Januaribebis 2012
jessielarsson skrev 2011-07-19 09:43:19 följande:
Klart att du ska anmäla!!! Kan ju vara någon som köper en sån som inte sitter inne på den kunskapen som du gör och som kansek blir väldigt besviken eller något annat, och kan du då förhindra det så tycker jag att du ska göra det. Fattar inte varför man säljer grejer som kansek inte är pålitliga till 100%Jag var ju just lite osäker på om jag vågade köpa en Angelsound men tänkte ändå att de måste ju vara godkända för att säljas i Europa och då är de säkert ok att använda, men tänkte att jag bara ska använda den när jag orolig hur det står till eftersom det verkar vara lite oklart hur bra det är för fostret med ultraljudsapparater.
Och så lyckas jag få hem en apparat som inte är godkänd här i Europa. Jag vet att de som säljs på Teknikmagsinet är CE-märkta och kontrollerade, men hur ska jag kunna veta att ultraljuds-signalerna i den jag fått hem är lika starka, och inte starkare? Tänk om de är starkare och kanske över något slags gränsvärde för ultraljud för hemmabruk. Vad vet jag, jag kan inte dessa regler, det är ju därför man tittar efter CE-märket så att någon som kan har kontrollerat allt sådant...
Jag ska vänta någon dag och se vad jag får för svar.....men försätter de att svara att jag bara ska skicka tillbaka den så anmäler jag dem till konsumentverket. Jag vill ju typ ha en ursäkt, att de har gjort ett misstag, och att de säger att de ska dra tillbaka produkten tills de har kontrollerat den, riskbedömt den och CE-märkt den.