• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • minjalin
    missable skrev 2011-10-23 17:22:06 följande:
    Nu måste jag bara göra ett glädjeskutt!!!! 

Försäkringskassan och jag har ju hållt på och bråka i evigheter känns det som! Och de har nekat mig ersättning,
    gick in på FK hemsida för att räkna på föräldradagar och där står det att jag får utbetalt för 85 dagar den 25 oktober, känns helt underbart vill jag lova! Fy fan vilken ångest vi har haft när vi har varit utan mina pengar... dock så anser jag att det fattas för ytterligare 30 dagar, men får se vad de säger, vill inte börja gnälla innan jag ser pengarna på kontot!  
    Varför har dom inte velat ge dig ersättning? Har det vart för föräldradagar dom inte velat ge dig ersättning? Skönt att du fått för en del dagar nu i alla fall :)
  • missable
    minjalin skrev 2011-10-23 17:29:36 följande:
    Varför har dom inte velat ge dig ersättning? Har det vart för föräldradagar dom inte velat ge dig ersättning? Skönt att du fått för en del dagar nu i alla fall :)
    Nä jag har varit sjukskriven för stress sedan mars, alltså innan graviditeten, men lagom till slutet av juli tyckte de att jag var frisk nog att börja jobba....
    Har haft massa kontakt med läkare och psykolog som skrivit intyg hit och dit att jag bör vara sjukskriven fram till bf! 
  • minjalin
    missable skrev 2011-10-23 17:37:57 följande:
    Nä jag har varit sjukskriven för stress sedan mars, alltså innan graviditeten, men lagom till slutet av juli tyckte de att jag var frisk nog att börja jobba....
    Har haft massa kontakt med läkare och psykolog som skrivit intyg hit och dit att jag bör vara sjukskriven fram till bf! 
    Okej, ja dom är inte alltid så lätta att ha att göra med! Hoppas det löser sig för de sista dagarna också :)
  • Alltochinget

Var på IKEA igår och köpte spjälsäng med tillbehör (madrasser och spjälskydd). Det blev en hensvik, sambon tyckte bäst om den :) är sugen på att montera den men det känns lite väl tidigt. När kan man börja med sånt utan att det känns för tidigt?

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • shadowstorm
    Alltochinget skrev 2011-10-23 18:28:28 följande:
    Var på IKEA igår och köpte spjälsäng med tillbehör (madrasser och spjälskydd). Det blev en hensvik, sambon tyckte bäst om den :) är sugen på att montera den men det känns lite väl tidigt. När kan man börja med sånt utan att det känns för tidigt?
    till sonen köpte jag den vecka 36 och skruva upp den vecka 37 :) Denna gång är den ju redan uppskruvad och står inne på sonens rum eftersom vi valde att inte bära ner den. Så lär väl bädda den och höja upp den kanske strax efter nyår :)
  • Carolaj83
    anonyym-har gjort basen i banrummet klart målat tak o tapetserat...jobbar 3 veckor till sen ska det bli helt klart därinne
    Rasmus 061219*Nora 081209* Trean januari 2012
  • Alltochinget

Vi har också basen klart i bebisrummet. Har målat klart ihelgen. Och satt in en förvaringshylla som är ganska tom än så länge. Lite kläder, filtar och sängkläder till bebis Finns där för tillfället. Men det är bara sängen kvar som vi tänkt göra innan BF. Resten av rummet fixar vi när bebis kommit :)

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • SFHelen

här kommer bb väskan att börja packas om ca 4-5 veckor när man är 29-30 veckor fullgånget. Spjälsängen kommer komma in i vårt sovrum så fort som vi möblerat om ;)

vi vill vara säkra på att vi har allt klart innan lillkillen kommer och då vill vi ha allt klart till v.30-31 eftersom Alva kom v.34+1 och jag har haft en del sd nu, men som nu blitt att jag har ONT på nätterna och träningsvärk i magen på dagarna.    

• twistedtofit

Bebisen kommer sova i vårt rum så länge den äter nattetid! Jag kommer göra iordning rummet den ska ha när det börjar bli aktuellt med flytt till eget rum.. Nästa sommar då i bästa fall!! Sängen kommer jag bädda så nära bf som möjligt, känns fräshast med så nybäddat som möjligt. Samma sak med tvätt av kläder! Däremot kommer jag montera ihop spjälsäng och skötbord 2-3 v innan bf BB väskan packade jag aldrig klart sist, men hur mkt kan man behöva? Ombyte till mig o bebis och citron el rabarbersaft och en necessär. Den kommer jag nog packa max 1 v innan bf. Glömmer jag nåt får väl någon komma med det. Vi bor nära BB! Vagn har vi redan. Köpte en beg Phil & Ted vibe till vrakpris! Det vi ska köpa är babyskydd och skötbord och lite varma ytterkläder! Det kommer vi göra när vi ramlar över nåt!!

• curiosa
    APEW skrev 2011-10-22 16:35:30 följande:

Vi har 4 pojknamn på listan. Nu kommer vi bara vänta på att få se honom innan vi bestämmer definitivt. Andranamnet har varit klart sedan länge. Känns ganska bra.

Grattis Nya Mamman till inlägg nr 10 000 Skrattande.

Någon mer än jag som har problem med trög mage?
    Jag tycker jag gör allt för att få igång den. Linfrön, katrinplommon på gröten, katrinplommonjuice, grovt bröd, frukt, messmör, mkt vatten. Får kanske börja ta lite mer laktulos? någon som har bra tips?

Jag har de senaste dagarna varit öm, eller haft ont på en punkt på magen. Det är vänster sida strax ovanför naveln. Det gör inte ont hela tiden. Ibland är det kraftigt ont och ibland kan jag bara ana det.
    Tycker det verkar skumt eftersom det bara är på ett litet område.
    Kan det vara tarmarna som spökar? Eller någon muskel i kläm?

Jag har haft stora problem med min mage för att den varit trög.
    Testade allt som fanns utan att den fungerade och jag var tvungen att isolera mig pga all smärta mm.
    Men så började jag äta lunelax 3 ggr/dag och vips så fungerar den ok igen. Kanske inte som innan men så att jag kan ha ett vanligt liv iafl.
    Nu har jag ätit det i några månader och tar det nu på morgon och kväll. Missar jag så bråkar magen igen men om jag tar två gånger om dagen så kan jag leva ett normalt liv :)

Hoppas innerligt på att slippa det efter att bebisen kommit,.