• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Västeråsmamman

Kort rapport. Har fått flytta till en bb avdelning. Fått en andra bricanylspruta.
    Har börjat öppna mig ca ett finger plus att tappen är mjuk och har minskat från 5 cm till ca 2,5 cm.
    Bebben vekar må bra nu även om vissa ctg kurvor varit lite konstiga.
    Men det ä r en pärs att ha så mkt värkar. Till ingen nytta dessutom jag ska ju ändå bli snittad.

• fair

Åh så jobbigt för dig. Vad händer nu då? Förlåt dum fråga, jag vet inte så mycket om komplikationer under graviditeten..

• missable
    Västeråsmamman skrev 2011-10-21 21:25:36 följande:
    Kort rapport. Har fått flytta till en bb avdelning. Fått en andra bricanylspruta.
    Har börjat öppna mig ca ett finger plus att tappen är mjuk och har minskat från 5 cm till ca 2,5 cm.
    Bebben vekar må bra nu även om vissa ctg kurvor varit lite konstiga.
    Men det ä r en pärs att ha så mkt värkar. Till ingen nytta dessutom jag ska ju ändå bli snittad.
    Skönt att du uppdaterar lite då och då! Jag undrar också lite precis som Fair för jag har noll koll alls på komplikationer eller förlossning what so ever =/ och hoppas att du inte tar illa vid dig!

Mitt kusin barn föddes 13,5 vecka för tidigt förra året och allt har gott superbra sedan dess, så det är väl det enda jag vet om komplikationer! 
  • Västeråsmamman

Om bebben kommer nu så är lungorna inte riktigt mogna utan den behöver andningshjälp i början. Blir några veckor på neo till att börja med.
    Men alla i princip som föds i denna vecka överlever och de flesta får inga komplikationer på sikt.
    För min del så lovade de att jag inte skulle behöva komma i aktivt värkarbete eftersom jag är snittad tidigare och då finns det risker med det. Men det verkar de inte bry sig så mkt om just nu. Men jag hoppas att bebben väntar en stund till i alla fall.

• Serendipitet
    Västeråsmamman skrev 2011-10-21 22:22:47 följande:
    Om bebben kommer nu så är lungorna inte riktigt mogna utan den behöver andningshjälp i början. Blir några veckor på neo till att börja med.
    Men alla i princip som föds i denna vecka överlever och de flesta får inga komplikationer på sikt.
    För min del så lovade de att jag inte skulle behöva komma i aktivt värkarbete eftersom jag är snittad tidigare och då finns det risker med det. Men det verkar de inte bry sig så mkt om just nu. Men jag hoppas att bebben väntar en stund till i alla fall.
    Hoppas det lugnar ned sig så att du får sova ordentligt i natt och att liten kan stanna kvar några veckor till i magen och tjocka till sig. Men annars som du själv skriver blir det kanske några jobbiga veckor där liten behöver hjälp men de flesta klarar sig bra trots att de föds tidigt. Lycka till, håller tummarna och skickar mina tankar till dig/er.
  • Jämthund

Känner mig så gnällig... Haft en fruktansvärd natt verkligen. Vad är det för fel på kroppen egentligen? Har hostat inatt som jag vet inte vad... Men, inte nog med det jag har hållt på att spy vid varje hostning oxå. Ska väl egentligen inte gnälla för det finns dem som har det så mycket värre....

• Skåne85

Så har min son det nu, önskar så jag kunde byta med honom, det är säkert nått skit som går nu :/

• shadowstorm
    Ja läkarvården har gått så framåt, håller tummarna för dig och din lilla bebis. Verkligen synd den inte kunde vänta liiite längre men tur du ändå hann såhär långt :)
  • Frökenolson
    Jamirl skrev 2011-10-22 00:08:04 följande:
    Kände lillen Hicka

det har jag också gjort de senaste dagarna, mysko känsla, härligt men konstigt!
    Första gången på ett yogapass, kunde knappt hålla mej från skratt då...
    Skönt att du uppdaterar, skönt om ctg kurvan blivit lite bättre i allfall!

Svar på tråden Januaribebis 2012