Januaribebis 2012
Jag tycker du ska slå till :) om det är en vagn du verkligen vill ha? Vad är det för vagn som säljs ut?
Jag tycker du ska slå till :) om det är en vagn du verkligen vill ha? Vad är det för vagn som säljs ut?
Det kan lika gärna hända nåt nu som det kan hända om 10 eller 20 veckor. Så pga den anledningen tycker jag inte att du ska tveka :)
Jag har en bekant som förlorade sitt barn i magen i vecka 33. Så bara för man gått långt i graviditeten är det inte säkert, tyvärr. Vad som helst kan ju hända när som helst. Men man måste tänka positivt annars blir man ju helt galen :)
Ja! Hon hade ett barn sen innan. Men det här var ett tag sen och nu väntar hon barn igen :)
Beklagar sorgen! Ta hand om er.
Just det, jag måste ju berätta! Idag kände jag nog de första buffarna från bebisen. Jag låg i sängen och kände nåt. Då la jag handen på magen och tröck med fingrarna. Då fick jag en buff tillbaka. Petade flera gånger och fick buffar som svar flera gånger :D det kan ju inte varit annat än bebisen?! Känns konstigt när magen fortfarande är så pass liten... 17+1 idag.
Pluggar till lärare/förskollärare.
Har läst lite om bikarbonattest. Lite sugen på att testa är man allt ;) vi ska inte kolla könet (får inte det här) så det kan ju vara kul att testa.
"Lägg 1-2 tsk bikarbona i en plastmugg.
Blanda ut med lika mycket urin (helst morgonurin så det inte har påverkats av något du ätit). Kissa antingen direkt i muggen, eller gör det i en annan mugg som du sedan häller över i pulvret (då minskar risken för förvirring då det blir skum av "strålen").
Minsta lilla pys, skum eller bubbel visar att det är en pojke i magen, händer det ingenting alls med blandningen så är det en flicka."
Läste om det här på fl och det hade stämt på mer än hälften.
Beklagar :/