• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Endo86

Hejsan!
    Skriver inte så mycket här utan läser mest men är lite orolig nu och tänkte fråga om detta jag känner e normalt..
    Jag har alltså en tryckande känsla nere i magen.. inte ned mot underlivet utan bara nere i magen och sen har jag ont/obehagligt spänt över magen typ rakt över naveln och ut mot sidorna.. vad är det?? växtvärk eller vad?? jag e i vecka 29 nu och lille bebis sparkar och rör sig som vanligt..

Oerhört tacksam för svar..

• roxylady
    Endo86 skrev 2011-10-22 12:09:17 följande:
    Hejsan!
    Skriver inte så mycket här utan läser mest men är lite orolig nu och tänkte fråga om detta jag känner e normalt..
    Jag har alltså en tryckande känsla nere i magen.. inte ned mot underlivet utan bara nere i magen och sen har jag ont/obehagligt spänt över magen typ rakt över naveln och ut mot sidorna.. vad är det?? växtvärk eller vad?? jag e i vecka 29 nu och lille bebis sparkar och rör sig som vanligt..

Oerhört tacksam för svar..
    Jag har känt så några gånger också. Senast igår faktiskt. Var riktigt obehagligt och sov konstigt. Jag tror nog att det är växtvärk eller något.. för det har alltid gått över efter lite vila och bebis har mått bra enligt BM i med att jag varit på undersökning efter det en av gångerna i alla fall. Men är du orolig så ring din BM.
  • coockiejar
    roxylady skrev 2011-10-22 09:27:34 följande:
    Känt av bebisen mindre sedan igår kväll.. borde jag oroa mig? Bebis brukar alltid leva rajtantajtan där inne när vi ska sova. Har känt lite granna i natt (gick upp å drack ett glas iskallt vatten) men inte alls med samma styrka som tidigare. Något senare också. Men inte alls på samma sätt som sagt.. :S Den har haft nån lugnare dag ibland men brukar alltid vara vild där inne på kvällen i alla fall.
    Läste  någonstans och fick bekräftat av en väninna som jobbat på förlossningen att bebisen nu sover ungefär 95% av tiden... Förstår din oro...jag har ju själv fått tampas med den men har faktiskt börjat lugna ner mig lite. Även min brukar börja buffa o stoja när det är kväll och framförallt läggdags - men vissa dagar så tar han det bara lite lugnare. Dessutom känns det som om han ändrar lite på sin "dygnsrytm" då och då - för en månad sedan levde han rövare kvällstid men nu har det blivit mer o mer även dagtid. Jag märker på min bebis iaf att när jag ändrar sovställning så behöver han buffa och ändra lite för att ligga skönt igen...jag sover oftast på sidan - så byter jag till andra sidan så börjar han snart irritera sig på att han inte ligger lika skönt (tror jag) för då börjar han greja där inne en liten stund och sen är han stilla igen :)  testa det, om du inte redan gjort.

Skönt att bebisen börjat röra sig lite under dagen nu :) De har en förmåga att skrämma slag på oss fast de är så små :)
  • roxylady
    coockiejar skrev 2011-10-22 13:10:07 följande:
    Läste  någonstans och fick bekräftat av en väninna som jobbat på förlossningen att bebisen nu sover ungefär 95% av tiden... Förstår din oro...jag har ju själv fått tampas med den men har faktiskt börjat lugna ner mig lite. Även min brukar börja buffa o stoja när det är kväll och framförallt läggdags - men vissa dagar så tar han det bara lite lugnare. Dessutom känns det som om han ändrar lite på sin "dygnsrytm" då och då - för en månad sedan levde han rövare kvällstid men nu har det blivit mer o mer även dagtid. Jag märker på min bebis iaf att när jag ändrar sovställning så behöver han buffa och ändra lite för att ligga skönt igen...jag sover oftast på sidan - så byter jag till andra sidan så börjar han snart irritera sig på att han inte ligger lika skönt (tror jag) för då börjar han greja där inne en liten stund och sen är han stilla igen :)  testa det, om du inte redan gjort.

Skönt att bebisen börjat röra sig lite under dagen nu :) De har en förmåga att skrämma slag på oss fast de är så små :)
    Okej! Det visste jag inte. Bra att veta :) Tack så mycket!
    Jo man blir ju orolig när man varit van vid en viss dygnsrytm. Okej skönt att höra att det varit likadant för er :) Jo det där med att byta liggsida brukar också alltid att funka för mig, h*n gillar inte när jag ligger åt höger så då brukar det att bli hejvilt där inne hihi. Men inte i natt så det var det jag reagerade på, låg vagen en stund för att försöka få svar. Men det var små nästan omärkbara buffar då så man blev ju lite orolig. Jag tror också de ändrar ställning då :)

Ja det är jätte skönt :) Det har varit sådana tydliga sparkar som jag är van vid också så det har känts så lugnande! Ja men gud ja! Skrämmer ju slag på en :)
  • Wicky81

Hur mycket av gamla kläder har ni sparat efter era äldre barn?

Håller på å storrensar och jag är rädd att jag vill spara för mycket :P ;)
    Minnen å allt ;)

Tänker bli av med resten....

• nya mamman
    roxylady skrev 2011-10-22 09:27:34 följande:
    Känt av bebisen mindre sedan igår kväll.. borde jag oroa mig? Bebis brukar alltid leva rajtantajtan där inne när vi ska sova. Har känt lite granna i natt (gick upp å drack ett glas iskallt vatten) men inte alls med samma styrka som tidigare. Något senare också. Men inte alls på samma sätt som sagt.. :S Den har haft nån lugnare dag ibland men brukar alltid vara vild där inne på kvällen i alla fall.
    Min lilla sessa har dagar som hon nästan inte alls ger ifrån sig tecken,... eller inte lika starka och tydliga och då kommer värsta tänkbara funderingar. Men idag har det varit fart från morgon till nu känns det som. Farligt nära revbenen Obestämd Fast det är inte sparkar utan mest ett bökande och rullande känns det som. Fast det börjar väl bli trångt!
  • roxylady
    nya mamman skrev 2011-10-22 15:12:24 följande:
    Min lilla sessa har dagar som hon nästan inte alls ger ifrån sig tecken,... eller inte lika starka och tydliga och då kommer värsta tänkbara funderingar. Men idag har det varit fart från morgon till nu känns det som. Farligt nära revbenen Obestämd Fast det är inte sparkar utan mest ett bökande och rullande känns det som. Fast det börjar väl bli trångt!
    Okej! Ja det verkar som de kan ta det lite lugnare vissa dagar i alla fall trots allt.
    Aj aj.. gör det ont? Har också känt att det varit nära där ibland. Men jag vet inte om livmodern når upp till revbenen på mig än(v26+0). Men det känns ju som så när jag sitter ned :)
    Ja det börjar ju bli trängre nu allt! Då blir nog mer till att böka runt för dem istället :)
  • nya mamman
    roxylady skrev 2011-10-22 15:15:42 följande:
    Okej! Ja det verkar som de kan ta det lite lugnare vissa dagar i alla fall trots allt.
    Aj aj.. gör det ont? Har också känt att det varit nära där ibland. Men jag vet inte om livmodern når upp till revbenen på mig än(v26+0). Men det känns ju som så när jag sitter ned :)
    Ja det börjar ju bli trängre nu allt! Då blir nog mer till att böka runt för dem istället :)
    Jag är i v 30 nu och det är mest när jag sitter som det kommer mot revbenen, ibland bara nuddar det men ibland så kommer jag på mig själv att ropa AJ högt =) Så länge dom inte går av ;) Känns som hon ligger precis på tvärenj, sparkar upp på revbenen och slår med händerna på höftbenen...
  • roxylady
    nya mamman skrev 2011-10-22 15:18:56 följande:
    Jag är i v 30 nu och det är mest när jag sitter som det kommer mot revbenen, ibland bara nuddar det men ibland så kommer jag på mig själv att ropa AJ högt =) Så länge dom inte går av ;) Känns som hon ligger precis på tvärenj, sparkar upp på revbenen och slår med händerna på höftbenen...
    Okej! Ja men då har den ju nått lite högre :) hahah! Det kan jag också komma på mig själv göra när bebisen ligger också sådär på sniskan på nått vis och sparkar åt det hållet! Fast för mig känns det mest som att bebisen vill sparka "hål på huden" haha. Okej! På höftbenen har jag inte känt än :) Men visst känns det skumt när de sparkar mot rumpan? Riktigt skum skänsla ;)
  • Serendipitet

Vi har namnkaos! Någon mer? Vi har kommit överrens om mellanamnen: Isolde och Jasmine men sedan tar det stopp. Varför ska det vara så svårt med tilltalsnamnet.. Just nu är det bara "lillasyster".

Svar på tråden Januaribebis 2012