RaraS skrev 2011-08-09 09:13:00 följande:
Jag har också den 19 august....känns som en evighet tills dess! Jag har kl åtta och det känns väldigt bra att ha tidigt den morgonen...hade inte kunnat koncentrera mig på jobbet ändå.
Så bra att du också gjorde så och tyckte det funkade, med inköpen! Min svärmor älskar att gå i affärer så jag tror jag kan skicka ut henne varje dag om jag behöver ;) Jag råkade se någon inköpslista över vad man behöver till barnet och fick ju nästan panik. Det stod ett antal bodys, byxor och pyjamas och blöjpaket, spjälsäng och bäddset osv… Men jag tror det funkar ändå. Barnvagnen/liggdelen kan man ju använda som säng också de första dagarna kanske...
Angående spjälsäng så är det mitt sämsta köp. Sonen vägrade sova där så den är knappt använd. Vi har samsovit hela tiden. I början la jag honom på en liten madrass och la ett stopp runt så jag inte skule rulla på.
Nu är han snart 3 1/2 år och somnar i egen säng (vanlig stor säng) men efter halva natten kommer han till oss. Hela familjen sover jättebra och det är bara mysigt med honom i sängen. Mitt tips är alltså att man inte behöver ha spjälsän från början, vänta och se vad du får för bebis.
Minneli: Tänker på er idag! Kram