-
JAg vet faktist inte hur de är med det där utan efter RUL fick jag träffa en läkare på spec mödravården å de va hon som sa att det skulle göras ett TUL efter några veckor pga min hypotyreos så ja jag tycker att eftersom du har diabetes så tycker jag att du skulle få göra ett prata med din bm om dettamia1986 skrev 2011-10-25 07:41:13 följande:Jag har en fråga om tul, är det något som bm automatiskt bokar in mig på eller är det något man måste be om? Vilka veckor brukar man göra tul runt? Eller bokar de bara in tul om sf måttet ligger under eller över normalt eller om man har tex diabetes eller havandeskapsförgiftning eller så? Min bm har inte sagt något om tul för mig. -
Är oxå sjukskriven så ni som oxå är det hur får ni orken å energin att städa??
Jag finner den inte utan tänker att nä jag kan gö de i morrn är ju ändå hemma har nog hamnat i nått jäkla träsk
-
KAn du ge mig lite av din possetiva energiFrökenolson skrev 2011-10-25 11:08:06 följande:Är också sjukskriven:
Alla dagar är olika med möten och så, men annars försöker jag städa, baka laga mat först till mej (lunch) sen ha något klart till sambon kommer hem så vi kan äta ihop.
Annars har jag börjat pyssla för längesedan, julkorten är klara, planerar inför julen, klappar m.m. Har köpt kanske hälften nu tror jag. Jag har ont i handlederna och händerna domnar så jag kan inte alltid göra så mycket, det är olika dagar.
Går ut och går, tänkte bege mej ut i skogen och plocka kottar m.m. till pyssel frampå..
Jag försöker göra lite varje dag så det alltid finns något att göra, men jag håller med. Man blir otroligt rastlös ibalnd, som tur är har jag vänner som också ska ha barn och är hemma på dagarna och andra som jobbar natt och jag kan umgås med på dagarna =) -
Då har man varit på TUL i dag :D allt såg jätte bra ut men det verkar bli en stooor bebis plus att vi väntar ennu en liten prins :)
Han vägde ca1500g och om man ska gå efter det dem har så kommer han väga ca 5000g när han är färdig bakat, kommer få göra ett TUL till i v37-38
-
Bebis från TUL i dag v27+5

-
Ja jag äter oxå levaxin å har ätit det i lite mer än 1år, får oxå kolla mina värden oftare. just nu äter jag 150microgram per/dag
-
jag har hypotyreos så har låg pruoduktion av sköldköttelhormon...
-
just nu är jag stabil å har varit det bra länge..Wicky81 skrev 2011-10-25 20:59:03 följande:Hur ligger du nu då under graviditeten?
I början vet jag att det hoppa fram och tillbaka på mig innan det ville stabiliseras
I början av grav fick jag öka från 75microG till 150microG så sen dess har jag legat bra -
Jag vill gärna raka mig där nere då jag avskyr att ha hår där, tycker de är i vägen men gubben får raka han har inget val han sa igår att de kan du väl själv ´då sa jag att du när jag knappt kan sätta på mig skorna själv hur fn ska jag kunna raka mig där då skrattade han, han lovade att göra de i dag så vi får väl se klockan börjar bli mycke
-
Ja benen ska han oxå få raka