• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • LillaJag89
    missable skrev 2011-10-24 13:59:26 följande:
    någon som har börjat fundera hur ni ska ta ut FL???
    försöker hitta sätt som gör att man inte tappar för mycket på inkomsten.... som blir bra för både maken och mig 
    Vi kommer ta ut så lite dagar som möjligt för att kunna vara hemma minst 1½ år..
    Efter att barnet fyllt 1 år måste man ju ta 5 dagar i veckan för att skydda sgi..

Som de ser ut nu kommer vi ta 2 dagar i veckan första tiden.. Sen får vi se helt enkelt.
  • Velociped
    Empa86 skrev 2011-10-24 10:36:18 följande:
    Nu har jag äntligen fått jobb! Nu är bara frågan hur det kommer att gå att börja jobba heltid samtidigt som man går in i tredje trimesternFlört Är det någon mer som tänkt jobba fram till BF om kroppen och orken tillåter? 
    Grattis till jobbet! Håller tummarna för att det går bra att jobba trots graviditeten. :)
  • Alltochinget

Men kan pappan bara ta ut 2 dagar i veckan, och jobba 3 efter att barnet fyllt 1?

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • roxylady
    Sapato skrev 2011-10-24 17:21:27 följande:
    Nu middag sen bygga vagn
    Du får berätta hur det gick :) Har du snö/terränghjul till din? Satt och funderade här om dagen om det är enkelt att få av och på dem när man ska byta :)
  • roxylady

Måste bara fråga någon som står utanför allt detta.. är rädd att jag överreagerar och är knäpp eller har översvällande hormoner?? Men vi ska byta lägenhet med min svärmor nu i helgen. Hon är glad för att hon kommer in i stan och slipper cykla, åka buss osv för att gå på stan. Vi kommer att bo bättre för bebis å så då det är egen ingång och bottenplan.. 

Vi har planerat massor i vilka som ska hjälpa till och frågat dem om de kunde det osv. Men det har inte hon gjort.. hon håller på att packa allt osv.. men hon har inte frågat någon om någon kan hjälpa henne med de tunga sakerna... Vi har dessutom bara ett släp att dela på.. Tänkte ha två så man kunde köra omlott.. men då fanns ingen på hennes sida som kunde hjälpa henne.. 
    Jag är ju gravid och kan inte göra det.

Jag tycker i alla fall att man kan fråga om min mamma, syskon, och systers pojkvän kan hjälpa henne också?? Hon har klen rygg och kan inte bära heller.. hon har inte ens frågat sin egen son. Antar att hon bara antagit att alla ska hjälpa henne? Det är så olikt henne.. hon är världens goaste annars.. så vill inte säga till sambon om detta för då blir han nog bara ledsen.. men som sagt.. överrearar jag?? I min värld frågar man iaf.. jag hjälper henne jättegärna.. men en fråga hade ju suttit fint :(

• Velociped
    roxylady skrev 2011-10-24 18:51:54 följande:
    Måste bara fråga någon som står utanför allt detta.. är rädd att jag överreagerar och är knäpp eller har översvällande hormoner?? Men vi ska byta lägenhet med min svärmor nu i helgen. Hon är glad för att hon kommer in i stan och slipper cykla, åka buss osv för att gå på stan. Vi kommer att bo bättre för bebis å så då det är egen ingång och bottenplan.. 

Vi har planerat massor i vilka som ska hjälpa till och frågat dem om de kunde det osv. Men det har inte hon gjort.. hon håller på att packa allt osv.. men hon har inte frågat någon om någon kan hjälpa henne med de tunga sakerna... Vi har dessutom bara ett släp att dela på.. Tänkte ha två så man kunde köra omlott.. men då fanns ingen på hennes sida som kunde hjälpa henne.. 

Jag tycker i alla fall att man kan fråga om min mamma, syskon, och systers pojkvän kan hjälpa henne också?? Hon har klen rygg och kan inte bära heller.. hon har inte ens frågat sin egen son. Antar att hon bara antagit att alla ska hjälpa henne? Det är så olikt henne.. hon är världens goaste annars.. så vill inte säga till sambon om detta för då blir han nog bara ledsen.. men som sagt.. överrearar jag?? I min värld frågar man iaf.. jag hjälper henne jättegärna.. men en fråga hade ju suttit fint :(
    Min gissning är att det är en kombination av graviditetshormoner och önskan om hon skulle visat lite vanlig artighet... Jag håller med om att hon borde frågat, och som gravid är det sånt jag kan "gå igång på"... men i mitt "normaltillstånd" hade jag bara suckat, skakat lite på huvudet och som du säger, självklart hjälpt till... :)
  • bumbi 84
    roxylady skrev 2011-10-24 18:51:54 följande:

Jag tycker absolut att hon ska fråga om hjälp. man kan ju inte bara anta att alla ska fixa det.
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • roxylady

Tack för era svar :) Då vet jag att jag inte gått och blivit knäpp iaf men att hormonerna gärna sätter igång det och gör det lite värre *fniss*. Tack för att ni lyssnade! Visste inte riktigt var jag skulle vända mig för att inte låta elak eller så :)

• bumbi 84

I morgon blir det in för en koll på ANTE- mottagningen. Pga SD, tryck i huvudet, silver prickar, tryck neråt. och minskade foster rörelser. Bm försökte få  en reaktion idag när jag var hos henne på en koll. men lyckades inte.

Vecka 28+3

Bltr: 125/82
    hjlj: 146
    Sf:30
    Urin: 0/0   

Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112