Inlägg från: Alltochinget |Visa alla inlägg
  • Alltochinget

Januaribebis 2012

zatori skrev 2011-06-22 21:18:22 följande:

Jag är också uppe minst en gång/natt och kissar. Men idag har det varit ett jäkla rännande på den där toaletten för min del. jag var säkert på toa 5 gånger på jobbet, och sen jag kom hem har jag varit iväg 3-4 gågnger! jag har ingen växtvärk, men känner mig just nu inte särskilt orolig eftersom vi fick se ett litet hjärta förra veckan. Jag känner att det är bättre att försöka sluta oroa sig och noja, för då kan man ju inte njuta av graviditeten. Jag vill försöka njuta av den. Jag måste det. Jag mår ju skitbra! :) Försök att slappna av bara.

Jag springer också på toa stup i kvarten! kissar säkert 15 gånger om dagen.
    Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • Alltochinget

Hej alla! Det var ett tag sedan jag skrev. Har varit ute i skärgården hela långa helgen men svärfamiljen. Har alla berättat för sina föräldrar att ni väntar barn? Vi har inte sagt nåt till mina föräldrar men mina svärföräldrar vet. Vi tänkte vänta tills efter UL.

• Alltochinget

Trassel, vi ska göra KUB 13 juli så då har nog inte magen kommit än :)

• Alltochinget

Elingabriella, fina böcker! Vad heter dagboken? En sån vill jag också ha :)

• Alltochinget

Har någon av er börjat känna livmodern? Jag är i vecka 11 nu och det står att man kan känna livmodern strax ovanför blygdbenet när man ligger på rygg. Jag klämmer och trycker men känner inget :(

• Alltochinget

Minneli, ja det är nog ligamenten du känner. Jag får ofta ont där när jag nyser. Och jag nyser rätt ofta nu eftersom jag är förkyld :P men jag har lärt mig att om jag viker mig typ dubbelt eller kurar ihop mig lite så hjälper det :)

• Alltochinget

10+5 idag. På tisdag går vi in i vecka 12 JIPPI! :) då ska jag till BM också för första gången, men jag ska bara ta blodprov för KUB testet som är 13 juli. Oooh nu börjar inskrivning (11/7) och UL (13/7) närma sig :D

• Alltochinget

Jag ska ta blodprov för KUB imorgon och är skitnervös! Är så rädd för sprutor :(

• Alltochinget

Jag känner en liten boll på morgonen eller natten när jag är kissnödig men när jag kissat försvinner den. Ni skrev att det är urinblåsan som pressar upp livmodern, men jag trodde det var urinblåsan jag kände? När jag kollat på tecknade bilder ser det ju ut som blåsan ligger framför livmodern. Nån som vet?

• Alltochinget

Idag är det 1 vecka kvar till KUB och tills graviditeten blir officiell. Gud vad jag längtar! :)

Svar på tråden Januaribebis 2012