Inlägg från: Alltochinget |Visa alla inlägg
  • Alltochinget

Januaribebis 2012

Jag har föresten inte varit hos BM nån gång. Ska inte dit förrän inskrivningen 11 juli. Tyckte det var konstigt att jag inte ens fick ett hälsosamtal :S

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • Alltochinget

Paet, ja jag är jätteglad att jag får göra UL så tidigt. Förstår att det känns långt till v18 :/ Zatori, jag är i vecka 12 (11+6) dagen vi har inskrivning. Vet inte när man brukar ha.

• Alltochinget
    Pebbles82 skrev 2011-06-10 13:28:45 följande:
    Nejdå, alla växer ju olika! 
    När jag väntade dottern fick jag inte mage förrän typ v 25. Skitjobbigt rent ut sagt, men såklart även skönt att slippa bli "stor". Titta i galleriet på mina bilder så får du se att det knappt syntes (och jag vet inte helt platt innan heller ska väl tilläggas)! 

(Förresten var jag svullen fram till v10-11 någonting, sen gick det ner...)
    Kollade i ditt galleri. Men vecka 33 var du ju jätteliten! Hur såg du ut innan du födde? Måste ju varit skönt ändå att inte bli så stor för magen har väl lättare att komma tillbaka då :)
  • Alltochinget

Såg filmen ikväll som ni pratade om. Och jag grät flera gånger! Usch va hemskt. Det räcker inte att man är orolig under graviditeten, sen kommer man vara orolig när bebisen är född också! :/

• Alltochinget

Kan man känna livmodern redan? Inatt och imorse när jag vaknade kände jag som en hård liten boll i magen precis där håret börjar. Kan det varit livmodern såhär tidigt?! Går in i vecka 9 imorgon. Om inte, vad kan det annars vara? Har inte känt så förut. Har smal mage, och speciellt på morgonen.

• Alltochinget

Vi kommer nog beställa en vagn nÅn gång i höst skulle jag tro. Som sagt så kan ju barnet komma tidigare och det kan vara 10 veckors leverans. Oktober låter lagom i mina öron :)

• Alltochinget
    Carolaj83 skrev 2011-06-13 21:27:17 följande:

kommer köpa vagn direkt efter vårt ul runt vecka 18-20...

har ni några roliga semester planer???

jag och familjen åker till legoland om 2 veckor kommer vara borta 4 dagar, sen har vi 3 veckor till i aug och 5 dagar runt vår bröllopsdag i sept(tänkte unna oss barnfri weekend)

Vad härligt det låter med legoland. Jag vill också ha en familj som jag kan ta med till legoland. Men jag får väl vänta några år :)

Vi ska åka till Marmaris i Turkiet i september när jag är i vecka 20-21. Jag tycker det känns som en bra tid att åka i graviditeten. Då ska man väl må rätt bra oftast. Jag kanske får hålla mig lite mer i skuggan än jag är van vid, men det är det värt.
    Vi ville göra en sista resa tillsammans, jag och sambon, innan vi blir 3 (eller 4, eller 5) ;)
  • Alltochinget
    roxylady skrev 2011-06-13 21:39:54 följande:
    Ja men eller hur? :) Tänkte nästan också det. Så hinner man spara ihop en extraslant så man kan köpa sig en nice vagn :) Kanske löningen i September då om man ska lämna en handpenning om man måste lämna sånt kanske. Vad ska du ha för nån??
    Vi har inte börjat kolla vagn än förutom på Internet och våra vänner och bekantas. Min syster har en Emmaljunga Nitro City som hon älskar och jag tycker också den verkar vettig. Jag vill ha en vagn med två svängbara hjul fram iaf, tror jag :) Nitron är så himla lätt att köra, behöver inte trycka ner den när man ska svänga utan den går som en dans. Och Emmaljunga är ju en känt, bra märke :)
    Har provat en kompis Teutonia Spirit S som är en trehjuling med ett svängbart hjul fram och den tyckte jag inte om för den kändes inte lika stabil.  
    Än så länge lutar det åt en Emmaljunga Nitro City.
  • Alltochinget
    LillaEko skrev 2011-06-14 05:08:46 följande:
    Babyskydd kan man hyra här för typ5-600 för ett halvår så det kommer vi inte köpa. Får bli en bilstol som funkar längre sen istället.
    Det där med att hyra babyskydd har jag hört talas om. Men hur funkar det? Är det nya man får hyra? Eller har andra hyrt dom innan? Då måste man ju vara säker på att de inte blivit krockade någon gång. Min syster sa att om det är nåt vi ska lägga pengar på och inte köpa begagnat så är det babyskydd just för att om de blir krockade så har de inte samma funktion längre. Och köper man begagnade så vet man ju inte om säljare än ärlig. Såvida det inte är en nära kompis.
  • Alltochinget
    Frökenolson skrev 2011-06-14 06:17:35 följande:
    Går in i v.12 imorgon, nu börjar det synas på riktigt inte bara svullna tarmar.. Är så lycklig!!

Ha en underbar dag tjejer!
    kram
    Åh va roligt för dig :D Jag har 3 veckor kvar till v12. Mysigt att magen börjar synas också. Är det ditt första barn?
Svar på tråden Januaribebis 2012