• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • bebis1201

Hur gör ni när ni går till barnmosrkan under arbetstid? Jag har möjlighet att flexa och har gjort så hittills, men det är lite irriterande att det går så mycket till att ta sig fram och tillbaka till vårdcentralen. Funderade på hur man gör om man inte har möjlighet att flexa utan jobbar tex 8-17 måndag-fredag...? Tar man semester då eller?

• Jessica82

vi har ställt spjälsängen men än så länge ligger allt vi inhandlat i den huller om buller, hade tänkt börja organisera lite imorgon och börja tvätta bebikläder så dom kommer in i skåpet nångång oxå. trots allt v330
    mste även tvätta babyskyddsklädseln då den stått i förrådet och dammat 2 år

• Bebben86

Vi har mycket inköpt och klart, men ingenting kommer att sättas upp innan hon är född. Vi kommer nämligen ha flyttat då, och ska påbörja tapetsering/målning så fort vi är hemma från BB. Blir resesängen i vårt sovrum innan dess, och skötbädd på golvet eller något. Sen ska spjälsängen upp så fort hennes rum är klart, och då köper vi hem skötbordet samt fler barnmöbler på en gång :)

• LillaEko

Oj, vi har massa kvar. Bara köpt lite kläder och beställt vagn. Gick in i v 30 igår. Bb-väskan har jag inte ens haft en tanke på!!?!?!?
    Men jobbar bara nästa vecka och sen mån-tis v 44, så får ta tag i det då sen.

• minjalin
    Min sjukskrivning verkar ha gått igenom för nu står det sjukpenning som nästa utbetalning på fks hemsida :D Får nog brevet med beslutet i början på nästa vecka :p Känns helt underbart ^^ Så nu fortsätter jag jobba halvtid i 3 veckor till och sen går jag hem helt på graviditetspenning och sjukpenning :)
  • missable
    bebis1201 skrev 2011-10-23 14:41:35 följande:
    Hur gör ni när ni går till barnmosrkan under arbetstid? Jag har möjlighet att flexa och har gjort så hittills, men det är lite irriterande att det går så mycket till att ta sig fram och tillbaka till vårdcentralen. Funderade på hur man gör om man inte har möjlighet att flexa utan jobbar tex 8-17 måndag-fredag...? Tar man semester då eller?
    tar ut 1/4 föräldraledigt...
  • bebis1201
    missable skrev 2011-10-23 17:08:09 följande:
    tar ut 1/4 föräldraledigt...
    Aha får man ta föräldraledigt för mvc besök, det hade jag missat. Bra att veta om flexsaldot tar slut och man kanske inte direkt orkar jobba längre andra dagar i slutet på graviditeten...
  • missable
    bebis1201 skrev 2011-10-23 17:14:43 följande:
    Aha får man ta föräldraledigt för mvc besök, det hade jag missat. Bra att veta om flexsaldot tar slut och man kanske inte direkt orkar jobba längre andra dagar i slutet på graviditeten...
    även sambon får ta ut för att gå på föräldrautbildning!
  • fabler
    bebis1201 skrev 2011-10-23 14:41:35 följande:
    jag lägger mina bm tider tidigt eller sent på dagen så flexar jag. och jag håller nu på och kämpar med att få ner mitt flexkonto på noll men de går inge bra. När jag väl lyckats ta ut nån timme så blir de nån mer en annan dag. Har nu fått ner timmarna till 5 och de är tyvärr lite sena möten och utbildningar inplanerade här fram över. Så får väl se om jag lyckas få ner de på noll. Hoppas ju på att eventuellt hitta ett jobb närmare hemma under föräldraledigheten och då hade de vart skönt att inte bjuda på några flex timmar om jag säger upp mig.
    elias är världens sötaste!!!
  • missable

Nu måste jag bara göra ett glädjeskutt!!!! 

Försäkringskassan och jag har ju hållt på och bråka i evigheter känns det som! Och de har nekat mig ersättning,
    gick in på FK hemsida för att räkna på föräldradagar och där står det att jag får utbetalt för 85 dagar den 25 oktober, känns helt underbart vill jag lova! Fy fan vilken ångest vi har haft när vi har varit utan mina pengar... dock så anser jag att det fattas för ytterligare 30 dagar, men får se vad de säger, vill inte börja gnälla innan jag ser pengarna på kontot!