Inlägg från: Tärning6 |Visa alla inlägg
  • Tärning6

Januaribebis 2012

Är helt slut i dag har inte sovit ordenkligt på 2dagar..
    och dessutom i morse så vaknade sonen vid 3 och tyckte de va dags att kliva upp men fick somna om igen men de tog bara 30min-1,h så var han uppe igen så ja jag har kanske sovit 2-3h i natt för jag hade svårt att somna igår oxå, så fort jag ställer mig får jag hemsa samandragninga/förvärkar kan inte tänka mig att de e nått annat jo ok de skulle va om de e bebis som ligger å trycker men ont som fan gör de i alla fall, hoppas sonen e snäll i dag så jag kan sitta där jag sitter

• Tärning6
    fabler skrev 2011-12-21 08:31:26 följande:
    sonen har vaknat 100ggr inatt och bara skrikit och innan man fått ur ungen vad de är så är man ju klarvaken. Men nu ska vi snart till dagis och jag ska hem och vila en sväng, sen blev de kupolen (Borlänge) istället för Falun då min syster skulle till kupolen så då är de roligare med sällskap.
    visst e de kul när dem vakan *GÄSP*

Är helt slut å har min 2½åring själv hemma i dag med, men men i morrn ska han i vilket fall på dagis sen hoppas jag att jag kan vila när han sover middag
  • Tärning6
    Tint0 Tur att du fick lite plåster på såren..

Här är det förkylt som fn min näsa vill ej vara med alls är jätte tjock i hela näsan...

Det här med namn e svårt men även om vi i stort sett vet att de är en pojke så har vi 3pojknamn vi gillar å ett tjejnamn så vi har sagt att vi bestämmer namn när vi sett bebisen och bestämmer då vad han ser ut som hihi.. När det gäller pojknamn så e vi inne på fornnordiska mytologin Thor heter ju våran son så vi fortsätter i samma stil.
    När det kommer till tjejnamn så blir det inta alls i samma ramar för det namnet fick min pappa bestäma så ja de e spänande
  • Tärning6

Grattis till alla som fått sina små.. Det har även jag fått :P fick en pojk 4vecor förtidigt åkte in den 22dec och siprade vatten den 25dec 04.02. Han ligger inne på neonatal avd. 

• Tärning6
    87ida skrev 2011-12-26 11:23:35 följande:
    Vecka 39 idag Hjärta

Grattis LillaEko till tjejen! Hade de inte märkt att hon var i säte??

Grattis Tärning6 till pojken! Hur stor var han? Stämde vikten bra med vikten du fått på tillväxtultraljudet? Gick förlossningen bra?
    TAck 87ida. Och ni andra oxå som grattat de värmer i hjärtat..

Balder vägde 3798g och var 52cm lång.
    Han ligger just nu på neonatal avd för att få lite andnings hjälp å så..
    Känns lite konstigt att ligga på bb utan att ha korgen brevid sig men han får väl förhoppningsvis snart komma hem..
    Så nu är jag omringad av goa pojkar
  • Tärning6
    curiosa skrev 2012-01-10 16:27:58 följande:
    Ja då var vi hemma igen med lilla Emma som föddes i baksätet på bilen halvvägs till förlossningen i måndags kl 10.02.
    Hade ju haft känningar sen ca 1 på natten och vattnet gick vid 9 och sen åkte vi men hann som sagt inte in.
    Sambon fick agera barnmorska med sos i telefonen och hela Emma hann födas fram innan ambulansen var på plats.
    Nu gick allt bara bra och hon mår som en prinsessa.
    3990g och 52 cm lång, född i v 39+4 (precis som henne två äldre halvsyskon)
    Hade tänkt att amma henne men får henne inte att suga, inte ens med hjälp av personalen på bb så nu har vi gett henne tillägg. Det gör inte så mkt för min del för båda mina stora är flaskmatade men jag hade ställt mig in på att amma.
    Så nu hoppar vi vidare in i nästa grupp :)
    Spännande förlossning hehe grattis å tur att det gick bra
  • Tärning6

I dag skulle jag ha bf men lilla balder kom ju 25dec tänk va fort tiden går skrutten e snart 1Månad gammal 1MÅNAD vart har tiden tagit vägen??

Svar på tråden Januaribebis 2012