Januaribebis 2012
Vad skönt att du känner så. Jag tycker det är evigheter kvar och har redan börjat ledsna på att vara gravid.
Vad skönt att du känner så. Jag tycker det är evigheter kvar och har redan börjat ledsna på att vara gravid.
Idag har jag en riktigt lugn dag och har precis rivit fram kartongen med 50 kläder ur klädkammaren. Oj, vad små. Hade inte jättemycket i stl 50 men har så jag klarar mig. En body och en pyjamas har jag lagt undan. Pyjamasen för det var det första sonen hade på sig och bodyn för att det var den första vi köpte. Tänker spara det som minne. Har köpt lite nytt till bebisen men handlar mer när den är här.
I de andra storlekarna har jag massor, tänker sälja det sen för jag kan inte spara i evigheter.
Nej, nu ska jag tillbaka till kartongen...
Är det någon mer än jag som funderar mycket på förlossningen? Förra grav gick vi en profylaxkurs och nu läser jag Innan du föder. Tycker dock maken är lite trögpratad. Vi tänker lite olika. Han tänker bara ctg-kurvor, hjärtljud och medicinsk smärtlindring. Undrar om han kan koppla bort läkarrollen.
Förlossningsvisning ska jag kolla upp. Det blir nämligen inte samma sjukhus som sist då vi har flyttat.
Ni som bor i Stockholmsområdet. Vilket sjukhus/klinik har ni valt?
Någon med erfarenhet från BB Stockholm?