Inlägg från: Alltochinget |Visa alla inlägg
  • Alltochinget

Januaribebis 2012

Jag tycker du ska slå till :) om det är en vagn du verkligen vill ha? Vad är det för vagn som säljs ut?

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • Alltochinget

Det kan lika gärna hända nåt nu som det kan hända om 10 eller 20 veckor. Så pga den anledningen tycker jag inte att du ska tveka :)

• Alltochinget

Jag har en bekant som förlorade sitt barn i magen i vecka 33. Så bara för man gått långt i graviditeten är det inte säkert, tyvärr. Vad som helst kan ju hända när som helst. Men man måste tänka positivt annars blir man ju helt galen :)

• Alltochinget

Ja! Hon hade ett barn sen innan. Men det här var ett tag sen och nu väntar hon barn igen :)

• Alltochinget

Just det, jag måste ju berätta! Idag kände jag nog de första buffarna från bebisen. Jag låg i sängen och kände nåt. Då la jag handen på magen och tröck med fingrarna. Då fick jag en buff tillbaka. Petade flera gånger och fick buffar som svar flera gånger :D det kan ju inte varit annat än bebisen?! Känns konstigt när magen fortfarande är så pass liten... 17+1 idag.

• Alltochinget

Har läst lite om bikarbonattest. Lite sugen på att testa är man allt ;) vi ska inte kolla könet (får inte det här) så det kan ju vara kul att testa.

• Alltochinget

"Lägg 1-2 tsk bikarbona i en plastmugg

Blanda ut med lika mycket urin (helst morgonurin så det inte har påverkats av något du ätit). Kissa antingen direkt i muggen, eller gör det i en annan mugg som du sedan häller över i pulvret (då minskar risken för förvirring då det blir skum av "strålen").

Minsta lilla pys, skum eller bubbel visar att det är en pojke i magen, händer det ingenting alls med blandningen så är det en flicka."

Läste om det här på fl och det hade stämt på mer än hälften.

Svar på tråden Januaribebis 2012