Januaribebis 2012
Så det jag undrar nu är om min penning kommer försvinna tills jag ska gå på fp ?
Hoppas nån förstår vad jag menar :p
Jag tycker om att amma. Första veckorna var hemska innan bröstvårtorna vande sig så denna gången ska jag nog variera lite med en bröstnapp så brösten får vänja sig lite långsammare. Men sonen sög jättefint från början och det var guld värt att ha en tutte till hands när han fick kolik. Visserligen var jag stenhård på att han inte fick amma hela tiden då han fick mer ont i magen av det men det var ändå skönt att ge honom den närheten och tryggheten mellan knipen. Men mjölken sinade först när han var 2 månader och han gick ner lite men den kom igång igen. Sen när han var 3,5 månader räckte inte mjölken längre så då fick han tillägg och när han åt från flaska vägrade han ligga i famnen utan ville ligga själv bredvid så är glad att jag ammade första tiden. Sen när han var 5,5 månader och totalt ointresserad av bröstet och jag fick pumpa 5 ggr per dag för att få ut ett mål å flaska till honom så gav jag upp och gick över till bara ersättning och sen välling när han blev 6 månader. Kommer försöka amma med denna bebis också då jag tycker det är väldigt mycket mer bekvämt att ta fram tutten på natten än att göra iordning en flaska flera ggr per natt. Men amning passar inte alla och man ska inte tvinga sig att göra nåt man inte känner sig bekväm med. Barnet överlever vilket som men bröstmjölk är dock det allra nyttigaste men det finns ju gränser. Man ska inte bli deppig av det för det mår inte barnet heller bra av.
Var till läkarn idag och blev deltidssjukskriven för ljumskbråck, åderbråck i underlivet samt bäckensmärtor. Är sjukskriven 50 % från mina ordinarie 75 % fram till förlossningen om fk godkänner det. Är helt sjukt att man ska behöva gå och vänta 2 veckor innan man kan skicka in blanketter med läkarintyg. Första 2 veckorna står ju jobbet för, sen får man hem blanketter från fk som man ska fylla i och skicka in med läkarintyget och sen har dom 30 dagar på sig att besluta och så får man gå hemma under den tiden, och godkänner dom inte har man gått hemma utan ersättning. Helt sjukt system (som många andra av deras konstiga regler). Sen hade jag tydligen svampinfektion också så den ska behandlas inatt med en vagitorie. Fanns tydligen några starkare nu som räckte med bara en och sen ska det vara klart så det var ju skönt. Sen kollade hon tappen med ultraljud också för säkerhetsskull eftersom jag har så mycket sammandragningar. Men den var stängd som väntat (har inga smärtsamma sammandragningar så har inte oroat mig för dom men det var ju skönt att få det bekräftat). Men är som sagt riktigt irriterad på fk just nu >.<