Januaribebis 2012
Har ni varit nöjda med Brion? Kan ni ge ris och ros? Har ni med basen också?
Har läst (när jag googlat runt) att några tycker själva sittdelen är liten i Brion. Dock säger många att den är smidig och hyffsat lätt.
Jag är nöjd i alla fall. Har ju inte så mycket annat att jämföra med då jag inte haft nåt annat. Vi tittade inte runt massa utan den kändes som ett självklart val eftersom vi köpte en Brio sing och ville kunna ha babyskyddet på vagnen plus att det var kampanj så både bayskydde toch basen ingick när vi köpte vagnen. Sen tyckte vi det såg trångt ut för sonen när han var drygt 6 månader så då köpte vi en vanlig bilbarnstol (men han hade inte nått över gränsen för huvudet men det såg trångt ut på bredden) men alla jag känner med olika babyskydd har fått byta ungefär då för att dom tycker det sett trångt ut. Man får nog ha en ganska liten bebis om dom ska kunna sitta i babyskyddet till 9 månaders ålder. Sen tycker jag babyskyddet är tungt och otympligt för mig att bära men det verkar de flesta babyskydd vara så det var skönt att kunna sätta det på vagnen. Vi hade bas till och det rekommenderar jag eftersom det blir ganska bökigt att hålla på och bälta hela tiden plus att det känns lite säkrare.
Det jag är orolig för är att det är för litet, men då är det säkert inga problem. Som sagt, man byter väl stol runt 6 månader. På tal om det säljer Babyland även en barnbilstol, Besafe, från 6 mån - ca 4 år på rea. 2500 istället för 3800. Det verkar som de säljer ut den för det kommit en nyare variant på den modellen, som kostar nästan 5000! Sambon tycker att vi ska köpa den större stolen också, men jag tycker det känns väldigt tidigt. Den kommer vi ju inte kunna använda förrän om 1 år! Men jag är rädd att han ska ha rätt. Att vi står där i vår, med sämre ekonomi och utan ett bra erbjudanden på barnbilstolar. Usch! Svårt beslut
haha.