Inlägg från: Alltochinget |Visa alla inlägg
  • Alltochinget

Januaribebis 2012

Niins skrev 2011-06-14 08:34:00 följande:
    Går in i v 12 idag! Känns helt sjukt vad tiden går fort!! Inskrivning imorgon, är så nervös! Är så rädd att jag får en hemsk barnmorska, har en del övervikt och är rädd för vad hon ska säga om detta!
    Grattis! :) Jag längtar tills jag kommer in i v12.
    Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • Alltochinget
    curiosa skrev 2011-06-14 09:36:53 följande:
    Någon som märkt nått samband med illamående och vitamintabletter?
    Jag tänkte på det inann då jag drack blutsaft, en liten stund senare så mådde jag alltid illa.
    Idag har jag ätit Aco Kvinna och mår sådär lagom illa.
    Funderar på om det kan ha nått samband?
    Det undrar jag också!
    Jag läste nånstans om illamående. Att man skulle sluta med vitamintabeltter och se om illamåendet blev bättre. Jag äter apoteket kvinna och har gjort det flera månader innan jag blev gravid. Har hört att det ska vara bra att äta åtminstonde fram till v12. Men nu har jag inte tagit dom på 2 dagar eftersom jag börjat må illa och gör allt för att det ska bli bättre. Men jag mår illa ändå så det verkar inte funka. Nu blir jag nojig att det händer nåt med bebisen bara för jag slutat äta dom. Så ikväll ska jag nog ta en tablett.
  • Alltochinget
    Frökenolson skrev 2011-06-14 12:05:25 följande:
    Ja det känns jättekul!
    Det är mitt första barn, har Missfall och utomkveds i bagaget, men det känns annorlunda denna gång så jag tror det ska gå vägen!
    Du då? har du barn innan?
    Jaha, men då är det tredje gången gillt nu :)
    Det är mitt första barn och min första graviditet över huvudtaget så allt är så nytt. Nu längtar jag bara till kub 13 juli så vi får se den lilla och att allt är bra. Känns ju så overkligt nu när man inte fått se att det verkligen är nån därinne :)
  • Alltochinget

Zatori, jag har bokat tid för blodprov 5/7 (11+0) och kub 13/7 (12+1) så en vecka innan.

• Alltochinget

Lycka till Liiv. Håller tummar och tår här också!

• Alltochinget

Nu har jag också känt av illamående några dagar, värst är det första halvan av dagen. På kvällarna mår jag oftast bra. Har blivit några spyor också :/ uscha! Idag är det exakt 4 veckor kvar till UL :D längtar som en tok!

• Alltochinget

en pojke enligt den kinesiska :) och jag tror att det är en liten grabb. har alltid trott att jag kommer få pojkar.

• Alltochinget

fick en pojke på det andra också. jaha då har jag fått det bekräftat, skönt att veta ;) haha

• Alltochinget

Jag mår också illa ibland utan att kunna spy. Jag tycker det är värre än att spy, för jag mår ofta lite bättre efter att jag spytt. Ett tag iaf :)

• Alltochinget

Jag slutade med Apoteket kvinna vitaminer för några dagar sen för att jag läste att det kan påverka illamåendet. Men man ska ju gärna äta folsyra fram till v12 iaf så nu blir jag lite orolig. Kommer nog ta en tablett ikväll iaf. Jag mår ju fortfarande illa så det verkar inte hjälpa.

Svar på tråden Januaribebis 2012