Januaribebis 2012
Liiv:
Många kramar till dig! Hoppas du läker snabbt, psykisk och fysiskt och att ni orkar ta er tillbaka! Det har varit jobbiga veckor för er och oj, vad jag hoppas du blir gravid snabbt igen! Din tur kommer!
Liiv:
Många kramar till dig! Hoppas du läker snabbt, psykisk och fysiskt och att ni orkar ta er tillbaka! Det har varit jobbiga veckor för er och oj, vad jag hoppas du blir gravid snabbt igen! Din tur kommer!
Hej! Jag har inte skrivit så mycket för jag har inte mått så bra...men i söndags gick jag in i vecka 13 och åkte till släkten i sommarstugan och blev offer för undersökande blickar. Jag sa till moster att jag nog bara har lågt blodtryck för det snurrar ibland. Klart,vad gör moster då(hon är distriktsköterska), hon hämtade utrustning i bilen och jag hade 90/60...inte konstigt jag snurrar omkring hela dagarna. Någon annan som har erfarenhet av lågt blodtryck... Har läst att blodtrycket fortsätter sjunka till v 20. Hemska tanke...kan ju inte räkna med att bli bättre på 2 månader till...man blir ju jäkla less på att inte orka något och fasar att komma tillbaka till jobbet om två veckor...
Ok, det känns lite hopplöst just nu. Brukar ju ha 115/75 så det är ju lägre nu...känner mig trött och bara att stå i konsumkö är som ett Marathon...men tåhäv är ett bra tips. Men helst vill man ju ligga hela tiden.. Sitta i en vanlig stol är också jobbigt...måste hitta på fler sätt att röra mig. Ska berätta att jag är sjuk/gravid när jag är tillbaka på jobbet, så tycker folk inte man är konstig om man måste lägga sig ibland .
Tack! Jag ska börja äta lite lakris! Och nej, jag är inte orolig, det är bara grymt jobbigt att behöva finna sig i horisonten läge hela tiden.;) Men jag har semester nu, thank god! ;)
Bokat tid för RUL nu. 19 augusti och det är ju perfekt för då ska min man vara hemma igen efter två månaders utlandsjobb. Jag längtar av flera anledningar till v 33 nu! Hoppas sommaren går fort! Mycket prat om KUB här, är det någon som vet om man ser DS på RUL ? Jag ska inte göra KUB, man kan inte göra det i Luleå och jag orkar inte åka till Umeå, jag är "bara" 30....men om det ev skulle vara DS så skulle det kännas skönt att att veta innan förlossningen....borde kanske åkt till Umeå ändå...
Lilla Pricken: Välkommen hit! Jag har också BF den 14:e!
Prinsessan: Jag vet, det är inte så lätt. På min arbetsplats har de aldrig haft någon anställd som är gravid...bävar för att berätta. Men nästa vecka när jag kommer tillbaka måste jag nog berätta eftersom det börjar synas. Jag vet, man har ju rättigheter samtidigt som man inte vill vara besvärlig. Jag skulle aldrig ringa arbetsmiljöverket, man ska ju tillbaka dit en dag efter föräldraledighet också och löneförhandla tex så då måste man balansera hur besvärlig man kan vara...Jag kommer nog inte få någon gp heller, på pappret är jag ju konstruktörer vilket i fk:s öron kommer låta som ett skrivbordsjobb...men att det ingår att klättra på smala stegar högt uppe i luften för att kontrollera vad som gått fel kommer nog inte de bry sig om....vet inte ens om jag ska testa att söka eller ej.... Det är inte så lätt alltid...
Jo, jag kan väl testa,men har inte så stora förhoppningar...man måste ju få sin chef att skriva något papper också. Men i mitt fall får jag nog skriva det själv åt honom...och sticka det under näsan på honom för underskrift annars får jag det nog aldrig. Han är inte mycket för det byråkratiska :)
Här är en till som "spyr" luft...stora mängder. Men jag fiser en del också , ursäkta men det gör jag, så jag tänker att om jag inte låter det komma ut ena vägen så kommer det ut den andra ;)
Här får man ringa och boka tid till RUL själv, men det som allt annat är olika i olika landsting.