• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Velociped

Måste bara få gnälla!

Jag har varit bortrest på jobb ons-fre och knappt träffa sambon. Han åkte sen till sin familj (25mil bort) i morse... nu har jag försökt nå honom på telefon i sex timmar - utan att han behagar svara! Jag VET att han lägger ifrån sig telefonen och sen inte hör när den ringer men efter den här veckan, som varit väldigt tung både mentalt och fysiskt, så kan jag ju behöva få tag på honom. Om man bortser ifrån att vi har kommit överens om att han alltid ska vara nåbar om något händer med bebis fr.o.m nu så känns det så taskigt mot mig att inte ha telefonen med sig. 

Jag vet att jag fullständigt överreagerar, men ensam hemma, svintrött, jätteont och ganska nedstämd redan innan så är jag nu helt gråtfärdig... Skithelg! :(

• Tärning6
    Velociped skrev 2011-10-22 17:38:36 följande:
    Måste bara få gnälla!

Jag har varit bortrest på jobb ons-fre och knappt träffa sambon. Han åkte sen till sin familj (25mil bort) i morse... nu har jag försökt nå honom på telefon i sex timmar - utan att han behagar svara! Jag VET att han lägger ifrån sig telefonen och sen inte hör när den ringer men efter den här veckan, som varit väldigt tung både mentalt och fysiskt, så kan jag ju behöva få tag på honom. Om man bortser ifrån att vi har kommit överens om att han alltid ska vara nåbar om något händer med bebis fr.o.m nu så känns det så taskigt mot mig att inte ha telefonen med sig. 

Jag vet att jag fullständigt överreagerar, men ensam hemma, svintrött, jätteont och ganska nedstämd redan innan så är jag nu helt gråtfärdig... Skithelg! :(
    Hua låter inge vidare.., Klart att du får gnälla av dig det måste man få göra i bland..
    Har du inte nummret till nån i hans närhet u kan ringa så du får tag i honom??
    Hoppas komande vecka blir bättre kram
  • partouze

Har börjat må illa igen :( hoppas de är kortvarigt :( slapp iaf 10 veckors illamående :(

• Tärning6
    partouze skrev 2011-10-22 17:49:52 följande:
    Har börjat må illa igen :( hoppas de är kortvarigt :( slapp iaf 10 veckors illamående :(
    hua inge kul hoppas du blir bättre
  • Velociped
    Tärning6 skrev 2011-10-22 17:42:50 följande:
    Hua låter inge vidare.., Klart att du får gnälla av dig det måste man få göra i bland..
    Har du inte nummret till nån i hans närhet u kan ringa så du får tag i honom??
    Hoppas komande vecka blir bättre kram
    Jodå, jag har numret till flera i familjen... men det är ju liksom "inget viktigt" jag vill... utan mest få höra att han kom fram och gnälla lite om hur tråkigt jag har det hemma. :P Då känns det dumt att ringa omvägar för att få tag på honom. 

Nu har jag dock bullat upp med lite serier och en skål godis - har en känsla av att det inte kommer bli någon mat lagad här ikväll, den motivationen finns helt enkelt inte... Ska ägna mig helt åt självmedlidande de kommande timmarna. ;) 
  • Tärning6
    Velociped skrev 2011-10-22 18:31:53 följande:
    Jodå, jag har numret till flera i familjen... men det är ju liksom "inget viktigt" jag vill... utan mest få höra att han kom fram och gnälla lite om hur tråkigt jag har det hemma. :P Då känns det dumt att ringa omvägar för att få tag på honom. 

Nu har jag dock bullat upp med lite serier och en skål godis - har en känsla av att det inte kommer bli någon mat lagad här ikväll, den motivationen finns helt enkelt inte... Ska ägna mig helt åt självmedlidande de kommande timmarna. ;) 
    Oki, hoppas han ringer snart då ;)

Ja godis ska det ätas här med men först ska jag å mannen mysa med en fest måltid :)
  • fabler
    Velociped skrev 2011-10-22 17:38:36 följande:
    Måste bara få gnälla!

när jag va gravid med sonen kunde jag bli tokig om sambon inte svarade när jag ringde. Sen fick han alltid världens utskällning. Han sa jämt... men de va ju inge allvarligt varför blir du så arg. Varpå jag svara med "de kunde ha varit akut de visste du ju inte när du inte svara". SÅ jag förstår dig fullt och helt. Denna gång är jag lite lugnare och tänker att missar han förlossningen så är de mest hans problem, nu vet jag att jag kommer klara de ändå. Men han är även duktigare på att ha telefonen nära till hands denna gång och är till och med lite oroligare än mig denna gång.
    elias är världens sötaste!!!
  • Velociped

Han ringde nyss. Hade självklart glömt telefonen i bilen och skämdes massor... Förvirrade karlar! :)

• roxylady
    nya mamman skrev 2011-10-22 16:14:24 följande:
    jag tyckte nog att det gjorde ganska ont. Fast då kom det inte som plötsliga sparkar utan mest som dom ligger och trycker ifrån med händer och fötter.
    Fast med första barnet gjorde det inte lika ont. Beror väl på hur dom ligger och hur vilda dom är ;)
    Okej.. ja då får vi allt se vad vår bebbe kommer att vilja göra mot mig om några veckor när det börjat bli riktigt trångt då ;)
  • fabler
    Velociped skrev 2011-10-22 19:06:12 följande:
    Han ringde nyss. Hade självklart glömt telefonen i bilen och skämdes massor... Förvirrade karlar! :)
    de va tur för han de att han skämdes !
    elias är världens sötaste!!!
Svar på tråden Januaribebis 2012