Januaribebis 2012
Har ätit vitaminer som man ska och ska börja med järntabletter om ett par veckor.
Jag har inte hög ämnesomsättning och har inte varit naturligt smal innan (varken tjock eller smal utan "normalviktig" utan det var efter att jag fick barn som det blev så att jag rasade ner men när dom tar ämnesomsättningsprov på mig så är ämnesomsättningen helt normal och det var likadant för mamma. Men jag hakar inte upp mig så mycket på vikten utan så länge jag vet att jag äter och mår bra så :) Kan ju vart det att jag åt gluten innan som ställde till det och att min kropp håller vikten bättre när jag äter glutenfritt för förr kunde jag pendla mellan 54 och 60 kg och tränade jag inte och åt godis så gick jag upp direkt och fick tänka massa på det. Men nu när jag äter glutenfritt och ändå inte tränar (ska komma igång efter den här graviditeten har jag tänkt men kan inte träna nu pga foglossning) så har jag legat helt still på 51 kg hur jag än ätit, men äter ju inte nåt godis direkt men ändå. Och det är ju bättre för kroppen att ligga still i vikt än att pendla har jag hört. Jag får se när det blir järntabletter för mig. Än så länge ser järnvärdet bra ut i alla fall och det är längre än jag klarade mig sist :)