• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • nya mamman
    roxylady skrev 2011-10-22 15:23:42 följande:
    Okej! Ja men då har den ju nått lite högre :) hahah! Det kan jag också komma på mig själv göra när bebisen ligger också sådär på sniskan på nått vis och sparkar åt det hållet! Fast för mig känns det mest som att bebisen vill sparka "hål på huden" haha. Okej! På höftbenen har jag inte känt än :) Men visst känns det skumt när de sparkar mot rumpan? Riktigt skum skänsla ;)
    Det har jag faktist inte reagerat på, att den skulle sparka mot rumpan... hur känns det?? =)
    Vet att min när jag väntade tvåan så kändes det som en ailien va på väg ut genom sidan. Fick sitta och hålla emot henne med handen. 
  • Wicky81
    GoodEnough mom skrev 2011-10-22 15:25:53 följande:
    Vi har namnkaos! Någon mer? Vi har kommit överrens om mellanamnen: Isolde och Jasmine men sedan tar det stopp. Varför ska det vara så svårt med tilltalsnamnet.. Just nu är det bara "lillasyster".
    Vi ska ju ha en pojke och namn är hopplöst :( Inget duger känns det som....
  • nya mamman
    Vi har namnkaos! Någon mer? Vi har kommit överrens om mellanamnen: Isolde och Jasmine men sedan tar det stopp. Varför ska det vara så svårt med tilltalsnamnet.. Just nu är det bara "lillasyster".
    Vi hade namnkaos innan vi visste könet =) Hade inte ett enda pojknamn att välja på... vi hitta inget vi fastnade för! Flicknamn hade vi en drös så nu har vi valt ett som vi gillar mest men man kan ju komma på fler under tidens gång. Har ju 10 veckor kvar ännu ;)
  • roxylady
    Ja vi tror ju att vi väntar en pojke. Och det är bara ett namn vi är någorlunda överens om.. Men jag vill ha nått mer känner jag. Så svårt.. känns som att alla fina namn är upptagna eller jättepoppis :( Jag undrar hur vi ska hinna få ett namn innan BF ibland :S
    nya mamman skrev 2011-10-22 15:26:29 följande:
    Det har jag faktist inte reagerat på, att den skulle sparka mot rumpan... hur känns det?? =)
    Vet att min när jag väntade tvåan så kändes det som en ailien va på väg ut genom sidan. Fick sitta och hålla emot henne med handen. 
    Det känns ungefär som man har gaser som bebisen sparkar på från insidan men man har det inte. Haha! Jätteknasigt verkligen :p Hihi vilken buse hon verkade va :) Gör det mkt ont i slutet där runt sista veckan??
  • nya mamman
    roxylady skrev 2011-10-22 15:46:12 följande:
    Ja vi tror ju att vi väntar en pojke. Och det är bara ett namn vi är någorlunda överens om.. Men jag vill ha nått mer känner jag. Så svårt.. känns som att alla fina namn är upptagna eller jättepoppis :( Jag undrar hur vi ska hinna få ett namn innan BF ibland :S
    nya mamman skrev 2011-10-22 15:26:29 följande:
    Det känns ungefär som man har gaser som bebisen sparkar på från insidan men man har det inte. Haha! Jätteknasigt verkligen :p Hihi vilken buse hon verkade va :) Gör det mkt ont i slutet där runt sista veckan??
    jag tyckte nog att det gjorde ganska ont. Fast då kom det inte som plötsliga sparkar utan mest som dom ligger och trycker ifrån med händer och fötter.
    Fast med första barnet gjorde det inte lika ont. Beror väl på hur dom ligger och hur vilda dom är ;)
  • APEW

Vi har 4 pojknamn på listan. Nu kommer vi bara vänta på att få se honom innan vi bestämmer definitivt. Andranamnet har varit klart sedan länge. Känns ganska bra.

Grattis Nya Mamman till inlägg nr 10 000 Skrattande.

Någon mer än jag som har problem med trög mage?
    Jag tycker jag gör allt för att få igång den. Linfrön, katrinplommon på gröten, katrinplommonjuice, grovt bröd, frukt, messmör, mkt vatten. Får kanske börja ta lite mer laktulos? någon som har bra tips?

Jag har de senaste dagarna varit öm, eller haft ont på en punkt på magen. Det är vänster sida strax ovanför naveln. Det gör inte ont hela tiden. Ibland är det kraftigt ont och ibland kan jag bara ana det.
    Tycker det verkar skumt eftersom det bara är på ett litet område.
    Kan det vara tarmarna som spökar? Eller någon muskel i kläm?

• missable
    Västeråsmamman skrev 2011-10-22 11:14:04 följande:
    Lite lugnare idag. Har nyss blivit undersökt igen av läkaren. Han hade inte samma uppfattning som de jag träffade på förlossningen igår. Han tyckte inte att tappen var förlossningsmogen och sa att om det var lugnt kunde jag åka hem och vila efter helgen.
    Så hoppas på det så att bebben får vara kvar några veckor till.
    Skönt! håller tummar och tår för dej att allt ser bra ut så de släpper hem dig! Lite lugnare att få vila hemma med kan jag tänka mig?
  • missable

Vi är helt klara på namnen! Kallar henne ju redan vid tilltalsnamnet...
    Jag och min man bestämde vad våra framtida barn skulle heta när vi bara hade varit ihop i 2 veckor och detta är över 8 år sedan....

så i min mage ligger Lilja Elina Annika.

Och nej jag tror inte på att barn inte kan se ut som ett visst namn... sorry.. 

• Västeråsmamman

Ja det är inte så lugnt att vila på en bb avdelning. Men mysigt att se alla nykläckta små bebisar.

• missable
    Västeråsmamman skrev 2011-10-22 16:49:33 följande:
    Ja det är inte så lugnt att vila på en bb avdelning. Men mysigt att se alla nykläckta små bebisar.
    Hoppas verkligen du får komma hem snart med bebisen kvar i magen länge till!! Antar att de kollar dig innan du blir hemsläppt?
Svar på tråden Januaribebis 2012