• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Syoss

Jag har inte riktigt bestämt mig för hur jag ska göra med tvätt av kläder och bäddning och sånt där. Samtidigt som man vill börja fixa med allt det där så vill man ju, som några av er säger, ha det så fräscht som möjligt sen när bebis kommer :)
    Bb-väskan kommer jag nog börja packa lite smått efter v.30... kan vara bra att ha ett par bas-kläder och saker packade ifall att bebis bestämmer sig för att titta ut lite tidigare eller om något annat händer. 
    Just nu håller vi på och grejjar i barnrummet, ska tapetseras och så innan vi monterar ihop spjälsäng, skötbord och lite annat småplock. Även om sängen ska stå i vårt rum i början så vill vi ha allt klart i barnrummet när bebis kommer, så vi slipper tänka på det sen.
    Så ett tag till väntar jag iaf, men det kliar enormt i fingrarna, det måste jag säga! :)  

• Velociped

Det här rekommenderar Sahlgrenska att man ska packa i BB-väskan. Utgår mest från den... :)

Blodgruppering
    Legitimationshandling med foto (ID-kort, pass, körkort t ex)
    Ett par sköna tofflor och eventuellt en morgonrock
    Privata kläder till dig och barnet (det finns också sjukhuskläder)
    Liten bomullsmössa till barnet
    Mobiltelefon
    Kamera
    Toalettsaker
    Favoritmusik
    Favoritdrycker och eventuella mellanmål

Kaffe och te finns för självservering på avdelningarna. Mikrougn finns tillgängligt. Kiosk och matsal finns på sjukhusområdet för anhöriga.

www.sahlgrenska.se/sv/SU/1/Forlossningsvard/FODA-BARN/Bra-att-ha-med-sig-/

• Empa86

Nu har jag äntligen fått jobb! Nu är bara frågan hur det kommer att gå att börja jobba heltid samtidigt som man går in i tredje trimesternFlört Är det någon mer som tänkt jobba fram till BF om kroppen och orken tillåter? 

• Majskorn
    Empa86 skrev 2011-10-24 10:36:18 följande:
    Nu har jag äntligen fått jobb! Nu är bara frågan hur det kommer att gå att börja jobba heltid samtidigt som man går in i tredje trimesternFlört Är det någon mer som tänkt jobba fram till BF om kroppen och orken tillåter? 

Ja jag läser ju min första termin på universitetet...terminen slutar en endaste dag innan BF...spännande :)

Jag har packat BB-väskan till det som ska vara till bebis...men inte till mig själv än :) Mat och sånt får min man fixa på plats det har jag ingen lust att ta med mig och värma i nån micro hahaha! Tänker på solisdan när hon vill ha ballerinakex och får en gatorade ist hahahaha tanken var ju iaf god :)   
  • Velociped

Majskorn - jag pluggar också på universitet och har gjort upp med lärarna att jag får göra klart alla mina kurser innan jul. Jag får nån liten skriftlig extrauppgift istället för det två dagar långa seminarium som annars ska vara i mitten av januari. Har bf 19e jan. :)

Känns väldigt skönt att ha ett par veckor utan studierna på slutet. Man vet ju inte när Skrutten tänker komma. :)

• Majskorn

Ah, jo jag tänkte prata med min lärare också ang att göra klart examinationen och allt till jul...efter jul vill jag inte ha nåt kvar att göra och kan absolut ta och göra en extrauppgift eller två för att komplettera!  Sitter precis just nu med ansökan om studieuppehåll...det är mkt att tänka på :(

• curiosa

Har oxå funderat på detta med att packa väska, bädda säng etc och har nog kommit fram till att jag väntar nog till ca v 35, då blir det inte så långt kvar till bf.
    Gör jag det redan nu så blir det så jätte många veckor kvar.

• Sapato

Majskorn: Vaa?? Får inte man inte mat längre förlossningen/BB?
    Jag födde på sös för lite över 5år sen och fick då all mat.

• missable

någon som har börjat fundera hur ni ska ta ut FL???
    försöker hitta sätt som gör att man inte tappar för mycket på inkomsten.... som blir bra för både maken och mig