Inlägg från: Alltochinget |Visa alla inlägg
  • Alltochinget

Januaribebis 2012

Tack! Lycka till pebbles82 :)

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • Alltochinget

Jag behöver råd och tips om BABYSKYDD. Ni som har barn sen innan (eller känner nån som har barn) vad har/hade ni/de för babyskydd? Tycker det är så svårt att välja! Det är stor skillnad i pris men hur skiljer de sig från varandra? Vilket är bäst?

• Alltochinget
    bumbi 84 skrev 2011-08-25 12:56:14 följande:
    Vi har haft brio. och det har även dom flesta bekanta.
    minjalin skrev 2011-08-25 13:06:06 följande:
    Hade BRIO Primo och kommer ha samma babyskydd till denna bebisen
    Jag har kollat på brio primo och besafe izi sleep. men det skiljer ju 1000 kr mellan dem! Brio för 2000 och Besafe för 3000 (med bas). Men såg att Babyland hade rea på Brio Primo, 1300 istället för 2000. Därför funderar vi på att slå till redan nu.

Har ni varit nöjda med Brion? Kan ni ge ris och ros? Har ni med basen också?
    Har läst (när jag googlat runt) att några tycker själva sittdelen är liten i Brion. Dock säger många att den är smidig och hyffsat lätt.
  • Alltochinget

Det låter ju bra att ni är nöjda Glad Det jag är orolig för är att det är för litet, men då är det säkert inga problem. Som sagt, man byter väl stol runt 6 månader. På tal om det säljer Babyland även en barnbilstol, Besafe, från 6 mån - ca 4 år på rea. 2500 istället för 3800. Det verkar som de säljer ut den för det kommit en nyare variant på den modellen, som kostar nästan 5000! Sambon tycker att vi ska köpa den större stolen också, men jag tycker det känns väldigt tidigt. Den kommer vi ju inte kunna använda förrän om 1 år! Men jag är rädd att han ska ha rätt. Att vi står där i vår, med sämre ekonomi och utan ett bra erbjudanden på barnbilstolar. Usch! Svårt beslut Glad Får han välja kommer vi hem med både brio babyskydd och besafe stolen ikväll Tungan ute haha.

• Alltochinget

Men har barnen växt ur brion på bredden för tidigt? Innan de kan byta till större stol?

• Alltochinget
    bumbi 84 skrev 2011-08-25 13:47:42 följande:
    Nej! jag har stora barn och sista barnet hade sin tills hon var 9mån och då hade hon overall i stolen med!
    Verkar vara väldigt olika bud hehe. Vi ska iallafall åka och kika lite babyskydd i butikerna idag. Får höra vad säljarna säger.
  • Alltochinget
    minjalin skrev 2011-08-25 13:48:36 följande:
    Finns ofta bra erbjudanden på stolar. Vi köpte vår Britax multi tech för 2600 istället för 3200 eller nåt liknande. Var i alla fall 700 kr rabatt och den kostade nåt på 2000 efter rabatten. Den är upp till 6 års ålder så den räcker länge och vi är helnöjda med den. Så stressa inte med att köpa stor stol utan det är bättre att dom är så nya som möjligt och sen är det ju bättre med stolar som räcker till 6 år så man slipper köpa så många stolar. Den här har man först bakåtvänd tills barnet är 4,5 år tror jag om jag inte minns fel och sen vänder man den. Men det finns massor med olika stolar i alla prisklasser och man kan få en bra stol utan att lägga 5000, men sen kanske man inte ska köpa den billigaste heller. Jag har sett att Britax fått mycket bäst i test och sånt så jag hoppas vår stol är bra i alla fall :p
    Jag tänker som du. Visst kommer det komma fler erbjudanden. Jag blir bara så påverkad av min sambo. "Då får du betala mellanskillnanden sen då" säger han till mig :P haha. Liten surgubbe jag har att göra med ;) En bestämd sådan.
  • Alltochinget
    Pebbles82 skrev 2011-08-25 13:55:24 följande:
    anonyym: Vi hade en Acta Graco och var supernöjd, men så länge du har tänkt dig att byta så fort barnet kan sitta självt så funkar Brio alldeles utmärkt. Dessutom är det ju i början de behöver bylsiga kläder, då är de ju ändå "små"! 
    Ja, precis :)
  • Alltochinget
    Pebbles82 skrev 2011-08-25 13:58:30 följande:
    anonyym: Sen beror det ju på vad du ska ha för vagn med? Hade du tänkt att kunna fästa babyskyddet på vagnen när ni ska iväg? 
    Nej det har vi inte tänkt. Vi ska ha en Emmaljunga Nitro City, tror jag :)
  • Alltochinget

Min kondis är också mycket sämre :/ Jag känner också sparkar långt ner vid eller under troskanten och jag är snart i vecka 20. Sa det till BM igår men hon sa att det var normalt. Köpte föresten en brio primo babyskydd igår på babyland. Nedsatt till 1300 med bas så vi slog till :) kikade även lite på vagn och jag vill nog ha emmaljunga nitro city i färgen jeans black. Ska bara komma överens med sambon om färgvalet. Vagnmodellen har vi nog redan bestämt oss för :)

Svar på tråden Januaribebis 2012