Inlägg från: Tärning6 |Visa alla inlägg
  • Tärning6

Januaribebis 2012

Undra om det är hicka min lilla brukar ha på kvällarna men det känns mer som ett pirrande burr hmm bätre förklaring kan jag inte komma med

• Tärning6

Jaaaaaaaaaaaaaaaaa, Jag var halvtids sjukskriven för ryggen för ett tag sedan å nu har jag äntligen fått ett beslut från försäkringskassan om att jag blev beviljad ersättnig för min halvtid så får pengar i morrn så skönt..
    Nu e det bara att ta det lungt och se om jag får bli heltids sjukskriven när jag kommer till läkaren i morrn

• Tärning6
    Some skrev 2011-10-18 13:38:07 följande:
    För oss blir det ingen föräldrakurs. Förra gången ställdes den in pga. svininfluensan och nu får vi ingen för att det är andra barnet. Lite surt är det allt, jag hade velat få informationen om förlossning och lite annat.
    ja våran vart oxå inställd pga att hon som skulle ha den fick typ galsten eller va de nu va men ska höra med min bm nästa gång jag går dit om vi får gå en föreldrar kurs vill ju göra de
  • Tärning6
    roxylady skrev 2011-10-18 13:59:47 följande:
    Men ååååh vad gott!! Choklad är ju faktiskt godare än vanligtvis nu ;) Och då är det ju ÄNNU ÄNNU godare nu! hahaha
    japp jag vet är vanligtvis inte ett fan av just chokladpudding men oj vad det var gott hehe ;)
  • Tärning6

har tagit vaccin mot svin influensan 1gg för typ 1år sen lite drygt men jag tänker inte ta de igen för jag kan ju inte behöva ta de två gg

• Tärning6
    Jessica82 skrev 2011-10-19 08:35:31 följande:
    vilken morgon :) underbart med barn, stora killen står och skriker efter en halsduk 5 min efter att skolan börjat :-O halsduk nu det är typ 7+ ute?

samtidigt har 2 åringen som håller på att bli blöjfri bajsat i kallingarna men säger att han kissat, varpå jag rycker av han kalsongerna lite stressat och inser försent att det faktiskt inte var nått kiss...

slutar med att hallen måste saneras och lilleman duschas innan vi kommer iväg nånstans. nu äntligen är jag hemma igen och får köra tvättmaskin medans jag äter min frukost som jag inte hunnit med än

och snart kommer lillan som oxå ska ha sin del av uppmärksamheten  hehehehe! underbart  

Låter som en underbar morgon, ja vi prövade potträning här med men han ville ej så ja vi har kört blöja ett tag nu så ska vi pröva snart igen, Vet ej vad vi gjorde för fel men han kissade bara så fort vi tog på kläder inte på toan men i kalingar å byxor vet ej vad jag ska göra
  • Tärning6
    nya mamman skrev 2011-10-19 10:48:31 följande:
    Här går man in i v. 30 idag Förvånad 
    Var till läkare igår för att bli sjukskriven på halvtid tänkte jag... sku vilja jobba några timmar om dagen. Men han tyckte inte alls jag sku jobba mer innan jag gick på mammaledigt. Så nu är man sjukskriven till 27.11.
    Han tyckte det redan för en vecka sedan när jag var dit första ggn men han hade hoppats jag skulle ha kommit fram till beslutet själv under veckan som gått. Det hade jag ju inte men han övertalade mig iaf.
    Kommer säkert att va honom evigt tacksam antar jag =) 
    Hoppas jag får träffa en vettig läkare som du verkar ha fått göra ska till en läkare i dag på vc som har hand om just gravida för det här med andningsorken å hjärtklapningen börjar bli gryyyyyymmmtttttt jobbig orkade knapt stå och fixa frukost å kaffe i morse :/
  • Tärning6
    nya mamman skrev 2011-10-19 11:02:11 följande:
    hoppas det är en vettig läkare! Jag har foglossning, väldigt lågt hb och ryggont... jobbar inom äldreomsorgen så han tyckte för min egen skull att jag skulle va sjukskriven 100%... eftersom jag inte är ensam i min kropp. Var till min företagsläkare. Jobbet är ju ganska tungt och underlättar inte foglossningen direkt.
    Men jag ska hålla tummarna för dig, jobbigt är man inte orkar med! 
    ja jag jobbar sj på ett äldreboende men är tyvärr bara timvikarie men jobbar ganska mycket endå, men vi får se vad läkaren säger
Svar på tråden Januaribebis 2012