• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Jämthund

Usch och fy för en dag som denna... Sitter i skogen och håller på att frysa rumpan av mig. Det kan jag förvisso leva med vad jag däremot har problem med.. Jag har fruktansvärd halsbränna. Jag har så ont i ryggen så jag knappt vet vad jag heter och som lite grädde på moset så har jag hemskt ont i rumpan. Ja, sittbenen för att vara exakt. Ligga ner funkar lixom inte i skogen. Sitta eller stå finns inte på kartan..... Fullständigt värdelöst!! Idag är jag inte helt nöjd. Men, kanske får betala för gårdagens strapatser.... Gårdagen var guld. Jag och kärlen åkte runt på flertalet bilfirmor och kollade efter nytt åk. Jodå, vi hittade vad vi sökte en hyggligt ny Volvo V70, jättefin! Vi beställde oxå våran barnvagn, emmaljunga city cross och slutligen köpte vi en spjälsäng och bara för att jag älskar allt som har med älgar att göra så var vi tvugna att köpa den där gunghästen på Ikea som är formad som en älg. Älskart:)

• roxylady
    missable skrev 2011-10-20 22:02:09 följande:
    Fan vad fränt, ligger +200gr! HAHA, kändes ju bra att veta på ett ungefär faktiskt! jag pendlade mellan 66-67, vägde in mig på 67,0.JAg hoppas verkligen jag slipper svullna, klart kylan kankse hjälper till?? Har hört att det är lättare samla på sig vatten när det är varmt, vet dock inte om det är sant!
    Vilken bra sida det var för övrigt med! 

Ja men visst stämmer det ganska bra ändå? :) Tyckte också det var rätt coolt. Ja man får hoppas att kylan hjälper till lite granna! Men det borde ju vara så?
    fabler skrev 2011-10-20 22:07:17 följande:
    vilken rolig sida. Får dock hoppas den inte stämmer fullt för d innebär att jag kommer gå upp 22kg...! Gick upp 17 med sonen och de känns som jag inte har lust att gå upp mer denna gång.
    Ja men visst var den :) Ja det är ju olika ändå så det är ju inte säkert att det blir så för det. Nej det kan jag förstå..
    tvillingen skrev 2011-10-20 22:19:47 följande:
    Stämde inte alls på mig jag ligger 4-5 kilo mindre än vad den säger.
    Dock har jag bara gått upp 6 kg å är i vecka 29
    Det är nog jätte individuellt kan jag tro. Den där är ju bara på ett ungefär :) Den räknar ju inte ut vad man har för förbränning osv.
    Så länge BM inte säger något så är det ju normalt för dig att gå upp 6kg då tror jag :) Alla är ju så olika så man ska nog inte hänga sig fast vid den där sidan allt för mkt.
  • LillaEko

Västeråsmamman: håller tummarna i massor.

Ja, jag börjar ju jobba 8.00 så är ute med hunden mellan 5.40-6.40 ungefär. Men nu är det bara 2 sådana dagar kvar innan jag går hem :)

• 87ida

Lycka till Västeråsmamman! Håller tummarna för dig.. och bebis!

• Tärning6

Nu är lunchen intagen och sonen å minsta lillebrodern sover gubben fixar bilbarnstolarna då vi tvättat klädslarna i går kväll sen ska han sätta in dem i bilen så när barnen vaknar ska vi ta bilen till staden och kolla efter min födelsedags present... Jag ska få en digitalkamera eller nått åt det hållet vi ska titta vad vi hittar som passar våran ekonomi..
    Sen ska jag köpa en redbull till gubben så att han blir glad :D han känner sig lite små stressad å frustrerad, hans tålamod vill inte som han vill stackarn..

• Syoss

västeråsmamman: Jag håller tummarna för att allt kommer gå bra! :) Tur att du är i goda händer iaf.

Både igår och idag har jag bakat som besatt! Igår blev det både vanlij och chokladmuffins och idag Kärleksmums (mockarutor). Det är inte längesen jag gjorde en äppelpaj heller. Jag brukar väldigt sällan hålla till köket när det gäller både bakning och matlagning. Min sambo tror att det är lite primitiva moderskänslor som börjar titta fram :) Jag har nog blivit lite mer pysslig sen jag blev gravid. Det är mysigt :)
    Annars så löper allt på relativt smärtfritt. Vaknade dock av en hemsk värk i förrgår natt :/ jätteläskigt var det! Vaknade av att jag låg och kved och nästen hyperventilerade av smärtan. Men det blev bara en som tur är. Men sen dess har jag känt ett tryck nedåt och bebis ligger väldigt långt ner. Hoppas det bara är något tillfälligt.  

• Västeråsmamman

Tack för alla tumhållningar. Bricanylen har gjort att det avstannat ett tag i alla fall. Vill gärna komma till november åtminstone.
    Proverna visar ingen hf än så länge. Jätteskönt.
    Blir inlagd över helgen.

• shadowstorm
    Västeråsmamman skrev 2011-10-21 13:54:39 följande:
    Tack för alla tumhållningar. Bricanylen har gjort att det avstannat ett tag i alla fall. Vill gärna komma till november åtminstone.
    Proverna visar ingen hf än så länge. Jätteskönt.
    Blir inlagd över helgen.
    Va skön hoppas bebisen vill vara kvar nu :) Jag fick också bricanyl spruta i benet med sonen, hade hemska värkar i vecka 28-29 och de var oroad han skulle komma ut. Men efter en väldigt jobbig natt så avtog dem helt. Och ut kom han BF+9 dagar ;)
Svar på tråden Januaribebis 2012