• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Velociped

Ames - den gravida sidan av mig håller med. Min rationella sida försöker hävda att det ju inte är så farligt. Den gravida tenderar att vinna. :P

Han hann se magen bubbla av sparkar, för första gången, innan han åkte. :)

• fabler
    Velociped skrev 2011-10-22 20:09:39 följande:
    Ames - den gravida sidan av mig håller med. Min rationella sida försöker hävda att det ju inte är så farligt. Den gravida tenderar att vinna. :P

Han hann se magen bubbla av sparkar, för första gången, innan han åkte. :)
    haha visst känner man sig jäkligt kluven när man vet att man överdriver en massa saker men helt enkelt inte kan rå för de. Inför flytten till vårat hus så hade jag mina nerver utanpå och minsta lilla motgång orsakade att jag började grina och då blev jag arg på mig själv för jag va ju egentligen inte ledsen. Eller som när jag va gravid med sonen och hade köpt hem en Karins lasagne (de va min last då...) och sambon hade ätit upp den. Då började jag storgrina och va helt förstörd, dock tog min rationella sida över så pass att jag i alla fall satte mig i ett annat rum och grinade utan att sambon ens märkte att jag gick där ifrån + att jag faktiskt själv cyklade till affären och köpte en ny. Pratade sen med sambon om detta och jag kan säga att denna gång törs han knappt ta nått ur kylen eller frysen utan att verkligen försäkra sig om att han får de till saken hör väl även att jag inte hade talat om för sambon att jag köpt den där lasagnen för att ha hemma tills suget föll på.
    elias är världens sötaste!!!
  • Serendipitet

Var ute och cyklade med tösen idag och fick så ont i magen, från naveln och uppåt :S Var inget roligt alls och nästan gråtfärdig när jag kom hem. Gick dock över efter vila :) Magkatarr och halsbrännan brukar göra ont längre upp och inte från naveln, men det kanske var något liknande ändå.. Någon annan som upplevt det så?

Annars har jag ont i alla fogar, hela höften, ryggen och magen som molande mensvärk och det är ju normaltillståndet just nu - Nu längtar jag till januari! 

Sedan tror jag att jag har SD men magen blir hård länge istället för att slappna av, brukar komma när jag börjar röra mig efter vila eller när liten träffar livmodertappen eller där omkring. Ilar satan och magen blir hård. Någon som har likande SD?

Många frågor, sorry! Men blir jätteglad för svar ;)      

• Velociped

Ames - tack! Skönt att man inte är ensam. Jag som alltid varit rationell och sansad annars... Brukade aldrig gråta eller bli arg. Det var många månader sedan jag kände igen mig själv nu! :/

Kram på er alla underbara, stöttande FL-are!

• fabler
    Velociped skrev 2011-10-22 20:26:14 följande:
    Ames - tack! Skönt att man inte är ensam. Jag som alltid varit rationell och sansad annars... Brukade aldrig gråta eller bli arg. Det var många månader sedan jag kände igen mig själv nu! :/

Kram på er alla underbara, stöttande FL-are!
    kram till dig med! Visst är de skönt och bara få veta att man inte e ensam.

Inatt ska jag sova själv i huset sen vi flyttade hit... får se hur de går. Sonen och sambon sover hos svärmor inatt. Är nog bra för sambon... jag snarkar nå sjukt just nu så sambon får inte sova många hela nätter nu. Så va de när jag va gravid med sonen också att jag snarkade massa på slutet. De e tur vi bor i hus nu så sambon kan lägga sig i sonens säng och i värsta fall i vardagsrummet som är två rum ifrån vårat sovrum, sonens rum är vägg i vägg. Men vissa nätter hjälper de knappt att byta rum ens tydligen. De e himla tur jag inte snarkar alls annars.
    elias är världens sötaste!!!
  • syntetica

Fått spendera kvällen på förlossningen, täta sammandragningar och en lite kort livmodertapp. 
    Återbesök imorgon, hoppas på bästa. 

• Velociped

Nu har jag varit vaken i över två timmar. Har försökt allt men kan helt enkelt inte somna om. jag dom behövde vara pigg imorgon. :/

Dags att påbörja 10e insomningsförsöket.

• fair

Syntetica: usch, håller tummarna för att det stannar av helt så bebis får stanna i magen några veckot till! Tin0: vet hur det är, jag brukar kunna ligga vaken 02-05 många nätter..

• LillaEko

Blaha, igår var jag på tjejmys hos syrran och lyckades vara vaken länge (för att vara jag just nu).
    Så stupade i säng runt 1. Ändå vaknar jag redan 6.30 och kan inte somna om, helt omöjligt trots att jag är trött.
    Hmm, varför dessa konstiga sovrutiner?!?!?!

Men däremot något härligt. Fick ett angelsound av mannens jobbarkompis igår. Så det var syrran tvungen att testa, och ni må tro att den blivande mostern blev lycklig när vi hittade härliga tydliga hjärtslag =) 

• Frökenolson
    syntetica skrev 2011-10-22 22:11:05 följande:
    Fått spendera kvällen på förlossningen, täta sammandragningar och en lite kort livmodertapp. 
    Återbesök imorgon, hoppas på bästa. 

hoppas det lugnar sig för dig! Kram