Januaribebis 2012
kikidil skrev 2011-07-19 12:06:40 följande:
Jag har fått urinvägsinfektion. Var hos husläkaren i fredags och lämnade urinprov. Nu i förmiddags ringde läkaren och sa att det fanns tillväxt av bakterier så nu ska jag ta en antibiotikakur. Jag vet att det inte ska vara någon fara gör bebisen, men det känns ändå olustigt. Hoppas att jag inte får återkommande besvär med uvi under graviditeten! Någon av er som haft liknande bekymmer?
Det tillkommer att jag är riktigt illa förkyld just nu. Har sjukt ont i halsen, hosta, snuva och sprängande huvudvärk. Idag är sambon hemma från jobbet och tar hand om lilleman. Så skönt! Jobbigt att vara sjuk och behöva underhålla en ettåring hela dagen.
Så, nu har jag fått gnälla av mig lite!
Du kan vara lugn! UVI är farligare än antibiotika. I förra graviditeten fick jag uvi TRE gånger och har redan behandlat en gång då jag tyckte jag kände symtom. Hade en kur hemma som maken skrivit ut. Så här i efterhand vet jag inte om det var uvi men de får väl odla nästa gång på mvc. Kan tillägga att min kompis troligtvis fick prematur förlossning pga obehandlad uvi. Antibiotikan skadar inte barnet!
Hoppas du snart mår bättre! Kram