• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • roxylady
    bumbi 84 skrev 2011-10-24 19:26:13 följande:
    I morgon blir det in för en koll på ANTE- mottagningen. Pga SD, tryck i huvudet, silver prickar, tryck neråt. och minskade foster rörelser. Bm försökte få  en reaktion idag när jag var hos henne på en koll. men lyckades inte.

Vecka 28+3

Bltr: 125/82
    hjlj: 146
    Sf:30
    Urin: 0/0   
    Vad är det för mottagning? Hoppas att du får svar på vad trycket i huvudet och allt kan bero på. Bebisen kanske precis som min har tagit det lite lugnt? Min gjorde det för några dagar sedan för att sedan komma tillbaka med sina karatesparkar igen. Skönt ändå att du får komma in imorgon och kolla upp allt! Hoppas att allt är bra!!
  • shadowstorm

Jag kommer läsa 50-75% med csn bidrag och vara mammaledig 75-100% eftersom jag läser hemma så har jag rätt till csn + fp =) Och sonen får gå 50% på dagis så jag kommer lätt hinna :)

• Tärning6
    Hej alla glada!!
    Ja i dag har jag haft möte ang en adhd utredning för mig så det va möte nr 2.. de va väll så där lagom skoj..

Men i morgon då ska jag göra nått kul :D
    Då ska vi på ett tillväxt UL så det ska bli så spännande att få se lill fisen där inne igen hihi ;) då kanske man till och med kan se vad det blir för nått om de blir en han eller hon..

Längtar tills i morrn
  • bumbi 84
    roxylady skrev 2011-10-24 19:29:13 följande:
    Vad är det för mottagning? Hoppas att du får svar på vad trycket i huvudet och allt kan bero på. Bebisen kanske precis som min har tagit det lite lugnt? Min gjorde det för några dagar sedan för att sedan komma tillbaka med sina karatesparkar igen. Skönt ändå att du får komma in imorgon och kolla upp allt! Hoppas att allt är bra!!

det är dom som har hand om allt innan bäbisen kommer ut. man gör ul och tillväxt ul m.m. där.
    Ja jag hoppas att det bara är så men det har minskat i en vecka nu. innan kan den ha tagit det lungt i en eller två dagar för att sen sätta igång igen men inte denna gången. 
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • bumbi 84
    Tärning6 skrev 2011-10-24 19:46:57 följande:
    Hej alla glada!!
    Ja i dag har jag haft möte ang en adhd utredning för mig så det va möte nr 2.. de va väll så där lagom skoj..

Men i morgon då ska jag göra nått kul :D
    Då ska vi på ett tillväxt UL så det ska bli så spännande att få se lill fisen där inne igen hihi ;) då kanske man till och med kan se vad det blir för nått om de blir en han eller hon..

Längtar tills i morrn

spännande med tul
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • Tärning6
    bumbi 84 skrev 2011-10-24 19:51:46 följande:
    spännande med tul
    Ja det är ju det längtar som tusan hihi vill bara att morgondagen ska komma :D
  • Frökenolson

Har varit på TUL idag, allt såg toppen ut! jättekul att se liten igen..
    Känns skönt, bebis beräknas väga 1400g och ligger som den vore fixerad men är det nog inte för gott ;)

• Sapato

Paet: Håller med de andra ang svärmors-situationen.

Vagnen är nu byggd och står i vardagsrummet så fin, hjulen är superlätta att ta av och på. Har inte provat vinterhjulen än men antar att de är lika lätta.
    Åhh, den är så fin. Sambon tycker att jag är helt fjantig.. Sa att jag fått en ny kärlek

• Sapato

Spännande med TUL.

Var hos mvc-läkaren idag pga mina andningssvårigheter då och då. Blev inte klokare så får väl ha ont när det kommer

• Serendipitet

Hur länge varar era sammandragningar?

För jag tror att det är SD jag har men magen blir hård 15-20 minuter innan den slappnar av igen, är det normalt? Sedan kan magen bli mjuk igen ett tag innan det är dags igen - oftast på kvällen eller när jag vilat och reser mig upp. De senaste två nätterna har jag även vaknat av obehaget (gör dock inte ont).

Vecka 29+0 i morgon och alltså inne på vecka 30. På fredag är det dags för glukosbelastningen - Blä! Dessutom får dottern följa med eftersom förskolan ej öppnat då jag behöver lämna. Det blir ritblock och pennor och en massa grejer att sysselsätta sig med. Vilken tur att BM mottagningen ligger vägg i vägg med min gamla arbetsplast och att farmor jobbar där för då kan vi in och säga hej sedan :)

Annars har jag börjat må illa igen (än så länge lite i bakgrunden), har en massa huvudvärk och är allmänt slö och orkeslös - ingen bra kombo när man pluggar!