Inlägg från: Alltochinget |Visa alla inlägg
  • Alltochinget

Januaribebis 2012

Riparbella: vi ska göra kub, men jag ser det mest som en möjlighet att få se bebisen i magen lite tidigare än RUL som är i vecka 18-20 nån gång.

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • Alltochinget

Paet: i vår kommun blir alla erbjudna gratis kub oavsett ålder så det är lite olika på olika ställen i landet. Men här kollas inte könet, vilket jag inte vill veta ändå :) men vill man kolla det får man åka till grannstaden och betala ca 1000 kr.

• Alltochinget

Jag ska inte heller göra VUL även fast jag skulle vilja. Får snällt vänta till 13 juli då vi ska på KUB :) (vecka 12+1)

• Alltochinget
    zatori skrev 2011-06-08 14:11:26 följande:
    Förstår precis hur du känner. Jag känner inte heller något. Men kräks du så borde du inte oroa dig. Alla graviditeter är ju olika, du behöver ju inte ha samma symtom från graviditet till graviditet! Men jag då, jag har endast ont i brösten litelite men bara om jag klämmer på brösten. Har känt någon enstaka pyttemolväk några gånger, men annars NADA. Här kan vi snacka frustration. jag till och med glömmer bort att jag är gravid och kommer fortfarande inte att tro det förrän jag fått bevis på det. Länge kvar till VUL också. :/ Lycka till imorgon och oroa dig inte.
    Det låter samma som mig, plus att jag är väldigt trött (fast jag är trött av mig annars också). Visst blir man orolig om det verkligen är nån som växer därinne.
  • Alltochinget
    zatori skrev 2011-06-08 14:16:54 följande:
    anonyym:

Ja! jag kan inte tro på att det är något därinne förrän jag får se det med egna ögon. Vill såklart inte må dåligt och ha massa jobbiga symtom heller, men någon enstaka liten bekräftelse på att någon i magen växer och frodas vore ju inte så dumt. Lite molvärk eller så bara. :) Måndag är dagen då det vankas VUL. Då får man det svart på vitt. Är det något eller Inte?
    Men då är det ju snart dags för VUL för dig. Själv får jag vänta till KUB den 13 juli! En evighet :)
  • Alltochinget

En till på 7+2 idag. Jag är så trött hela tiden så jag inte vet vart jag ska ta vägen! Som tur är är jag lite ledig från plugget nu. Har bara hemuppgifter men dom har jag inte orkat ta itu med heller :/ när ska tröttheten gå över? Ska man behöva vänta en månad innan det vänder?!

• Alltochinget

Paet, jag ligger bara 2 dagar före dig. Visst känns 5 veckor som en evighet?! Men vi ska nog vara glada att vi blev gravida just den här tiden på året. Sommarn brukar ju oftast springa iväg :) Vi väntar föresten första :)

• Alltochinget

Vill nån vänlig själ lägga in mig på BF listan? Jag hade helt missat den. 24 januari, 1a försöket 1a barnet :)

• Alltochinget
    roxylady skrev 2011-06-09 14:48:53 följande:
    Ja men du ser :) Ja fy tusan.. man får underhålla sig med roliga saker fram tills dess tror jag. Har endel saker att se fram mot till 1:a Juli i alla fall och då är det bara 2 veckor kvar :) Samt att vi ska till MVC den 4/7 för andra gången också :) När ska ni dit nu igen?
    Vi har rätt fullt upp så tiden går nog snabbare än man tror :) Har inskrivning 11 juli och KUB 13 juli och då hoppas jag att vi får se en frisk och pigg bebis på UL :)
    Vad ska ni göra 4 juli? :)
  • Alltochinget

Paet, alla blir erbjudna kub i vår kommun oavsett ålder och riskgrupp. Men det är olika i olika landsting vet jag. Min BM sa att oftast är det bara de över 35 som får göra kub. Hon sa även att jag inte alls är i riskgruppen men jag vill ändå göra det. Mest för att få se lillen innan RUL vid halvtid. Så länge vill jag inte vänta :)

Svar på tråden Januaribebis 2012