• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • fabler

Jag tror jag fick allas sömn inatt. Somnade kring halv tolv igår och vaknade tjugo i elva imorse. Vet inte när jag sov så länge sist. Så nu äter jag en ordentlig frukost med ägg, färskpressad apelsin juice och ciabata smörgåsar. För jag lär inte vilja äta lunch med mina grabbar om en timme. Dem har för övrigt sovit hos svärmor inatt så de e väl därför jag sovit så bra utan att trängas med sonen eller vakna av han på morgonen.

elias är världens sötaste!!!
  • missable
    syntetica skrev 2011-10-22 22:11:05 följande:
    Fått spendera kvällen på förlossningen, täta sammandragningar och en lite kort livmodertapp. 
    Återbesök imorgon, hoppas på bästa. 
    Håller tummarna för återbesöket att allt visar sig vara OK! LYCKA TILL!
  • roxylady
    syntetica skrev 2011-10-22 22:11:05 följande:
    Fått spendera kvällen på förlossningen, täta sammandragningar och en lite kort livmodertapp. 
    Återbesök imorgon, hoppas på bästa. 
    Håller tummarna på att allt går bra för er nu och att bebis vill stanna ett tag till!!
  • Someday

Jag har vaknat i natt av sammandragningar när jag vänt på mig! Har en liten mage!! Men den gör visst ont ändå.
    Hade återkommande sammandragningar hela natten. Nu har jag lite träningsvärk i magen och tryck neråt och tror att jag fått någon form av infektion. Ska jag ringa till förlossningen eller avvakta tills BM har telefontid imorgon?

• missable
    Someday skrev 2011-10-23 12:44:12 följande:
    Jag har vaknat i natt av sammandragningar när jag vänt på mig! Har en liten mage!! Men den gör visst ont ändå.
    Hade återkommande sammandragningar hela natten. Nu har jag lite träningsvärk i magen och tryck neråt och tror att jag fått någon form av infektion. Ska jag ringa till förlossningen eller avvakta tills BM har telefontid imorgon?
    Jag hade personligen ringt in till förlossningen och sagt hur du upplevt det... så får de ta ställning till hur du ska göra eller inte!! Lycka till!!
  • fabler
    Someday skrev 2011-10-23 12:44:12 följande:
    ja ring in idag och hör vad de säger.

Idag är jag sugen på att bygga ihop spjälsängen... men sambon va inte lika sugen som mig. så de blir väl att vänta nån vecka till i alla fall.
  • missable
    LillaJag89 skrev 2011-10-23 13:27:35 följande:
    när kommer ni montera spjälsäng, fixa skötbord och packa bb väskan?
    Vi ska hämta spjälsängen nästa vecka, och måla den, sen kommer jag bädda och ha den klar, skötbord är redan fixat och klart och bb-väskan har jag varit sugen på att packa nu, så den är klar liksom, men har egentligen inte den blekaste... väntar väl till v 30 med väskan...
  • fabler
    LillaJag89 skrev 2011-10-23 13:27:35 följande:
    när kommer ni montera spjälsäng, fixa skötbord och packa bb väskan?
    skötbordet är lätt fixat för de är en skötbädd på vårat tvättställ i tvättstugan och ett på golvet i sovrummet. Bb-väskan har jag börjat fundera ikring men inte packat.
  • Velociped

Skötbordet är köpt men inte monterat. Vaggan hämtas nästa helg. Bb-väskan är påbörjat med sånt som är inköpt för den -lika bra att lägga sakerna där på en gång. :)