Inlägg från: PrickenoGrodan |Visa alla inlägg
  • PrickenoGrodan

Januaribebis 2012

SysterAnna skrev 2011-07-26 13:12:36 följande:
    Kolsyrat vatten och novalucol tycker jag är helt fantastiska.
    Tack! Tur att jag skrev loka på handlingslistan, hoppas älsklingen kommer hem med det snart. Med sonen hade jag aldrig halsbränna, det är verkligen pest.
  • PrickenoGrodan
    roxylady skrev 2011-07-27 23:44:22 följande:
    Fy.. jag som varit så kaxig sedan jag var i v9-10 nånstans att jag hade slutat må illa.. nu känns det som det börjar komma tillbaka igen. Kan det komma tillbaka igen? Nu är det dock ganska lite.. men det ligger där i grunden hela tiden ungefär på samma sätt som förut..
    Det är inte halsbränna då? Det var det för mig, men med medicin och mineralvatten är det mycket bättre.
  • PrickenoGrodan
    harmonihalsa skrev 2011-07-28 15:59:58 följande:
    Har ett ultraljud i morgon för koll av bebis så den fortfarande lever trotts blödningarna som jag fortfarande har. Kolla moderkakan samt var smärtan jag har i magen kommer i från. Har ont på höger sida långt ner och ökar när jag sitter, står eller går samt ligger på vänster sida. Då strålar smärtan ner i höger ben. Kanske en chokladcysta eller något som bebisen trycker på då? Någon som har något förslag?

Har RUL den 31 aug.  
    Lycka till imorgon! Hoppas att allt är bra.
    Kram
  • PrickenoGrodan
    shadowstorm skrev 2011-07-28 16:38:10 följande:
    jag verkar inte få mage snabbare med nummer 2! Så det stämmer verkligen inte på mig. Jag har liknade nästan mindre mage nu med denna än jag hade i samma vecka med sonen (vecka 17) hur kan detta komma sig..
    Min mage är också annorlunda, mer degig. Fick till och leta på kort på magen när jag väntade sonen för att jämföra. Däremot är brösten större  denna gång. Ser ut som jag fått inlägg.
  • PrickenoGrodan
    Marsätt skrev 2011-08-05 17:36:16 följande:
    Då har man blivit faster för sjätte gången. Jag har bara en bror.... Det vart akutsnitt varför vet jag inte ännu. De blev igångsatt pga för lite fostervatten. Hur man nu märker det?
    Om man går över tiden kollar de efter ett tag hur bebisen mår med UL och då syns det. Annars kan jag tänka mig att det handlar om tillväxtavvikelser som man upptäcker när bm mäter och som sedan följs upp med UL.
  • PrickenoGrodan

Har också börjat känna bebisen (tror jag) sedan någon vecka tillbaka men tycker magen är rätt liten. Det är så många som säger att an ska vara större med andra. Började nästan tro att jag var skengravid men känner livmodern strax under naveln (är i v.16 + 6) och bad maken känna om han också kände kanten, vilket han gjorde. Skönt!

Den 17/8 är det dags för RUL. Längtar.

• PrickenoGrodan
    Jämthund skrev 2011-08-07 16:47:53 följande:
    Jag känner min livmoder precis i höjd med naveln 15+2. Gjorde ett ultaljud i vecka 8+3 och då sa hon att jag hade en väldig stor livmoder. Dock var det inget konstigt med det. Bebisen skulle ju växa i den snart sa hon. Dessutom var den hjärtfotmad vilket hon aldrig hade sett innan.
    Hjärtformad, vad intressant! Vet en som hade det och hon fick gå på extra UL.
  • PrickenoGrodan
    RaraS skrev 2011-08-09 09:13:00 följande:
    Jag har också den 19 august....känns som en evighet tills dess! Jag har kl åtta och det känns väldigt bra att ha tidigt den morgonen...hade inte kunnat koncentrera mig på jobbet ändå.

Så bra att du också gjorde så och tyckte det funkade, med inköpen! Min svärmor älskar att gå i affärer så jag tror jag kan skicka ut henne varje dag om jag behöver ;) Jag råkade se någon inköpslista över vad man behöver till barnet och fick ju nästan panik. Det stod ett antal bodys, byxor och pyjamas och blöjpaket, spjälsäng och bäddset osv… Men jag tror det funkar ändå. Barnvagnen/liggdelen kan man ju använda som säng också de första dagarna kanske...  
    Angående spjälsäng så är det mitt sämsta köp. Sonen vägrade sova där så den är knappt använd. Vi har samsovit hela tiden. I början la jag honom på en liten madrass och la ett stopp runt så jag inte skule rulla på.
    Nu är han snart 3 1/2 år och somnar i egen säng (vanlig stor säng) men efter halva natten kommer han till oss. Hela familjen sover jättebra och det är bara mysigt med honom i sängen. Mitt tips är alltså att man inte behöver ha spjälsän från början, vänta och se vad du får för bebis.

Minneli: Tänker på er idag! Kram
Svar på tråden Januaribebis 2012