6
    Skåne85 skrev 2011-10-16 22:22:55 följande:
    Tärning6: haha det lät som min son och min sambo, vi bar in ved idag då min 2,5 årige son säger till mig att vara försiktig så inte bebisen får ont hihi
    haha ja dem är bra söt dem små liven hihi..
  • Tärning6
    elinson skrev 2011-10-17 15:00:15 följande:

Galet de ringde nyss från Barn-i-magen (norsk tidning) och berättade att jag var den lyckliga vinnaren av en tripp-trapp stol med newborn set. Jag hade skickat efter deras gratispaket med varuprover och var då tydligen med i dragningen om en tripp-trapp stol!!!!!!!

Mamma inhandlade en begagnad vagn, pappa köpte en babyskyddet och nu får vi tripptrappstolen... ibland har man tur :)

Ville bara berätta mitt i alla gravidsymptomer! Ha en fin dag allihop.
    Men grattis
  • Tärning6

Tänkte försöka lägga upp en bild på det första vi köpt till bebis, detta köptes i v18-20 kommer ej exakt i håg när

Ja detta var det första vi köpte tyckte att de passade både kille och tjej

• Tärning6
    Carolaj83 skrev 2011-10-17 20:11:47 följande:
    stas-fy vad trist för er

elison-grattis

LillaEko-inget samband här inte, min första 3 veckor innan bf, min andra 4 dagar efter bf

JAG ÄR LESS! har jävligt ont på jobbet, men kände att "bara" 4 veckor kvar tills gp bara stå ut, så idag ringde dom från FÖRNEDRINGSKASSAN o gav mig avslag, tyckte de var märligt då dom godkände mig båda mina tidigare graviditeter på samma jobb med samma arbets uppgifter, nu är det bara överklaga som gäller o i värsta fall får jag ta ut f-dagar....kommer max orka jobba 4 veckor till orkar ju knappt med som det är nu.....idag jobbade jag 10-16 o 2 sista timmarna hade jag sjukt ont     

Jag är heller inget fan av förnedringskassan men de är myndigheter i ett nötskal, ingen sympati alls för människor
  • Tärning6

Godmorgon hade jätte svårt att somna i går, Men nu sitter jag här.
    Jag hoppas att denna dag blir bra, vi år se vad den har att erbjuda

• Tärning6
    SFHelen skrev 2011-10-18 10:30:14 följande:
    Hämtade ut Baby to be boxen igår från apoteksgruppen och snacka om att man vart förvånad över alla bra saker som va i den :) Me like!

Fick: sebaprover bodylotion, 2st baby bath, 2st extra care och badanka 
    Sked, 2st advent nappar, v6 tuggummipacket, 3st föräldrar och barn tidningar      
    ja visst va den bra :D tyckte de va mycket vettigt i den faktist
Svar på tråden Januaribebis 2012