Inlägg från: PrickenoGrodan |Visa alla inlägg
  • PrickenoGrodan

Januaribebis 2012

Vad skönt att du känner så. Jag tycker det är evigheter kvar och har redan börjat ledsna på att vara gravid.

• PrickenoGrodan
    Jämthund skrev 2011-09-09 10:55:13 följande:
    Jag blir lite konfunderad. Enligt bm så är jag dag i vecka 20+6 och har bf den 20/1 men enligt min graviditetskalender där jag knapprat in vilken dag jag har bf så är jag i v.21 idag. De var lika dant innan jag blev flyttad, då diffade det oxå en dag mellan bm och min kalender. Mysko! Tagit ledigt från jobbet idag och imorgon, skönt. Varit utE med hunden i skogen hela morgonen eller är fortfarande och njuter. I eftermiddag skall jag hälsa på sambon på sin nya arbetsplats och sen skall vi åka och köpa en bilbarnstol:) mysigt

Det är nog att du har gått HELA 20+6 dagar, idag pågår 21+0. Jag har bf den 21/1 och är 21+0 imorgon.
  • PrickenoGrodan
    PrickenoGrodan skrev 2011-09-09 18:45:51 följande:

Det är nog att du har gått HELA 20+6 dagar, idag pågår 21+0. Jag har bf den 21/1 och är 21+0 imorgon.

Man kan ju också tänka att 40+0 = BF och du har bf en fredag då är det alltså X+0 på fredagar. Idag är det alltså 21+0.
  • PrickenoGrodan
    Cvb skrev 2011-09-10 21:06:32 följande:
    Såå.. är det bra att ha en bröstpump inköpt utifall att eller bara för att varva med ? 
    Håller med om att amningen helt klart verkar som ett kapitel för sig ! 

Använde aldrig pump. Amningen funkade jättebra, inte ett sår, alltid MASSOR med mat men jag tyckte inte att det var supermysigt. Tänker amma nästa också men skulle det inte fungera så lägger jag ner det. Tycker att man ska göra det som känns bäst.
  • PrickenoGrodan
    LillaEko skrev 2011-09-11 09:33:35 följande:
    Oj, har aldrig haft en tanke på såriga bröstvårtor och "sug-tekniker" hos bebisar. Vet många där ammningen inte funkat, men har då berott på att det sinat tidigt!

Verkligen ett kapitell i sig och låter ju som att det vore smart att inhandla en bröstnapp redan innan liten tittar ut?!?
    Nej, de är lätta att få tag på om du behöver. Själv använde jag aldrig amningsnapp. Det är lätt att tro att man måste köpa allt i fall att. Men oftast finns det ju någon som kan handla åt en om man inte vill iväg och apotek är ju oftast öppna varje dag även om man kanske får åka en liten bit extra.
  • PrickenoGrodan

Idag har jag en riktigt lugn dag och har precis rivit fram kartongen med 50 kläder ur klädkammaren. Oj, vad små. Hade inte jättemycket i stl 50 men har så jag klarar mig. En body och en pyjamas har jag lagt undan. Pyjamasen för det var det första sonen hade på sig och bodyn för att det var den första vi köpte. Tänker spara det som minne. Har köpt lite nytt till bebisen men handlar mer när den är här.
    I de andra storlekarna har jag massor, tänker sälja det sen för jag kan inte spara i evigheter.
    Nej, nu ska jag tillbaka till kartongen...

• PrickenoGrodan

Är det någon mer än jag som funderar mycket på förlossningen? Förra grav gick vi en profylaxkurs och nu läser jag Innan du föder. Tycker dock maken är lite trögpratad. Vi tänker lite olika. Han tänker bara ctg-kurvor, hjärtljud och medicinsk smärtlindring. Undrar om han kan koppla bort läkarrollen.

• PrickenoGrodan
    Sapato skrev 2011-09-12 21:41:31 följande:
    Lilla pricken: Går på mamamia och tänkte föda på SÖS om det finns plats.
    Där födde jag sonen och var jätte nöjd

SÖS ligger så knäppt till för oss.
Svar på tråden Januaribebis 2012